Inlägg från: JohannaL |Visa alla inlägg
  • JohannaL

Bugaboo Donkey

sitter i kvalet om vilken syskonvagn vi ska ta, är inne på phil o ted då vi haft den innan har även kollat mycket på donkey, men har lite svårt att se varför den skule va så fantastisk med tanke på priset? nån som har åsikter om varför det är värt att lägga så mycket på vagnen? förutom att den är snygg!

känns den väldigt bred att köra omkring med på bussar och affärer och dyl tex? 

• JohannaL
    Hejåhå skrev 2012-06-14 20:06:46 följande:
    Johanna: vet inte hur Phil
    sittvagn med syskon bakom, så det kan va enkelvagn också, kostar 6-7 tusen så det e ju bara halva, men barnen e ifrån en osv..
  • JohannaL

Tusen tack för åsikter, få sitta bredvid varandra och hålla hand låter mysigt ;) jag har bestämmt mig, ska bara få med gubben också.

Med tanke på att sitsarna e rätt smala hur stor barn har ni fått i?
    Jag har en snart 4a åring dock bara 13 kg så hon e tunn 96 cm lång kan hon sitta där?

Vart rekommenderar ni att beställa ifrån? Funkar det bra med rekl om man tar utomlands ifrån?

• JohannaL
    Pluppe E skrev 2012-06-15 14:30:33 följande:
    JohannaL: Vi funderar med lite på hur länge dem kan sitta i vagnen.. Vår dotter på 10,5 kg och ca 75 cm lång satt trångt i Donkeyn när vi testade.. Men man kanske är för bortskämd med hur mycket plats hon har i sin Emmaljunga scooter.. Därför är vi lite i valet och kvalet angående en Buggabo Donkey, kanske blir för tajt..
    får gå ner till stan imorgon och testa tror jag innan vi beställer så vi inte gör bort oss, stora damen ska juinte behöva sitta som en boll =)
  • JohannaL
    Plly skrev 2012-06-16 10:45:04 följande:
    Min dotter är 19 månader, 87 cm ca och 12,5 kilo...hon sitter jättebra, inte alls trångt. Hon var en knubbis som bebis och har nu smalnat av...så kan det vara för er oxå?
    min stora dam blir 4a i sommar och jätte smal så det e inga prob. men vi behöver syskonvagn till henne trots åldern och så får vi hoppas hon kan sitta där helt enkelt.

kolla på vagnen igår dock och jag måste säga att jag tyckte den kändes lite ranglig, men så känns dte kanske inte när där är ungar i? kändes också bred (har aldrig haft syskonvagn på bredden innan) men det får bli en vanesak gissar jag, kommer man in på bussar hissar osv utan prob? 
  • JohannaL

nu har jag hittat en ¨terförsäljare, får duo vagnen, kaffehållare, 2 tray, 2 liners och en organizer inkl frakt för 13000 det e väll rätt ok pris el?

sen funderade jag på färg, tänkte ta svart botten rosa sufletter och oranga liners (dynor) kan det funka tro? vill ha mycket färg =) 

• JohannaL
    JessiWill skrev 2012-06-20 22:14:50 följande:
    Oj det var billigt! I Sverige? Vart då någonstans?
    Inte hittat duon för mindre än utgångspris i Sverige.
    givetvis inte svenskt men e det ok pris för utomlands ifrån tro?

http://moedersmooiste.eu/ 
  • JohannaL
    JessiWill skrev 2012-06-20 22:19:34 följande:
    Ja alltså priset är väl okej, jag hade dock inte vågat beställa från en för mig okänd återförsäljare. PramW hade jag nog satsat på då, runt 11 ink frakt. Beroende på valuta då..
    är många här på familjeliv som beställt därifrån så jag tror det e lungt =) men gubben va på semster så jag skulle inte få den fören v30, känns lite långt bort så jag har mailat PW får se vad de säger, brukar de ta lång tid på sig tro?
  • JohannaL

Fått min vagn idag! Så jäkla glad, och nöjd.

Men en fråga hur gör ni den liten för att få in den i bil osv, hur är smidigast?

Funderade även på dynorna jag fick med, har de 2 sidor som är olika?? Mycket nytt detta...

• JohannaL

Beställde min också från moeders, super bra kontakt fick allt på 3 dagar. Fick 2 tray, 1 kopphållare, 2 liners 1 org och vagnen med två sitt och en ligg bet 12800 kr. :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey