• Alis

Bugaboo Donkey

Letar syskonvagn och överväger en donkey. Den enda nackdel jag har hittat är priset och det kanske man får ta för den "perfekta" vagnen. Gillar att den går att göra om från mono till duo och då väcks ju habegäret redan nu långt innan lillasyster/-bror beräknas anlända. Flört Min man tycker dock att det är helt onödigt att köpa den tidigare på grund av värdeminskningen på begagnatmarknaden. Men om man som jag ändå planerar att ha den länge (först som mono till ett barn, sedan som duo till två barn och sedan som mono igen när storasyster växt ifrån vagn), spelar verkligen sex månader extra någon roll? Är det skillnad på att sälja en vagn som är 3,5 år istället för 3 år? 

Ska försöka åka och klämma och känna på vagnen inom kort så att jag kan bestämma om det blir den eller inte. Tyvärr lär ju inte habegäret minska av det misstänker jag. Nu ska jag fortsätta att beta igenom alla sidor i tråden! Glad

• Alis

Tack så mycket för svaret. Ungefär det jag misstänkte också. Gäller bara att min plan för att inte byta vagn på 3,5 år håller då. Flört 

• Alis

Vet inte hur det funkar med Bugaboo-vagnar men brukar de ligga jämt i pris hela tiden eller sänker man priset när den varit ute på marknaden ett tag? Brukar det komma reaperioder? 

• Alis
    spigg skrev 2012-05-23 08:21:32 följande:
     Bugaboo rear aldrig sina vagnar, det händer vid enstaka tillfällen att en affär rear hela sitt sortiment och då även rear ut visningsex av Bugaboos. Prissänkningar har jag aldrig sett, däremot prishöjningar. Cameleon kostar flera tusen mer idag än för några år sedan, även Bee har höjts i pris. 2009 kostade en Bee Classic 5000, nu kostar en Bee Plus 5900. Jag tror snarare på prishöjningar än prissänkningar framöver.
    Tack så mycket för svaret! Jag funderade över om det var värt att vänta några månader med köp om man brukar sänka priset ett tag efter lansering. Men då kanske det är smartare att köpa snart istället. 
  • Alis

Nu har jag läst igenom hela tråden. Har varit väldigt intressant att följa utvecklingen från den första extasen till reklamationer och fler beställningar. 

Var själv och klämde på vagnen idag. Provlastade i bilen, körde runt. Lite fler knappar och grejer än jag är van vid men herregud så skön att köra! Blev inte mindre kär direkt. Om det här halsontet som smög på mig nu inte vill utveckla sig till någon sorts sjukdom imorgon så drar jag med mannen till affären för en koll. Förhoppningsvis ser han vad jag ser och inte bara prislappen. Flört 

• Alis

Enligt sin sida har Babyshop en leveranstid på 1-3 dagar. Stämmer det? Låter väldigt kort med tanke på att alla andra har flera veckor. Söker i tråden men hittar ingen som har beställt från dem. Någon som har köpt något annat från dem? Vad tycker ni i sådana fall?

• Alis

En fråga till. På alla bilder på basuppsättningen av Donkeyn är det ett svart toppset på liggdelen. Betyder det att man får med det och bara behöver köpa till ett extra om man vill ha färg? 

Som här på jollyroom exempelvis. Där är det ju ett svart toppset på liggdelen men det står ändå att man måste köpa till ett extra? 

• Alis
    Hejåhå skrev 2012-05-27 19:20:03 följande:
    Alis: du väljer vilken färg du vill ha på topsetet, du får ett set i valfri färg både till sitt och liggdelen.
    Tack för svaret men jag vet inte riktigt om du förstod vad jag frågade. På bilden av produkten de säljer (grunddelarna till en donkey) är det redan ett svart toppset. Trots det skriver de att man ska köpa till ett toppset till den. Det innebär alltså att det inte ingår ett svart set trots att det är med på bilden? Om det faktiskt ingår (vilket jag tidigare har förstått att det inte gör när jag läst tråden) så skulle man endast behöva köpa ett toppset för att ha samma färg på det som på sittdelens sufflett. 

Det jag blir fundersam över är alltså deras val att inte ha med suffletten på sittdelen på bilden för att det ska bli tydligt att man måste köpa till den men samtidigt väljer att ha med ett toppset på liggdelen fastän det inte ingår? 

Vet inte om det blev tydligare nu, haha. Tungan ute
  • Alis

Jo, jag vet. Jollyroom säljer inte sina vagnar i mono-, duo- och twin-utförande. De säljer en bas och sedan får man köpa till de övriga delarna för att komplettera sin vagn att matcha de olika utförandena. Det blir precis samma sak fast man måste plocka ihop ordern själv liksom. Jag frågar alltså inte vad som ingår i de olika utförandena, utan vad som ingår i den basuppsättningen som jollyroom säljer. 

