Inlägg från: PopcornMamma |Visa alla inlägg
  • PopcornMamma

Bugaboo Donkey

Imorgon kommer Schenker hem med min Donkey duo jag beställde för en vecka sedan, längtar!

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden tyvärr, men hoppas att någon vill svara ändå...Vilken skötväska passar på vagnen som syskonvagn? Kommer ha den som enkelvagn till en början då bf för bebis inte är förrän i sept men storasyster ska få åka redan nu.

• PopcornMamma

Nu har jag provkört donkeyn ett par dagar i monoläge. Tyvärr är jag inte så kär i den som jag trodde, men när jag kör den som syskonvariant tror jag att den blir underbar!
    Nu känns den bara sjukt bred, sidokorgen har jag ingen användning av och jag saknar min cam lite...Men i nästa vecka borde min Bee komma så då har jag en vagn att växla mellan.

Dock är ju åsnan grym att köra, bara flyter fram med hjulen, dottern sitter perfekt i den och den är ju sketasnygg!
    Men, i september hoppas jag kunna älska vagnen fullt ut, nu är den bara ok.

• PopcornMamma
    Tant Pruselius skrev 2012-05-12 20:36:43 följande:
    ååå rött är ju alltid rätt....

tycker ju bara att ofw/svart är så snyggt men rädd för att det ska vara himla opraktiskt - någon med erfarenhet?
    Jag körde offwhite/svart på min cam i höstas och nu under våren, inga problem med smuts.
    Dottern hade magsjuka och kräktes orange på sufflan en gång, men lite galltvål innan tvätt och den var som ny!
    Jag ska beställa hem en offwhite suffla till min doneky nu i veckan, väntar bara på att mitt presentkort ska börja gälla.
  • PopcornMamma
    Bumbibjörn skrev 2012-05-21 13:16:10 följande:
    Så nu har jag bestämt mig för en svart/svart twin donkey men behöver tips på färg på sittdynor och åkpåsar. Vet ej kön på tvillingarna men vad skulle ni valt för färger om ni får 2 av samma kön? Svara gärna snabbt, vill helst beställa allt redan idag
    Något färgglatt, rött tror jag!
  • PopcornMamma
    Bumbibjörn skrev 2012-05-21 14:18:42 följande:
    Har lite svårt för rött, vad tycker ni om blåa åkpåsar o sand sittdynor om det är pojkar o rosa påsar o sand dynor om det blir flickor? Ska snart på UL o få reda på vad det blir
    Gillar man sand och blått så känns det ju självklart att man tar det, själv är det dom två färgerna jag aldrig skulle välja till min bugga, kanske inte heller gult.
    Rött, rosa, offwhite och svart är mer mig.
  • PopcornMamma
    Fiffi79 skrev 2012-08-08 12:01:37 följande:
    Hej,

Funderar på en donkey men har lite saker som jag inte är helt säker på. 

Tycker att den känns klumpig även i singel utförandet. Vad tycker ni som har den? Är den lätt att köra, komma fram med etcetera både i singel och dubbel? Och vad hade ni innan att jämföra med. Jag har en emmaljunga ozone city som jag tycker är superbra på nästan alla sätt så har lite svårt att släppa den :)

Sen är jag lite rädd för lufthjul. Tänker på alla cykelhjul jag lagat och pumpat genom åren. Hur är det med vagnshjulen har ni haft problem med pumpning och punktering? Hur ofta måste man pumpa dem ungefär?

Är den klumpig att få in i bilen?

Sen ser jag att en del köpt utomlands och som ovan inlägg undrar jag om länk. Försökt hitta i tråden men inte hittat den.

Tack!!

Jag är inte överförtjust i min Donkey som mono, har inte börjat använda den som syskonvariant ännu.
    Dunderskön och lätt att köra, flyter fram tack vare hjulen, men den känns bred som en pansarvagn och jag kör mitt lilla Bee för det mesta, kör bara pansarvagnen om jag ska själv till affären och vet att jag ska handla med en mig en del...
    Kommer ju få köra den dagligen som dubbel senare, så den kan gott få stå tills dess.
    Dessutom väntar jag på nytt chassi då mitt knarrar...
  • PopcornMamma

Har reklamerat mitt knarrande Donkey-chassi genom nätbutiken för cirka 2.5 veckor sedan.
    Ett nytt chassi skulle skickas direkt hem till mig från Bugaboo och så får jag skicka iväg mitt gamla chassi sedan.
    Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan nya chassit kommer?
    Är ju kanske fortfarande semestertider och så, men jag är lite nyfiken.

• PopcornMamma
    79Malla skrev 2012-08-13 21:49:47 följande:

Från vilken nätbutik handlade du?

Barnvagnsmagasinet
  • PopcornMamma

Jag har reklamerat mitt gamla chassi och fick svar från Bugaboo i fredags att jag får mitt nya chassi i slutet av oktober...Hade hoppats på en tidigare leverans men dom hade inga chassin inne alls förrän då tydligen.
    Nåja, den som väntar på något gott...Och mitt chassi funkar ju hyfsat ändå tills dess!

• PopcornMamma

Jag reklamerade chassit pga knarrandet och så kärvar en fällningsknapp så jag får ta i med våld för att med lite tur kunna fälla/fälla upp vagnen...Ett måste när den ska in i bilen sedan, nu behövs det inte för syskonet har inte anlänt ännu och jag har en Cam under tiden.

Svar på tråden Bugaboo Donkey