Fiffi79 skrev 2012-08-08 12:01:37 följande:
Hej,
Funderar på en donkey men har lite saker som jag inte är helt säker på.
Tycker att den känns klumpig även i singel utförandet. Vad tycker ni som har den? Är den lätt att köra, komma fram med etcetera både i singel och dubbel? Och vad hade ni innan att jämföra med. Jag har en emmaljunga ozone city som jag tycker är superbra på nästan alla sätt så har lite svårt att släppa den :)
Sen är jag lite rädd för lufthjul. Tänker på alla cykelhjul jag lagat och pumpat genom åren. Hur är det med vagnshjulen har ni haft problem med pumpning och punktering? Hur ofta måste man pumpa dem ungefär?
Är den klumpig att få in i bilen?
Sen ser jag att en del köpt utomlands och som ovan inlägg undrar jag om länk. Försökt hitta i tråden men inte hittat den.
Tack!!
Jag är inte överförtjust i min Donkey som mono, har inte börjat använda den som syskonvariant ännu.
Dunderskön och lätt att köra, flyter fram tack vare hjulen, men den känns bred som en pansarvagn och jag kör mitt lilla Bee för det mesta, kör bara pansarvagnen om jag ska själv till affären och vet att jag ska handla med en mig en del...
Kommer ju få köra den dagligen som dubbel senare, så den kan gott få stå tills dess.
Dessutom väntar jag på nytt chassi då mitt knarrar...