Inlägg från: Pluppe E |Visa alla inlägg
  • Pluppe E

Bugaboo Donkey

Hur mycket går frakten på från Pramworld till Sverige?

• Pluppe E

JohannaL: Vi funderar med lite på hur länge dem kan sitta i vagnen.. Vår dotter på 10,5 kg och ca 75 cm lång satt trångt i Donkeyn när vi testade.. Men man kanske är för bortskämd med hur mycket plats hon har i sin Emmaljunga scooter.. Därför är vi lite i valet och kvalet angående en Buggabo Donkey, kanske blir för tajt..

• Pluppe E

Men jag ska tillägga att jag har inte hittat någon vagn hittills som är bättre än Donkeyn!

• Pluppe E

Jag jämför ju med en vanlig sulky, därför jag tycker den är trång tror jag.. Sittdelen är ju mer kompakt än en sulky, men om man jämför med andra vagnar gillar jag ju Donkeyn bäst, den är ju bättre i sittdelen än andra syskonvagnar :) Som många här inne skriver, man har mer valmöjligheter med vagnen! Känns skönt att höra att era barn som är större än vår dotter sitter bra i vagnen!! :)

Vi har redan bestämt oss! Det blir en Donkey, vill beställa en nu men först och främst är det lååångt kvar och vi ska ta reda på könet innan vagnen beställs så man kan välja en färgglad suflett ;)

• Pluppe E

Nu har vi hört av oss med en beställning på en vagn till pramworld

1x bugaboo donkey duo
    1x ståbräda adapter
    1x ståbräda

vi räknade lite löst genom forex hur mycket det skulle gå på utan frakten och hamnade på ca 12100 kronor. Vad har ni andra fått betala för frakten?

• Pluppe E

60 pund... Tycker det känns som det helt plötsligt blev dyrt om jag jämför med andra som har beställt... Twin vagnen måste väl vara dyrare än duon, eller? Aja, vi får se vad "domen" slutar på, billigare än i sverige blir den ju iaf!

pingping: När vi testade vagnen på babyproffsen var sitsarna också lite rörliga, reagerade också, men antar att dem ska vara så :P

• Pluppe E

Vi fick vår frakt för 30 pund inte 60 :)

• Pluppe E
    Malinooo skrev 2012-07-23 19:29:44 följande:
    Plupp E: lyllo! När beställde du? Jag fick också 60 nämligen. Kanske nåt nytt när dom
    Märker hur många från Sverige som beställer :)
    Vi håller på och beställer nu, frågade om frakten via mejl när vi skickade in beställning och fick 30 pund i frakt :) Känns bra!  Dem ringde tidigare idag och ville ta allt angående betalningen men hörde inte telefonen så dem skulle ringa igen.

Jo så kan det nog vara :D
  • Pluppe E
    Malinooo skrev 2012-07-23 19:46:20 följande:
    Synd att jag inte kunde ha lite is i magen då :)
    Vad beställde du för något? :) Och hur mycket fick du ge för allt?
  • Pluppe E
    Malinooo skrev 2012-07-23 20:47:12 följande:
    Beställde en duo i svart/electric blue, en mugghållare och en adapter för bilstol. Betalade 12400 med frakten. Vad ska du beställa? Vad har du fått för pris?
    Vi har inte fått något pris ännu eftersom vi missade telefonsamtalet.. Men jag hoppas på att dem ringer imorgon :) Är spänd över hur mycket det går på!
  • Pluppe E

Nu är den beställd och betald :)

Bugaboo Donkey duo, adapter till ståbräda, ståbräda och 1 extra suflett.

Med frakten hamnade vid på 11589 kronor :)

• Pluppe E

Jo man kan ändra monkeyn mellan singel och dubbel vagn :)

• Pluppe E

Tror den ska ha samma grej med teleskop chassi, har förstått det så iaf.

Dålig fantasi när det gäller namnet iaf!!

• Pluppe E

Milanooo: det verkar ju inte vars det enklaste iaf :S

• Pluppe E

Vad är det som är så otäckt med det här flamskyddsmedlet som nämns? Bilstolar och allt möjligt är väl behandlade med det? Vet någon hur mycket det skiljer sig i mängd mellan Sverige och englands flamskyddsmedel i tygerna? Är det stor skillnad?

Jag oroar mig nog inget direkt när det gäller flamskyddsmedel (om man nu behöver oroa sig), sambon jobbar med scentyger dagligen som är behandlade så våra barn får nog på sig det ändå när dem kramar om honom när han kommer hem från jobbet..

• Pluppe E

Jag vill bara höra lite om det här angående flamskyddet på just bugaboo Donkey vagnen eftersom det pratas om det.. :) Det handlar ju ändå om "åsnor" ;)

• Pluppe E

Jag hade missförstått angående monkeyn fick jag idag veta efter en diskussion med personalen på babyproffsen! Och det är som Spigg skrev.

• Pluppe E

Mikaela: Kolla in pramworld! Vi köpte en duo vagn, med adapter till ståbräda, en ståbräda och en extra suflett för 11200 kr inklusive frakt :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey