• Merde

Bugaboo Donkey

elinstenbergn skrev 2011-12-20 23:02:41 följande:
    Vilken butik i Luleå får in donkeyn? :)
    Asko Möbelhus (utefter Kungsgatan, andra sidan vägen ifrån gamla posten).
    De skulle dock inte få in den förrän i januari (ingen aning om det var i början-mitten eller slutet heller).

Är sugen på en Donkey men vill inte köpa en utan att ha klämt på den lite och nu känns det som att det blir lite väl tight om tid med tanke på att det säkert är en viss leveranstid också. Surt kan tyckas med tanke på hur länge andra butiker i Sverige haft demoex ;)
  • Merde

Oj, såg just att någon redan skrivit att Asko inte skulle få in ett ex förrän i januari. Var lite för snabb där.

• Merde
    Mamma Tes skrev 2011-12-21 03:47:08 följande:
    Jag importerade min helt oklämd och vi är hur nöjda som helst!
    Jag har aldrig varit något Bugaboofan och för att spendera närmare en månadslön på en vagn så vill jag nog klämma på den lite innan åtminstone... Inte nu för att det verkar finnas några vettiga alternativ på syskonvagnsfronten men ändå.
    Syster Norr skrev 2011-12-21 07:02:45 följande:
    Linaloo: vi bor i Umeå.

Merde: jag beställde precis en donkey fr Holland och där var det tre dagars lev tid. Jag tror många butiker bara har en vagn som demo, sen får man beställa sin vagn.
    Vi funderade på att importera ett tag men det skulle vara så himla skönt att köpa den här på plats i Luleå ifall något skulle krångla. Orka börja skicka vagnen till Nederländerna eller Storbritannien om något skulle behöva reklameras. Men det är klart, billigare är det ju och tydligen väldigt mycket snabbare också (sjukt nog).
  • Merde

Någon som köpt vagn ifrån Kidzshop.se? I sådana fall, bra/dåligt med butiken?
    Funderar lite på att beställa en Donkey därifrån (börjar bli lite stressad nu känns det som) men är fortfarande lite tveksam eftersom jag ännu inte haft möjlighet att kika på en Donkey irl.

• Merde
    Leonell skrev 2011-12-26 19:10:08 följande:
    Merde, beställ från barnbutiken innan midnatt, dom har 20% rabatt!! :)
    Jag önskar att jag kunde det men tyvärr har jag nog ingen som kan hämta upp vagnen åt mig.
  • Merde

Ah! hade behövt vara säker på att dom verkligen skickar den då jag vill förskottsbetala.
    Fattar inte varför de skickar alla andra vagnar men inte just Donkeyn :(. Står ju att den måste hämtas upp i butik.

• Merde
    Leonell skrev 2011-12-26 20:13:27 följande:
    Merde, beställ från hemsidan, dom skickar den :) tror jag iaf.
    Dom skickar inte på grund av leverantörsavtal :(

Kan känna att det är något allvarligt fel på systemet när det funnits vagnar tillgängliga i resten av Sverige i en hel evighet och man ändå inte kan skicka en vagn till ett geografiskt område inom samma land där vart man fortfarande inte ens har ett demo-ex tillgängligt än mindre kunnat börja leverera ut vagnar till potentiella köpare. Det finns ingen som helst rimlighet att begränsa försäljningen då det inte finns någon leverantör som kan tillhandahålla varan i området i fråga. Hade varit skillnad om vår lokala återförsäljare hade haft möjlighet att de facto sälja mig en vagn men det har dom inte. Förmodligen inte förrän efter det att jag behöver den i alla fall.

systernorr: Tycker det är knökigt att måsta importera vagnen ifall något skulle behöva reklameras. Köper helst från en butik i Sverige när det handlar om större och dyrare inköp. Hade definitivt köpt vagnen från min lokala återförsäljare om de hade haft möjligheten att sälja en åt mig ;).

Sjukt att man sitter här med kontanterna på handen och vill köpa en vagn och så finns det ingenstans att köpa åbäket ifrån. Jag känner lite som att det i sig kanske är skäl nog att köpa en annan vagn. Är så där måttligt road just nu.
  • Merde
    linaloo skrev 2012-01-07 09:34:35 följande:
    EEE: jag beställde precis från pramworld (10% rabatt) £989,1 +£60 frakt (£1049,1 totalt). Beställde i onsdags och jag får den nästa vecka (5-7 dagars leverans).

Hade för övrigt oxå kravet på mig att jag skulle sälja vår brio happy och vår cam innan. Har dock inte kommit så lång ännu :)
    Är du säker på leveranstiden? Har varit i kontakt med Pramworld typ förrförra veckan och då sade dom att de inte hade Donkeyn i lager förrän i mitten av januari och att den då alltså inte skulle kunna levereras förrän 5-7 dagar efter det.

Funderade själv på att köpa därifrån men det känns jobbigt att dom inte har den i lager. Så svårt att veta om det kommer att bli ytterligare förseningar också för det känns ju som att dom med all säkerhet friserar sanningen lite för att dom gärna vill sälja (har själv lite bråttom vilket jag också skrev).
  • Merde
    linaloo skrev 2012-01-09 13:12:30 följande:
    Merde: jag har fått trackingnummer och den skickades samma dag. Har dock varit röda dagar, men den hann då sorteras o så innan helgen varje fall. De sa på telefon att jag skulle få den i slutet på den här veckan och det ser ut att stämma om man kollar på TNT.

Lillaknytet: för donkey duo är frakten 60pund. 1049,1 totalt.
    Var det en helsvart duo du hade beställt?
    Fattar inte varför de ger olika information annars :(. Om den hade funnits för omgående leverans hade jag ju beställt redan då...
  • Merde
    linaloo skrev 2012-01-09 14:27:36 följande:
    Merde, beställde en duo med svart bas och rosa topset till liggdel och svart suflett till sittdelen. Maila o hör med dem igen, säkert bara nå missförstånd.
    Säkert :) Har i vart fall lagt en beställning nu så får väl vänta att dom ringer upp (förhoppningsvis imorgon).
    Lillebror12 skrev 2012-01-09 16:07:11 följande:
    Vi fick veta att det skulle ta tre veckor och det gjorde det. Jag skulle litat på Pramworld. Om du säger att du har BF snart så kommer du säkerligen prioriteras också (vi sa att vi hade BF i maj så då kickade de nog ner oss på prio för andra fick vagnen inom en vecka ungefär samtidigt som vi beställde).
    Ja, jag bestämde mig för att göra det. Har egentligen inte superpanik (även om det känns så ibland). Har bf i februari och eftersom sambon kommer att vara hemma länge tillsammans med mig behöver vi ju inte vagnen på studs.
    Det känns iaf. bra att så många varit nöjda med pramworld. Har hela tiden känt mig väldigt tveksam till att köpa en så pass dyr vagn utomlands men med tanke på prisskillnaden känns det ju bara tokigt att låta bli (mest enligt sambon då).
Svar på tråden Bugaboo Donkey