Inlägg från: Quirall |Visa alla inlägg
  • Quirall

Bugaboo Donkey

Hej alla Donkeyförare :)

Väntar syskon i september och vår stora tjej kommer då vara 19 månader, hade först bara tänkt köpa syskonsits till vår Emmaljunga, men sen fick jag syn på Donkeyn... Ja ni förstår ju hur det gick :D

Nu är bara frågan hur jag skall få ihop pengarna, är det någon som har tips på vart man kan hitta den begagnad? Eller är det kanske någon här vars barn börjar bli förstora? Hör gärna av er i då fall!

Vet ni om det kommer komma en uppdaterad variant/fler färger osv under 2012?

• Quirall

Okej, tack för svar! Har aldrig kört bugga så har väldigt dålig koll :) Tittar på blocket nästan dagligen, men vagnen är ju så ny så inte helt vanligt med begagnade än, och till det priset kanske jag lika gärna skall våga mig på att beställa från england.

Måste försöka övertala sambon att vi skall ha en donkey, han tycker det är onödigt, men eftersom det är jag som är ute med barnen mest känner jag att det är ohållbart att "stora" tjejen bara skall ha ståbräda/syskonsits. Å andra sidan tyckte han ju att det var onödigt med vagn över huvudtaget när jag var gravid med första haha han trodde det räckte med bärsele men det har han ju märkt att det inte går, så kanske kan lyckas övertala honom till en sån här också :)  

• Quirall

Attans!! Lokala barnvagnsbutiken hade 40% på allt i butiken idag, inklusive donkeyn! ville så gärna ha men fick inte mannen att gå med på det :( men hoppas på att det kommer ha ett till sånt erbjudande innan det är dags för vår nummer två i september så har jag några månader på mig att övertala honom, hoppas på att få med honom in och provköra den någon dag så kanske han blir lika förtjust som mig hade ju fått den för 8 880:- idag det är ju ett verkligt kap till och med billigare än å beställa från england!

• Quirall
    wiesio skrev 2012-04-20 13:58:37 följande:
    Tack Luella!

Quirall, det låter ju helt galet billigt! Köp och sälj den sedan på blocket!! Var ligger den här affären?

Jävlar va dumt att jag inte tänkte på det!! hade kunnat köpt två och tjänat in lite ju :-P

Gällde bara under en timma i förmiddags tyvärr :(

• Quirall

Hej!
    Har en fråga till er lyckliga som äger donkeyn, när använder man egentligen två hjuls läget, om man nu gör det?

• Quirall

Okej, ja det va ju smart har aldrig sett funktionen med två hjul förr men på stranden kan det ju absolut komma till användning!

• Quirall

Använder ni som har adaptern babyskyddet mycket på vagnen? Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med det, men det kanske är smidigt/praktiskt? Är osäker på om jag skall köpa med det eftersom jag nog inte riktigt förstår användningsområdet..

• Quirall

Okej tack för alla svar! Jag kommer nog hoppa över det, när dottern var liten vaknade hon inte när jag flyttade henne från babyskydd till vagn så hoppas det blir samma med denna lilla, ville inte ha henne för länge i skyddet heller utan ville att hon skulle få sträcka ut sig och ändra läge :)

• Quirall

Tycker synd om det barnet som får sitta och titta rakt in i ryggen på det andra och vill inte vända en liten bebis från mig, så personligen skulle jag aldrig köpa en phil and ted, då betalar jag hellre mer för en donkey som bättre tillgodoser mina krav :)

• Quirall

Men korgen är ju väldigt smal och liten så två bebisar i en blir nog svårt, hade jag varit som er hade jag nog då försökt satsa på en sån där ståbräda som barnet kan sitta på med bälte :)

• Quirall

Hmm kommer Emmaljunga med något liknande? Vart har du hört det? Och redan i höst? Nä nu måste jag googla! Älskar ju min vanliga Emmaljunga! :)

• Quirall

Hmm måste få tag på en Emmaljunga katalog då men haha "monkey" shit va dåligt. Hoppas set är vettiga hjul på den, det är det jag oklar med donkeyn

• Quirall
    spigg skrev 2012-08-05 13:56:19 följande:
    Bugaboo har inte årsmodeller men ibland, kan vara många år däremellan, så gör de uppdateringar. Cameleon fick ett uppdaterat chassi 2008 och sen igen nu 1 september 2012, bara som exempel. Donkey kommer inte få någon större förändring framöver men nu efter sommaren så har Bugaboo gjort en mindre förändring på chassit som du kan läsa mer om här: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnva gnar/2012/07/uppdateringar-fran-bugaboo/

Hmm får inte länken till att fungera, har tagit bort mellanrummet men får bara error eller att sidan inte finns
  • Quirall

Åhh jag som varit så inställd på en donkey, men var iväg och lät dottern provsitta ordentligt igen, och hon gillade verkligen inte alls å sitta i den :( och jag måste erkänna att jag inte heller gillade de olika lägena på sittdelen, rakt upp kändes allt för framåtlutat, mellanläget var väl ok men liggläget var för bakåttippat för överkroppen och benen fick ju ligga i en 90 graders vinkel, dessutom såg det trångt ut och då är hon verkligen inte stor för åldern och hon är bara knappt ett och ett halvt år. så nu vet jag inte längre hur jag skall göra, är det bara ovanan från å ha kört slagskeppet emmaljunga nu så länge? tog det lång tid för era barn att vänja sig med att sitta i den?

• Quirall

Hmm ok, tack för svar! Hade tänkt provsitta monkeyn också innan vi bestämmer oss, men den kommer inte in i butik förrän i nov-dec här tydligen och lillebror kommer i sep-okt så det blir lite dumt :/

• Quirall

Jaja88: oj bra pris på den och lufthjul och vändbara sitsar precis vad jag vill ha men ser inte sittdelen ut att vara ergonomisk på den också? Vet du vilka fysiska butiker som säljer 2me vagnar?

Svar på tråden Bugaboo Donkey