Inlägg från: Bumbibjörn |Visa alla inlägg
  • Bumbibjörn

Bugaboo Donkey

Jag har tidigare köpt en Bugaboo Cameleon från pramworld så du kan lita på de...

• Bumbibjörn

ÅÅÅhhh va irriterande, har nu läst igenom 104 sidor om just Bugaboo Donkey och det visade sig vara den GAMLA tråden... orkar inte gå igenom 304 sidor till här..

Det jag vill veta är (gällande TWIN):
    Vart det är billigast att beställa ifrån (land och företag)
    Vad frakten kostar
    Om ja behöver köpa sittdynor/åkpåse (eller passar Cameleons)

Någon snäll som orkar hjälpa mig... pusst!  

• Bumbibjörn

Tack TheMaraja och EEE, har köpt min Cam från PW för två år sedan och vet att de är bra men ja ville bara kolla om det finns andra butiker som är billigare, ska maila de.

Jag kommer nog behöva köpa extra tillbehör så som sittdynor, åkpåsar, biladapter och babyskydd till min tvillingar som kommer i juli och möjligtvis en ståbräda till storasyster som snart blir 2år.

Är det smart att beställa även de utomlands eller ska jag köpa de i Sverige?

• Bumbibjörn

Någon som vet om Cameleons åkpåse passar till Donkeyn, samma fråga gäller sittdyna. Letat runt men hittar bara en sort, har redan en hemma till Cameleon.

• Bumbibjörn
    Bumbibjörn skrev 2012-05-07 12:50:24 följande:
    Någon som vet om Cameleons åkpåse passar till Donkeyn, samma fråga gäller sittdyna. Letat runt men hittar bara en sort, har redan en hemma till Cameleon.

Glömde nämna att svaret redan finns längst upp på sidan men lite nyfiken på om det skiljer sig mkt från Cameleons, hittar ingen som det står just till för donkeyn.
  • Bumbibjörn
    Hejåhå skrev 2012-05-08 19:58:49 följande:
    Tjohooo! Nu är den beställd och betald från Pw. 3-4 veckors leveranstid....den som väntar på något gott! Fegade och tog en svart-svart. Men efter att ha läst i tråden om off-whiten och ljuset så var det kanske ett bra val.

Är det billigast hos PW, ja väntar ff svar från de o john lewis. Har du jämfört nåt med holländska butiker? Ja har oxå tänk beställa donkeyn men för min del en twin, tänkte köpa tillbehör oxå o då hamnar jag upp mot ca 18.000 KR... Saftigt!
  • Bumbibjörn

Det kan jag göra, så fort jag vet från vilket företag jag ska välja :) Om valutaomräknaren stämmer så tjänar jag på att beställa från Holland, men vi får se för jag kanske inte behöver alla tillbehör som ja räknat med.

• Bumbibjörn

Jahl: Va tycker du i övrigt om den röda färgen, har funderat på röda eller svarta suflettet. Blir det för ljust i vagnen när solen skiner?

• Bumbibjörn

Som jag tidigare nämnde väntar jag tvillingar till juli och vill köpa en donkey från utlandet.
    Tror ni jag även behöver dessa tillbehör:

Ståbräda + adapter (har en dotter på snart 2 år så den borde väl vara till användning)
    Bilbarnstolsadapter
    2st åkpåsar
    2st sittdynor

Är nåt av dessa onödiga?  

• Bumbibjörn

Har inte beställt ännu, ja har samma problem som många andra här med att välja färg. Det ska vara nåt som passa båda pojk/flick... har bestämt mig för svart bas iaf :D
    Det står mellan svart/rött, svart/svart eller svart/sand. Tror i slutändan att jag kommer välja svart/svart o så rött eller sand till åkpåsar o dynor... jag är jätte osäker själv.
    Min cameleon som jag har hemma nu är all black limited edition o den gillar jag skarpt, så har jag offwhite åkpåse o sand sittdyna till som jag nu måste sälja :(

Vilken färg har du/ska du välja? 

• Bumbibjörn

Dynor o påsar tänkte ja passa på att beställa samtidigt med donkeyn från utlandet, annars hade ja också väntat. Ja tänkte mig först svart/offw men har läst att det lätt blir smutsigt o väldigt ljust när det är soligt ute, därför ändrades tanken till svart/sand. Men som sagt, i slutändan blir det säkert svart/svart. Vart ska du köpa vagnen ifrån?

• Bumbibjörn

Själva vagnen är billigare att beställa från PW men väljer jag tillbehör så blir det billigare från Holland, moeders mooiste erbjuder rabatt på tillbehör. Någon som vet fler butiker i Holland?

• Bumbibjörn

Så nu har jag bestämt mig för en svart/svart twin donkey men behöver tips på färg på sittdynor och åkpåsar. Vet ej kön på tvillingarna men vad skulle ni valt för färger om ni får 2 av samma kön? Svara gärna snabbt, vill helst beställa allt redan idag

• Bumbibjörn

Har lite svårt för rött, vad tycker ni om blåa åkpåsar o sand sittdynor om det är pojkar o rosa påsar o sand dynor om det blir flickor? Ska snart på UL o få reda på vad det blir

• Bumbibjörn

Nån som vet om Babyplus från Holland är ett företag man kan lita på? Butiken finns med i Bugaboos karta. Nån som beställt därifrån?

• Bumbibjörn

Typiskt, jag som har beställt donkey twin med tillbehör från Holland (har dock ej betalat än). Företaget väntar på att varorna ska komma till butik som de vidare ska skicka till mig, någon som vet om jag kan backa ur köpet? Ser däremot att babyshop inte har alla tillbehör jag vill ha. Åh va ska jag göra?

• Bumbibjörn
    Plly skrev 2012-05-29 16:45:09 följande:
    JAg skulle genomföra köpet från Holland, inte ens säkert det finns vagnar eller tillbehör kvar på babyshop...

Japp, lika bra. Nu när jag räknat totala summan på vagn och alla tillbehör jag vill ha så blir det ändå billigare för mig att beställa från Holland.
  • Bumbibjörn

Det enda jag har kvar att köpa är skötväska till tvillingvagnen, hur har ni gjort som köpt donkeyn. Vilken är mest praktisk och som man kan hänga på vagnen?

• Bumbibjörn
    Catox9 skrev 2012-05-30 11:38:27 följande:
    Jag har en Skiphop duo double deluxe eller vad den nu heter.. Men jag hänger den sällan på vagnen faktiskt den ligger mestadels undertill :) Fast det kan ha att göra med att jag inte alltid har båda barnen med mig, det skiljer 18mån på dem och stora är på dagis och så.. Men Skiphopen har ju såna där klämmor så man slipper ta av axelremmen om du förstår vad jag menar :)   

Tack för svaret, ska kolla upp det. Om man ändå har väskan undertill så kan man ha vilken skötväska som helst i så fall.
Svar på tråden Bugaboo Donkey