Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo Donkey

Mrs TH skrev 2012-04-18 21:30:44 följande:
    Söte79, vi har betalat runt 11200kr för vår spritt nya donkey inkl mugghållare och frakt, slår solklart svenska priser, tom svenska beg priser det är vår anledninf ;)

Mrs TH skrev 2012-04-18 21:44:42 följande:
    Söte79: för duo versionen

Jag funderar oxå på att beställa en - med frakt skulle det sluta på 11:80o - super med tanke på att de ligger högre i beg här i Sverige
  • Tant Pruselius
    Luella skrev 2012-04-18 22:49:42 följande:
    Duo är syskonvarienten som jag knatar runt med Söte. En bebis och en 3-åring

Hur lång är din 3åring?
  • Tant Pruselius

EEE - men jag läste på och det står att vissa av dessa medel kan värka skadligt... På vilket sett då. Och hur kommer det sig att svenska vagnar icke är behandlade?

• Tant Pruselius

Ååååååå vad ska man följa för färg på sufflorna - vad har ni andra valt och hur tänker ni? Skulle ni välja nått annat i dag? Tips och tankar!!!

• Tant Pruselius

Rosa är super, dock har jag kört välldans länge med det rosa topsetet på Camen, och i mina gömmor har jag en svart dubbel skiphop med rött foder ... Vet att rött och rosa kan vara grymt ihop men då ska det vara mer av den varan tycker jag! Är det någon som vågat sig på den med sandbas? Inte sett en ända sandåsna live ...

• Tant Pruselius

Åååå jag vet inte ... Jag är inte så blå så ingen av dem går hem hos mig då vi bestämt oss för svartbas och blå/svart är ingen favorit. Den nya "röda" är så pass rosa att det känns som altingen rosa eller röd är ett bättre val då... Den gröna har jag liksom ingen känsla för varken bu eller bä...någon som har den?? Är den vägmärkes-grön smaragd-grön eller typ gecko-grön? För mig lutar det åt ofw, röd eller svart - men svart/svart hade vart SÅ mkt snyggare med ett svart chassi då ... Åååå jag kan verkligen inte bestämma mig ...

• Tant Pruselius
    Söte79 skrev 2012-05-12 17:40:15 följande:
    Jag valde också svart/ svart. Tycker helt enkelt det är snyggast. :0) Har köpt påslakan och tillbehör i färg. Min skötväska är en gucci i svart. Nu låter det jätte tråkigt när jag skriver det! Hahaha! Men tycker det är klassiskt med svart. När jag ser andra med färg så tycker jag det också är jätte fint. Men tänkte lite också att jag vill kunna bädda med alla färger. Jag har sett EN vagn i sand bas. Den var jätte fin också. :0)
    vad var det för top på sandbasen?
  • Tant Pruselius
    jahl skrev 2012-05-12 20:17:44 följande:
    Har sett en som var sand/sand! Snygg, men kanske lite svårt att hålla ren. Jag har svart bas o rött topset/sufletter. Älskar den... Annars hade det blivit svart/svart.
    ååå rött är ju alltid rätt....

tycker ju bara att ofw/svart är så snyggt men rädd för att det ska vara himla opraktiskt - någon med erfarenhet?
  • Tant Pruselius

Ååå jag kan inte alls välja (lyxprob.) svart bas it is! Men min klara favvis är ofw/svart annars röd/svart eller svart/svart och på det hade jag önskat ett svart chassi dynor och åkpåse har jag inte äns börjat tänka på

• Tant Pruselius

Jag vet inte hade först tänkt pw men fick sedan info att man i England "flamsäkrar" sina vagnar och jag har inte riktigt fått klarhet i vad det innebär... Så det måste jag forska vidare i - vet bara att man inte gör detsamma i Sverige och Holland... Någon här som beställt från Holland? Sida? Bra/dåligt?! Du, vart ska du beställa ifrån?

• Tant Pruselius

Se där, någon som hade koll och läst på - jag hade ju som sagt inte satt mig in i vad man behandlar vagnen med .. Jag kan dock tänka mig att betala de där 1300 i skillnad - vilken sida kollade du på då?

• Tant Pruselius

Har fått veta av en i buggatråden (hon jobbade med kemikalier) att flamskydd är nått man vill undvika. Läste på nätet att vissa medel inte Ska vara giftiga ... Hmm ! Svårt det här. Är det någon som beställt sin donkey från holland? Isf vart ifrån? Funkade det bra? Jag tänkte beställa lite extra tillbehör när jag ändå är igång va var det för sida som hade bra pris på sådant?

• Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-05-18 20:29:05 följande:
    Jag väntar på svar från Bugaboo själva om det där. Men det jag vet är att det finns olika sorters flamskyddsmedel och de som är riktigt farlig är bromerade flamskyddsmedel. Skulle inte sätta mitt barn i en vagn med sådant men enl preliminära besked från Bugaboo så är det enligt dem självklart att det inte är sådana flamskyddsmedel deras vagnar för engelska marknaden har behandlats med.

Jag kan återkomma när jag får svar, men det kan nog dröja... 
    ååå gulliga gulliga du...tjata lite om en a b donkey oxå
Svar på tråden Bugaboo Donkey