Inlägg från: LL2011 |Visa alla inlägg
  • LL2011

Bugaboo Donkey

Hej! Nu har jag läst igenom ALLA sidor, och dessutom joinat gruppen på FB... Så nu har jag undervisning i Donkeykunskap för mannen här hemma Lillasyster kommer i oktober, när storebror är 17 månader, och vi är helt överens om att vi ska ha en Donkey till dem. Ska ta en sväng till butiken i Orminge imorgon och provköra och klämma lite...

Men det finns två begagnade i Stockholmsområdet för hyfsade pengar på Blocket just nu, så vi funderar lite på hur vi ska göra. Alternativen för oss är antingen ny från svensk fysisk butik eller begagnad. Tar vi en begagnad känns det som att vi kan lägga lite mer pengar på tillbehör som dynor, åkpåsar, organizer, skojiga suffletter, bumperskydd, chassiskydd och sånt... Hur viktigt är det egentligen att man har garantin från Bugaboo?

• LL2011

Spigg: Jo, har ju sett en del om knarrande och skeva chassin, men min tanke är att det borde ju den jag köper av redan ha märkt och i så fall åtgärdat Får se hur vi gör, en av dem ligger ute för 10500 inkl solsufletter, vilket känns helt överkomligt...

• LL2011

Men nu verkar jag ha övertygat min man om att det inte är farligt att köpa från England eller Holland... Han känner att Holland verkar bra, så jag går på hans magkänsla och kikar på MM.

Ni som köpt därifrån - hur har betalningen gjorts? Via kort eller till bankkonto?

• LL2011

Tack JLD

En till fråga: Ni som behövt reklamera något, har någon av er köpt från MM? (Har för mig att jag mest sett reklamationer till PW i tråden) Vilket bemötande har ni fått i så fall, har allt funkat?

Sorry om jag kvällsspammar tråden lite

• LL2011

Nu har jag mailet MM och bett om prisuppgift för det vi vill ha... Spännande

Vi var och klämde på en åsna i butik idag, för första gången, tänkte att det vore lika bra innan man beställer och betalar 13K för nåt

• LL2011

Nu har vi beställt och betalat Vi köpte:

Donkey duo (svarta sufflor och liggdelslock)
    2 dynor (en blå och en rosa)
    1 åkpåse (svart)
    1 organizer
    1 mugghållare

Totalt 1475 euro (fri frakt). När jag gjorde betalningen drogs 12138 kr från kontot. Hade vi köpt samma saker i svensk butik hade det gått på 17898 kr

• LL2011

Just det ja: leverans tidigast v 39, eftersom de väntar in det nya chassit

• LL2011
    JessiWill skrev 2012-08-13 16:00:42 följande:
    Har du fått kvitto på din beställning ännu?

Orderbekräftelsen har jag fått, kvitto och leveransinfo kommer jag få när jag betalat (dvs när betalningen landat på deras konto, drogs från mitt konto idag)

• LL2011
    JessiWill skrev 2012-08-15 21:33:18 följande:
    Ni som beställer nu, betalar ni omgående eller vid leverans runt vecka 39?

Jag beställde från MM i söndags och betalade i måndags. Fick igår onsdag bekräftelse på att betalningen kommit fram och besked att han hör av sig när han vet mer om själva leveransen
  • LL2011
    uppsalatjej84 skrev 2012-08-16 13:37:56 följande:
    Får jag fråga om det finns någon skillnad med att beställa vagnen från England eller Holland jämfört med att köpa den i Sverige? Jag läste något om flamskydd..?

Skillnaden mellan Sverige och England/Holland är priset

Skillnaden mellan England och Sverige/Holland är att de engelska vagnarna är flamskyddsbehandlade i enlighet med engelsk lag, Vilket de svenska och holländska inte ska vara (på samma sätt iaf).

Så:
    Billig vagn utan flamskydd: Holland
    Billig vagn med flamskydd: England
    Dyr vagn utan flamskydd: Sverige

(Lite grovt förenklat sådär)

När jag beställde (från Holland) stod det i infon:
    "we have the dutch/ global version (who are not chemicalprepared) and not the british version (who are well chemical prepared)"
  • LL2011
    Annajacobsson skrev 2012-08-30 15:12:28 följande:
    Vill beställa en Bugaboo donkey duo från Holland. Har varit inne på babyplus.nl men den finns inte i deras sortiment. Jag antar att det är för att dom inväntar den "nya" uppdaterade versionen, är det någon som vet mer om det? Är det någon som har något tips på någon annan sida som man beställa Bugaboo donkey ifrån Holland? Har även varit inne på moeders mooiste, någon som har någon erfarenhet från den sidan? Tacksam för svar snarast då bebis kommer om 1 månad

Jag (och flera andra här inne) har beställt från moeders mooiste, inga problem! (Nu väntar jag fortfarande på vagnen med nya chassit, men om du söker på holland eller moeders mooiste här i tråden kommer du hitta massa andra som fått sin vagn från dem och varit nöjda)

Sidan är på holländska, men man förstår det mesta, och kan ta till google translate om det kniper. Maila sen till dem på engelska och fråga efter prisuppgift på det du vill ha.
  • LL2011

Hannali: googla på Lillstrutsen på blogspot! Eller om du har Facebook: ansök att få gå med i gruppen som heter Barnvagnar! (Länk finns längst ner i alla Spiggs kommentarer här i tråden)

• LL2011

Nu står min fina Donkey i hallen, nästan färdigmonterad Sparade bara beslutet om dyna/åkpåse/ingenting till imorgon när humöret och orken inte är lika ansträngt

• LL2011

Naimis: Det där verkar kunna hända ibland, att man får ett (felaktigt) Felmeddelande om att vagnen redan är registrerad. Maila bugaboo så löser de det. När det gäller datumet - är det klisterlappen för chassit eller extention kit? Min extra sittdel är också från 2011, medan chassit är från sommaren 2012.

• LL2011

Men sittdelen är också helt ny, såklart, den har väl legat på lager sen 2011

• LL2011

Garantin gäller bara första ägaren - just därför valde vi att importera en ny istället för en begagnad i Sverige (Var samma pengar när vi köpte, början av aug)

• LL2011

Sök på import här i tråden så hittar du en hel del info Men det vanligaste verkar vara att importera från Holland, antingen via babyplus eller moeders mooister. Sidorna är på holländska men man förstår rätt bra ändå, och så kan man ju alltid ta till Google translate. Enklast är att kika runt vad man vill ha, och sen maila butikerna och be om prisuppgifter. Mailkontakterna kan man ta på engelska.

• LL2011

Babyjoline: ja, för duo ingår två suffletter och ett liggdelslock i originalutförande

• LL2011

Tycker ni tänker rätt - det är ju en av åsnans fördelar att den är lika bra som singelvagn

Svar på tråden Bugaboo Donkey