Inlägg från: Berry85 |Visa alla inlägg
  • Berry85

Bugaboo Donkey

Hejhej. Funderar att beställa en donkey, men undrar nu om någon vet hur det fungerar ,med babyskydd. Tänkte att jag skulle passa på att beställa babbyskydd och adaptrar om jag ändå ska beställa hem en vagn. Men kom på att det kanske är dumt då man inte vet hur frakten går till. Det kan ju blir skador på ett babyskydd som inte syns eller märks men som påverkar säkerheten på det. Vad tror ni?
    Jag undrar också vilket babyskydd ni kör med? Jag tänkte köpa maxi cosi cabriofix (för visst funkar den på donkeyn?) Men har hört att även akta graco funkar. Vilken är att föredra?  

• Berry85
    jean1 skrev 2012-01-21 21:48:38 följande:

Vi har haft Maxi Cosi till vår dotter och kommer använda samma till lillebror som kommer nu i vår. Vi var riktigt nöjda med det babyskyddet. Smidigt och lätt och vår dotter satt alltid bekvämt i det.

Ok. Tack. Då blir det nog en maxi cosi.

Jag undrar lite över tillbehör till donkeyn.. Vad är nödvändigt att ha? Jag tänkte nog strunta i åkpåse till min stora son (1,5). Han har ändå alltid overall när det är kallt och vi har aldrig tidigare använt åkpåse till honom. Men till den lilla som kommer i slutet av mars kanske det kan vara bra med någon åkpåse. Eller hur gör ni till era små? Åkpåsen verkar ju vara skräddarsydd för sittdelen och när det är dags för sittdel till den lilla så är det ju sommar och varmt. Hur gör ni som har liggdelen? Har ni åkpåse? 
    Jag tänkte beställa tillbehör samtidigt som jag beställer vagnen, men det verkar inte som att pramworld har de senaste bugaboo tillbehören. Jag har förstått att det kommit en ny åkpåse och sittdyna som ska passa donkey bättre än de tidigare. Men de som finns på pramworld verkar vara den tidigare varianten. Är det någon som har beställt dessa tillbehör därifrån? Hur passar de?

Kommer säkert fler frågor unde loppets gång, men hoppas att någon kan svara.. :)

• Berry85

Åh! Då är det kanske bra att ha till stora killen också! En fråga till, om man köper donkey duo får man bara med ett sufflett tyg då? Så man måste köpa till ett extra?

• Berry85

Åh.. Tack så jättemycket för alla tips! Känner mig mycket klokare!! Det blir en åkpåse till den lille bara. Stora killen kan ju låna den fram till att lillen kommer. Den lille kommer ju i mars och då behöver nog inte stora killen nån åkpåse ändå. Hur är det med sittdynor? Är det värt att investera i?

• Berry85

Jag hade kontakt med dem senast igår och då angav de priset £1049inklusive frakten så det verkar som att de fortfarande har rabatten.

EEE skrev 2012-01-23 23:37:46 följande:
    Går allt vägen nu verkar det som vår nuvarande syskonvagn blir såld så jag tänkte höra om någon beställt från Pramworld nyligen och vet om det fortfarande är 10% rabatt som gäller, kanske t.o.m hur länge till den gäller?

• Berry85

Ok.. Kanske värt att köpa sittdynor då. Läste att det blir lite svalare i vagnen på sommarn med sittdyna och det kan ju vara skönt. Dom va ju inte så dyra om man beställer dem från England tillsammans med vagnen.

Jag tänkte beställa en svart bas med off White topset och tänkte då även ta off White på sittdynorna och åkpåsen, men funderar nu på om det är dumt med tanke på smuts. Nån som har vagnen eller tillbehör i off White? Blir det smutsigt lätt? Och är det lätt att bara torka av isåfall? Funderar på att kanske ta blått topset och tillbehör istället, kanske är mer praktiskt, men jag tycker om könsneutrala färger.. Hmm nu blir det svårt. Hur tänker ni andra? Det är såklart en smaksak, men jag verkar behöva hjälp att bestämma mig:) off White eller blått? Jag kommer ha två pojkar i vagnen.

• Berry85

Verkar smart att ta tillbehören i mörkare färg, så det blir nog svart bas med off White top och svart åkpåse och sittdynor.

• Berry85

[quote=63197759][quote-nick]Stefanie skrev 2012-01-24 22:38:44 följande:[/quote-nick]Vad roligt! Jag var på väg att gå in här i dag och skriva så gott som ditt inlägg!

Jag har fått priserna från pramworld på en duo idag och ska lägga beställningen i morgon. Det blir off white topset med svarta åkpåsar. Vet du om frakten blir dyrare när du beställde flera tillbehör? Jag fick veta att om jag köper en donkey duo ska frakten hamna på £60.00 men kom efteråt på att jag nog vill beställa två åkpåsar och en organizer på en gång eftersom att priserna är bra. Men lägger de på frakt på det kanske det ändå inte lönar sig?

Vad lustigt:) otroligt vad mycket detaljer det blev att tänka på innan man lägger beställningen:) nu har jag kommit fram till att jag ska strunta i sittdynorna. Känns det behövligt i sommar så får jag köpa det då:) åkpåsen blir iallafall svart. För mig skulle frakten gå upp till £100, men då beställer jag en del större tillbehör till donkeyn, ståbräda med adapter, adapter och bas till maxi cosi babyskydd och sen lite lättare saker son åkpåse.. Så ska du beställa lättare saker så förblir nog frakten £60, men skicka ett mail till dem med allt du funderar på att beställa och fråga vad frakten blir så kan du ju se om det lönar sig.

• Berry85

Är det någon som beställt eller vet något om baby2k? Jag tänkte beställa därifrån, men har fått lite kalla fötter. Dom finns med på bugaboos hemsida som återförsäljare, så det bör väl inte vara några problem, men ville ändå höra om nån har erfarenhet av dem?

Svar på tråden Bugaboo Donkey