Inlägg från: Principessa85 |Visa alla inlägg
  • Principessa85

Bugaboo Donkey

Väntar första barnet och är sugen på en Bugaboo donkey mono. Vill dock veta om ni rekommenderar den vagnen när man har två medelstora aktiva hundar (Går ca 1,5 mil/dag på både asfalt, elljusspår och grus)? Alltså behöver en lättkörd, smal och stabil vagn som inte tar upp hela vägen (tycker att bara jag och dogsen redan nu tar mycket plats). Bor i Kungsholmen, så kommer också att promenera mycket i stan, åka T-bana, tåg m.m Funkar vagnen bra både som en "stadsbarnvagn" och "hundbarnvagn"?

Vi får barnet i januari, så hur är vagnen att köra med på vintern? Kan också tillägga att vi bor ganska litet och har liten bil... Alltså vi söker en smidig, men ändå rejäl vagn som funkar i alla terränger! Skrattande Nå, vad säger ni- är donkey mono den rätte? Solig

Ber om ursäkt om jag frågar samma sak... men sökte gällande "hundar" innan, men hittade inga svar och detta är mitt viktigaste kriterier gällande barnvagn. 

• Principessa85

Eftersom det är vårt första barn, så har vi ingen aning om vilka tillbehör som verkligen behövs? Frågar man i affären så behöver man självklart allt. Flört Vet att vi vill ha en mugghållare, solskydd och Bugaboo tray... åkpåse skippar vi för att bebisn kommer i början av januari, så vi kör på overall, fäll och täcke istället. Funderar på om vi också behöver en sittdyna och parasoll? Fyller dessa två saker någon bra funktion eller är det mer "estetiskt" tilltalande? Förlåt för min okunskap, men det är just därför jag skriver och frågar er experter!  Solig

BF 12 januari 2013
  • Principessa85
    Luella skrev 2012-08-25 22:05:11 följande:
    Personligen tycker jag åkpåse är mycket smidigare än overall. Mugghållare är praktiskt, Bugaboo Tray har jag inte och saknar det inte heller. Mellanmål burkar vi stanna och äta tillsammans. Sittdynan har jag köpt men jag gillar fårskinn bättre faktiskt. Parasoll är jättebra om man ska tex hänga på stranden långt från skugga och bebisen ska sova i vagnen. Det finns säkert fler situationer när man vill ha en stillastående vagn som skuggas om man själv är i solen. Att gå med parasoll funkar mindre bra om man inte går långa raksträckor, minsta sväng och skuggan flyttas. Jag köpte solsuffletten för en smärre förmögenhet och jag ångrar det inte en sekund. Det är faktiskt svalare under suffletten än ute i solen om det fläktar ute och samma temperatur om luften står still.
    Tack för ett jättebra svar! Glad
    BF 12 januari 2013
  • Principessa85

Förlåt, men jag orkar inte leta igenom hela tråden... Undrar bara om ni som har beställt från Baby plus Holland har varit nöjda? Flört Tänkte beställa en Bugaboo Donkey mono i veckan därifrån och vill bara veta om ni har stött på några problem eller kan jag vara lugn? Glad

BF 12 januari 2013
  • Principessa85

Hej!

Jag har beställt vår Donkey ifrån Babyplus.nl och nu fick jag äntligen ett mail att den är skickad. Glad Fick ett nummer så jag kan följa leveransen och allt verkar vara i sin ordning... dock blir jag lite nojjig över hur man "hämtar ut" vagnen? Får man en avi och får hämta den på posten ect. eller levererar de enda till dörren?

Planerat kejsarsnitt 7 januari 2013 ( v.39+1)
  • Principessa85
    Fialottis skrev 2012-11-23 21:16:31 följande:
    Min kom med "stora postbilen" till dörren. Hade man inte varit hemma hade han lämnat den till närmsta utlänningsställe.
    Okej för vi bor i lägenhet och har ingen portkod och porttelefonen fungerar inte ännu... så då antar jag att vi får en avi! Flört
  • Principessa85

Ville bara säga att vagnen i från babyplus Holland har kommit och allt verkar vara i sin ordning. Stora postbilen kom med den och vi har nu satt ihop den. Glad Babyplus skickade alla saker i samma paket och hölls sig inom den lovande leveranstiden (6-8 veckor). Vi fick våran efter 7 veckor. Kan dock inte uttala mig om Chassit ännu, eftersom vi inte har provkört den med bebisen ännu... återkommer om jag stöter på problem med vagnen, men hittils så kan jag rekommendera Babyplus. Skrattande

Vi betalade sammanlagt 9 760 kr inklusive frakt för en Bugabbo Donkey mono, mugghållare, parasol och en solskydd. Hade vi köpt samma saker i Svergie hade det kostat 13 400 kr. Alltså "tjänade" vi 3 646 kr genom att beställa den ifrån BP. Glad

Svar på tråden Bugaboo Donkey