• mmiaa

Bugaboo Donkey

Hej alla Donkey-fans!
    Har nu ägnat senaste veckan till att läsa genom HELA tråden och är nu övertygad om att detta är vagnen för oss, väntar tvillingar i januari!
    Tusen tack till er som besvarat frågorna man har, vilka eldsjälar!
    Dock har jag en fråga som jag hoppas någon vet. Jag bor i Västra Småland, var kan man se vagnen live närmast? Vi har lika långt till Borås som Jönköping. Göteborg funkar väl i värsta fall men det är 15 mil...
    Hoppas någon vet!

• mmiaa

Igår var vi och klämde på en Donkey, kan man bli annat än kär i denna vagn?!
    Blir beställning av en twin i november

• mmiaa

Ni som beställt vagnar från utlandet, hur långt innan bf gjorde ni det? Vi väntar tvillingar i januari och tänkte beställa efter nästa ultraljud runt v 28. Är det ungefär 4 veckors leveranstid?

• mmiaa

Nu är vår Donkey twin beställd och betald. Det blev svart/svart, 2 gula sittdynor och en mugghållare. Beställde från MM och betalade 12500 kr inkl frakt. Leveranstid 2 veckor, längtar!! Bebisarna väntas komma i januari så det är ju verkligen ingen panik men så mysigt att få ha en barnvagn ståendes i hallen

• mmiaa

Fialottis: MM är moeders mooiste i Holland.
    Från första mailkontakten till leverans så blir det lite drygt 3v. Jag håller med dig, det är en djungel! Vi valde Holland mycket pga att de inte har flammskyddsmedel i sina vagnar och för att man sparar flera tusen jämfört med att köpa den i Sverige (trots 15% rabatt som vissa ställen verkar ha nu..)

• mmiaa

Vi fick ett pris när vi mailade första gången och sen när vi bekräftat att vi ville beställa från dem så gjorde de ett nytt pris.

Fialottis: Vi betalade denna veckan, ca 2v innan leverans.

• mmiaa

Vi skrev både till babyplus och MM och talade om för respektive att vi kollat med de andra, det kan också ha hjälpt...

• mmiaa

Banköverföring. Man får iban- o bicnummer, så det går smidigt. Allt har funkat riktigt bra med MM. Dagen efter vi betalat bekräftade dem att pengarna kommit in.

• mmiaa

Vi beställde från MM och har bara gott att säga; trevlig mailkontakt, snabb leverans (3v) och allt fanns med när grejerna kom!
    Verkar som om man kan ha både tur och otur med dem...

• mmiaa

Freja: vi fick tvillingar nu i vinter och är jättenöjda med vår Donkey! Vi bor på landet och den tar sig fram i snö och på grusvägar utan problem. Att ha en adapter till vagnen som man klickar fast babyskydden i är helt suveränt, det går ju liksom inte att släpa på två... Vi har be safe izi sleep till våra och de är kanon, stabila och bra. Finns ju flera modeller som passar till adaptern.
    Vi har inte varit ute på någon promenad än när det snöat så jag kan tyvärr inte svara på om det snöar rakt in men jag upplever att barnen ligger väldigt skyddade i vagnen.

• mmiaa

Pio: Jag tycker att den är värd sin peng även om man bara använder den till ett barn. Vi fick tvillingar i november men använder vagnen i monoläge en dag/vecka då vi åker på läkarbesök med ena sonen pga en sned fot. Varukorgen jämte liggdelen är verkligen guld värd då! Funderade faktiskt på vad man kunde haft för vagn om man "bara" haft ett barn och jag tänkte att svaret var enkelt Vagnen är ju väldigt smidig också och tar sig fram bra i snö. Sen om ni får fler barn så är det ju bara att göra om vagnen till en duo och sen kan du ju ha den som mono igen när det stora barnet blir för stort för att åka vagn.

• mmiaa

Pio: lycka till med mannen! Det tog ett tag att övertyga min här hemma men nu kan han nog inte tänka sig en annan vagn... :)

• mmiaa

Ang. skydd mot sol:
    Köpte 2st Dooky-skydd till vår vagn igår och de funkar perfekt! Finns bl.a på babyproffsen och jollyroom och i olika färger.

Svar på tråden Bugaboo Donkey