Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

Bugaboo Donkey

Någon som vet vad en twin kostar från Pramworld, alltså dubbla ligg o sittdelar?

• Kinne79
    EEE skrev 2012-04-12 23:45:43 följande:

Har inte Pramworld kvar den funktionen där man på sidan för just det utförande man önskar skriver i sin mejladress så får du pris direkt skickat till mejlen? Sedan tillkommer fraktkostnad, i mitt fall £60.
    Jo, jag såg det sen när jag kollade lite mer. Den kostar £1097 :)
  • Kinne79

Oj, jag trodde inte ens det var tillåtet att rea Bugaboo. 

• Kinne79

Någon som vet vilka åkpåsar som får plats i liggdelen? Tror ni babybooms från Gekås får plats?  

• Kinne79
    smoolan skrev 2012-05-02 22:04:10 följande:
    Vi har den från gekås och den funkar helt perfekt! Lagom lång. Som om att den är gjord för donkeyns liggdel
    Men åh så perfekt. Tycker dom funkar toppen till ett bra pris, då blir det till att köpa en till sån.
  • Kinne79
    smoolan skrev 2012-05-02 22:19:55 följande:
    Ja gör det! Jag har tom fått frågor om det är en speciell åkpåse för donkeyn, så bra passar den. Den är ju lite kortare så den funkar inte nåt vidare till större barn tycker jag men i liggdelen är den kanon. Och vad jag kan minnas så kostade den inte många kronor (köpte den till första barnet så det var ett tag sen).
    Men den du har är likadan som dom som man kan köpa nu?
  • Kinne79
    EEE skrev 2012-05-03 00:48:02 följande:

Hur mycket kostar dessa åkpåsar?
    299kr har jag för mig. När jag köpte fanns det svarta, grå, bubbelgumsrosa och röda. Vilka färger som finns nu har jag ingen koll på.
  • Kinne79
    Mamma till W skrev 2012-06-06 11:30:18 följande:
    Pilly; jag får ett överdrag nästa vecka. :) tänkte sy själv under midsommarveckan då vi är hos min pappa (han har symaskin) men hon hann bita sönder den innan så nästa vecka kommer en kompis med ett överdrag. Men vill ju fortfarande ha en hel bygel. :)

Vet du vad måtten bör vara på ett överdrag?
  • Kinne79
    spigg skrev 2012-06-13 19:18:17 följande:
    Japp, i de normalbreda är det inga problem. Har inte vågat testa i en smal rulltrappa, som t.ex. den i Skanstulls t-bana.

Så bra. Åker sällan tunnelbana.
  • Kinne79
    spigg skrev 2012-06-18 21:35:00 följande:
    Oavsett vilket utförande av vagn (mono, duo eller twin) så får du ALLTiD med:

ett chassi som går att ha i monoläge eller dra ut till duoläge
    fyra hjul
    varukorg
    sidokorg

I mono får du även EN sittdelsram, och ett sittdelstyg samt ett liggdelstyg. Samt en sufflett (med bågar och fästen, en bygel, en pump, ett regnskydd.)

I duo får du TVÅ sittdelsramar, två sittdelstyg, ett liggdelstyg samt två sufflettet, två byglar, en pump, två regnskydd.

I twin får du EXAKT samma som duo PLUS ett till liggdelstyg!

Köper du en mono kan du inte använda liggdel och sittdel samtidigt, för det krävs en duo! 

Hur menar du, får man bara tyg till liggdelarna, vad ligger bebisarna i då?
  • Kinne79
    spigg skrev 2012-06-19 14:08:07 följande:
    Nu har du redan fått svar men precis, du har en ram och har du bebis har du liggdelstyget fäst på ramen och har du ett större barn så fäster du sittdelstyget där istället.

Jag skulle inte köpa Donkeyn om din dotter redan nu väger maxvikt. Dels för att vagnen inte är gjord för mer än 17 kg, men okej om det bara var då och då eller under en kort period. Men inte i två år. Och dels för att det nog kan bli trångt för din dotter.

Ok, men hur blir den platt i botten då? För visst kommer det med en madrass till liggdelen?
  • Kinne79
    spigg skrev 2012-06-19 14:35:56 följande:
    Det heter bara liggdelstyg, men tar man av det från ramen så blir det ju väldigt kompakt. Bildgoogla så ser du hur liggdelen till Donkey ser ut! Ja, madrass ingår!

Haha, jag fattar fortfarande inte. Men det visar sig på torsdag när jag ska hämta den från butiken :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey