Inlägg från: Mrs TH |Visa alla inlägg
  • Mrs TH

Bugaboo Donkey

Hej!
    Jag tänkte höra om det är några som beställt åsnan via UK, jag har lite funderingar på hur det fungerar med reparation etc om något skulle gå sönder, passar delar i Sverige till en UK vagn?
    Hur upplever ni att den är fungerar ex vid bussåkning?
    Jag såg inte  frågorna i inledningen och jag önskar att jag hade tid att läsa igenom 238 sidor men tyvärr

Jag har länge tänkt att vi ska ha en city select men det är jätteviktigt för mig att vår dotter, som kommer att vara 20 månader okorr eller 17 mån korr när lillasyster kommer, kan sitta vänd mot oss. Det kan hon ju iofs i en city select men då måste lillasyster vara längst ifrån mig och det vill vi inte heller.

Jag förstår ju att ni alla är kära i era åsnor men jag tänkte ändå höra om någon har erfarenhet av city select vs donkey?

• Mrs TH

Tack för bra svar:) det blir nog en donkey från pramworld:) sen är det bara färgvalet kvar:)

• Mrs TH

Idag träffade ajg en bekant som hade en donkey, fick provköra och klämma lite på den, en sådan blir det! Underbar vagn, det lilla jag kunde känna. Hon hade den iofs "bara" i mono än så länge. Har en fråga till, en av de saker som jag alltid tyckt varit negativt med just bugaboo är att liggdelen( sitt också kanske) hamnar långt ner, jag är lång och föredrar "högre" vagnar. Är det samma på donkeyn som på ex cameleon? Jag upplevde bekantingens vagn som högre än cameleon men då hade hon bara sittdelen på.

• Mrs TH
    Stefanie skrev 2012-02-10 13:17:21 följande:
    Jag har tänkt likadant. Men nu när jag behöver en duovagn känner jag att den lilla nackdelen vägs upp av alla fördelar.
    Ja precis så känner jag det också, den har så många fördelar att den lilla grejjen kan jag leva med.

Spigg: ja men då var den ju högre, om än marginellt
  • Mrs TH

Tänkte på en grej ang selen. Jag iofs en annan vagn nu men jag har köpt en lös sele( har en ärvd åkpåse som jag inte vill göra hål i, för selen), 99kr på barnens hus.

• Mrs TH

Funderar på om jag/vi ska a: beställa en ny ifrån ex pramworld eller om vi ska b: köpa en beg i Sverige. Det är ju ungefär samma pengar, klart vi vill ha en ny men så viktigt är det inte.

Vi har verkligen provat alla syskon/tvillingvagnar som vi kommit åt med vändbar sits. Ingen fungerar speciellt bra alls för varesig oss eller vår dotter. Vi är inte intresserade av en framåtvänd syskonvagn/tvillingvagn eftersom vi vill ha barnen mot oss.

Det bär mig faktiskt emot att lägga så pass mkt pengar på en vagn men vi har bestämt oss för att det är värt det och imorgon tänkte jag sälja iväg en del guld som jag har sparat, det borde ge tillräckligt för åtminstone 2/3 delar av vagnen

Jag hoppas verkligen att donkeyn blir perfekt för oss

• Mrs TH

Funderar på vilken färg vi ska ha på topset/ suffla. Har en dotter och väntar en till dotter. Så vi har varit inne på det cerisa, men min man vill ha ngt mer neutralt. Hur är sand i färgen? Jag har köp tyg till sufflor+dynor i turkos/lila mönster, så ett neutralt är kanske bättre än ett roligt?

• Mrs TH

Spigg: jag menade inte neutralt för att kön och färg skulle höra ihop utan neutralt för att det är lättare att matcha med andra färger. Dessutom verkar det lättare att sälja vagnar m neutrala färger. Anledningen till att vi var inne på cerise var för att vår dotter gillar starka färger och cerise och svart är en snygg kombi:) den blå och gröna är oxå fina, nen jag har aldrig sett dem irl, cerise och offwhite har jag sett samt rld( men jag gillar inte rött). Äsch vi får klura vidare ett tag till:)

Svar på tråden Bugaboo Donkey