• Alis
    spigg skrev 2012-05-27 19:50:15 följande:
    För ett helt säkert svar på den frågan bör du nog vända dig till just Jollyroom. Som jag förstått det säljer de utan topset och då ingår inga suffletter eller liggdelslock alls.
    Tack! Kan tycka att det är lite fult att visa något på produktbilden som kanske inte ingår. Som du säger är det nog vettigast att kontakta Jollyroom och fråga. Tänkte att någon annan kanske hade köpt sin vagn på det här sättet och därför hade ett svar här. Glad
  • Alis
    spigg skrev 2012-05-27 20:14:06 följande:
    Jo jag förstår precis hur du resonerar! Men ett tips generellt vid e-handel av barnvagnar är att alltid maila med företaget först och ställa alla frågor och få ett skriftligt svar tillbaka. Dels för att då vet du vad du köper och för hur mycket, och om något skulle strula med köpet eller att något som borde ingå saknas så har du "bevis" på vad som skulle ingår för det pris du betalade. Så gör jag alltid när jag ska köpa barnvagn online, speciellt om jag importerar den!
    Tack så mycket, jag har precis fått ett mycket trevligt och snabbt svar från Moeders Mooiste. Med deras bättre pris och erbjudandet om gratis accessoarer för ca. 1000:- så blir det nog ett köp därifrån. Var lite nojig över förskottsbetalning till en okänd butik utomlands men efter alla rekommendationer i tråden vågar jag ta chansen. Glad
  • Alis
    Tant Pruselius skrev 2012-05-27 23:28:36 följande:
    Allis- är det webbutiken i Holland?
    Ja, det är det. Själva erbjudandet är att det ingår en gratis åkpåse men det går att byta ut mot andra accessoarer till samma värde. Vi byter det till två sittdynor och en organizer och får lägga lite i mellanskillnad (ungefär 250

• Alis
    Plly skrev 2012-05-28 16:28:40 följande:
    Hörni tjejer, Babyshop.se har 25% rabatt på allt, även tillbehör hos Bugaboo iaf. Jag har precis köpt en liggdel samt ett extension set 25% billigare...så ni som vill ha bugaboo topset och annat billigare, passa på! Annars börjar själva rean imorrn tror jag. koden man anger i kassan är VIP12

Shoppa loss!  
    Tack för det tipset! Vi beställde precis en Donkey duo för 11 100:-! Tror inte att det var meningen att man skulle kunna använda rabatten även på vagnarna men betalningen gick igenom... Får säga åt Moeders Mooiste att hålla beställningen ett tag tills jag har fått hem vagnen och verkligen ser att det funkade. 
  • Alis

Fick precis en leveransbekräftelse så de har skickat vagnen iallafall. Dock hittar jag inte den när jag söker på sidan med mobilen så de kanske har plockat bort den nu? Eller så sålde den slut.

• Alis
    Plly skrev 2012-05-29 16:44:08 följande:
    Enligt min sida på Babyshop så är varorna inlämnade idag på posten, får se om allt kommer Jag kan tänka mig att vissa saker typ vagnen tar slut direkt, jag skulle nog hålla mig till att beställa från holland eller england. Kan nog inte varit meningen med att man skulle få 25% på bugaboo tänker jag...
    Plly skrev 2012-05-29 16:45:09 följande:
    JAg skulle genomföra köpet från Holland, inte ens säkert det finns vagnar eller tillbehör kvar på babyshop...
    Jag tror som dig. Jag tror också att det är därför de har plockat bort alla Bugaboo-vagnar från sidan nu. Men som sagt, min vagn har ju skickats så de insåg väl sig misstag efteråt. Flört
  • Alis

Fick precis ett mejl från Babyshop att de begått ett misstag. Att vagnen inte är skickad, att de på grund av en försenad leverans från Bugaboo kan skicka den först i början på v. 26. Otroligt dåligt tycker jag då de själva skriver på sin hemsida att det inte går att beställa varor som inte finns i lager just för att de ska kunna hålla sina leveranstider. Hon frågade om jag ville fortsätta vänta (ville väl att jag skulle skriva nej så att de slapp sälja vagnen till det priset) och jag skrev såklart ja. Men känns surt att få vänta i en månad när de gick ut med 1-3 dagar. 

• Alis
    Hejåhå skrev 2012-05-30 19:54:48 följande:
    Alis: kan trösta dig med att väntetiden är lång på Pramworld också och där kostar vagnen lika mycket (eller lite).
    Men bättre att vänta och spara 3000 spänn :)
    Jo, vi var ju på g med att beställa från Holland men valde det här istället på grund av priset. Själva leveranstiden är ju inget att tala om så länge de hade gått ut med den från början liksom. Deras koncept är att bara sälja lagervaror för att ha kort leveranstid och nu påstår dem att varan jag beställt inte fanns i lager... 
  • Alis
    Plly skrev 2012-06-09 10:42:46 följande:
    Tjohoo, man är ju som ett barn på julafton när man hämtar ut paket från bugaboo...Hämtade ut mitt extension set, topset och liggdel igår från babyshop. Tack babyshop att ni missade att man fick rabatt på bugaboo oxå (borttaget nu...)

Nu är det bara att invänta bebis...oktober...långt dit! 
    Kul att du fick dina grejer!

Jag väntar fortfarande på min vagn från dem (de sa att de skulle få en leverans v. 26). Jag gick själv in på babyshops sida idag igen och såg att vagnen (precis likadan som min) nu går att beställa för leverans inom 1-3 dagar. Har inte fått någon info från dem att de fått in nya vagnar på lager och tänker skicka en till mig. Skrev ett rätt irriterat mejl som avslutades med att jag förväntade mig en leverans nu i veckan i och med att de har fått in vagnar. Får se hur det här fortsätter...   
  • Alis

Efter mycket om och men har vagnen äntligen kommit till oss! Superfin och allt kom med. Men, när jag ska registrera den på bugaboos hemsida finns inte babyshop.se med som butik? Har sett flera som har köpt från babyshop utan problem så de borde väl vara en auktoriserad återförsäljare? Blir lite nervös att garantin inte ska gälla. :/ 

Svar på tråden Bugaboo Donkey