Inlägg från: mrsbarry |Visa alla inlägg
  • mrsbarry

Bugaboo Donkey

Skumboll skrev 2012-02-17 13:08:10 följande:
    Har en fråga ni säkert kan ge mig ett bra svar på! Om man ska ha donkeyn som singelvagn, går det att skjuta ihop chassit helt eller måste man ha den extra varukorgen bredvid? Och hur mycket smalare är sittdelen på donkeyn i jämförelse med cameleon?
    Man måste ha varukorgen bredvid, går ej att få den med endast ligg/sittdel, MEN bredden är lika bred som en vanlig cameleon, så den blir ej extremt bred.. Jag sökte på internet och fick uppgifter att sittdelen på cameleon är 30 cm bred, och på donkey 27.. Men kanske ngn annan som har andra uppgifter?
  • mrsbarry
    spigg skrev 2012-02-17 13:21:34 följande:
    Du behöver ju inte ha varukorgen där, men du kan inte få chassit smalare än så. Det har bara två lägen.
    - Duo, med två sittdelar (eller två ligg eller en sitt, en ligg), 74 cm bred. 
    - Mono, en sittdel eller en liggdel, plus sidokorgen, 60 cm bred.

Om jag inte minns helt fel är det 2 cm smalare. Kan dubbelkolla den siffran. 
    Ja förlåt jag var otydligt hehe, man måste ju ej ha varukorgen, men man kan ej fälla ihop den mer så själva bredden försvinner,
  • mrsbarry
    Skumboll skrev 2012-02-17 15:42:23 följande:
    Tack hörrni! Hade en cameleon till förra barnet men vart förtjust i donkeyns framhjul, lite mer praktiskt när man bor på landet... 
    Om man ska importera från utlandet, vem har bäst priser? 
    jag är oxå intresserad av att köpa en donkey, tycker det verkar så smidig och ja alltså jag älskar den hehe..
    Har varit i kontakt med pramworld idag och om man tar donkeyn i mono så ligger den på ca 9000 kr, plus frakt ca 400.. vill man ha duo (ligg och sittdel) så är det ca 11000 plus frakt ca 600
  • mrsbarry
    JIncinta skrev 2012-02-18 19:18:29 följande:
    Hej

Jag funderar på att köpa en åsna men förstår nog inte riktigt allt :) Jag vill ha en liggdel och en sittdel samtidigt, köper jag en Mono kan jag använda den då till två barn samtdigt? Eller måste jag ha en duo för det? Jag vill inte ha två sittdelar nämligen. Förstår inte när jag är inne på deras hemsida om Mono inte går att använda till två barn utan då måste man i så fall köpa ett extension kit eller duon?
     Hoppas någon kan svaraNi verkar kunna allt om vagen :)  
    Hej..
    precis, du måste isåfall köpa donkey DUO.. Köper du en mono kan du bara använda den till ett barn, det är en ram, vilket man antligen klär med sitt eller liggdels tyg (man får med bägge). Vill man då ha möjlighet att ha två SITTdelar måste man köpa en DUO (eller om man har donkeyn sen innan så är det ju som sagt extension kit, men om du ska köpa den nu är det isåfall donkey DUO du ska köpa)
  • mrsbarry
    Jose skrev 2012-03-14 19:43:38 följande:
    Det är dyrt, beställ från england. Tror de flesta verkar ha gjort det och när du väl får hem vagnen; ååhh det är ingen summa då;) Jag hade gjort det igen och igen... För vi är sååå nöjda med vagnen. Hur ENKEL som helst att ha och göra med, fälla ihop till ensits osv.

Beställde ni från pramworld? hur länge sen va det ni beställde? anledningen jag undrar är för man kan få hem ngn typ skatt eller så, inte tull men att företagen skickar ngt till sverige så skickar sen skatteverket ut ngn faktura eller ngt.. har ni  fått ngt sånt?
Svar på tråden Bugaboo Donkey