• LinnL

Bugaboo Donkey

Hej glada Donkeyentusiaster!
    Vi kommer att få syskon tätt, och för mig som gillar vändbar sittdel och kommer behöva ha enkel/dubbel/enkelvagn över tid känns Donkey Duon som det enda rätta.
    Vad är det sämsta - förutom priset och att regnskyddet är lite svårt att få på - tycker ni som använder den?
    Det verkar ju gå att få en rätt rimlig vagn för en tredjedel av priset... 

• LinnL
    linaloo skrev 2012-01-19 20:33:08 följande:
    Tycker inte regnskyddet var speciellt knepigt att få på. Tycker däremot att det är onödigt stort och klumpigt att bära med sig. Nu är inte min tjej så stor ännu, men vissa tycker att selen kan vara rätt tajt. Lite bökigt att man måste spänna upp selen för att ta sätta dit/ta bort åkpåsen om man vill ha selen som man ska ha den. Något tung (men vilken syskonvagn är inte det? och känns som att det bara har betydelse om du ska in o ur med den i bilen ofta), trots det väldigt lättkörd. Rullar över trösklar osv hur lätt som helst. 

Visst den är dyr, men de positiva egenskaperna överväger rejält. 
    Tack! Jag får verkligen den känslan - att det positiva överväger... många såna pyssligheter blir ju okej med tiden, tänker jag, eftersom man gör det så många gånger.
  • LinnL

Någon som har erfarenhet (från Donkeyn eller annan bugga eller vagn) med solskydd? Parasoll, den dyra silvriga solsufletten, eller ska man gå på någon universalsuflettförlängare?
    Jag är inte såld på barnvagnsgardinkonceptet, speciellt inte i sommar när det blir varmt. Har inte haft barn sommartid så jag känner mig vilsen. 

• LinnL

Luella: Tack för dina erfarenheter. Då låter det ju inte helt tokigt i alla fall - även om jag håller med om att man ifrågasätta prisvärdheten! Vi kommer ha väldigt tätt mellan våra så det lutar åt att det behövs två i alla fall. Men bättre köpa tidigt på säsongen hur som - så man kan nyttja så länge som möjligt
    Tycker det är synd att den inte är insektsskydd också, det verkar ju de andra vara... men universalmyggnät är ju iaf inte många kronor  

Svar på tråden Bugaboo Donkey