Inlägg från: Marilis |Visa alla inlägg
  • Marilis

Bugaboo Donkey

Hej, hoppar in här:) Snart dags att beställa en Donkey för vår del och jag ville bara skriva ett litet tack till alla som skriver om hur det är att importera en vagn. Jag hade helt gett upp den idén tills jag började kika runt här (just pga eventuellt strul vid reklamation). Men det verkar ju vara nemas problemas så nu är det bara att maila på till de olika återförsäljarna (dock är det ingen panik, är bara i v. 13;).

Ni som beställer från utlandet från och med nu kan väl bara skriva litekort vart ni beställde ifrån och vilket pris ni fick ge så kan man hålla sig lite uppdaterad utan att mailbomba återförsäljarna stup i kvarten. Hamnar gärna under 10000 för en duo:)

• Marilis
    Mamma Bondesson skrev 2012-08-21 20:01:32 följande:
    Någon som minns hur snabbt man blir uppringd från Babyplus när man lagt beställningen? Funderar på att beställa en nu :)
    Blir man uppringd efter en beställning? När jag mailade och frågade om pris fick jag nog svar inom en halvtimme:) (babyplus)
  • Marilis
    babybabybaby skrev 2012-08-21 20:47:52 följande:
    Sugen på en bugabo donkey men tvekar lite pga nedanstående:

Min stora kommer vara ca 2 år och 8 månader när bebis kommer. Tror ni att donkey vagnen kommer vara för liten för äldsta? Han väger i dagsläget nästan 15 kg (viktbegränsningen är 17 kg per sist) Hur är höjden jämfört med vanliga cameleon?

Sedan skriver flera om ett nytt chassi som ska komma, vad är förändringarna på det mot föregående?
    Kan inte svara på frågan om det nya chassit mer än att jag vet att det kommer kunna fällas ihop mer kompakt och att "småproblem" ska vara fixade. Angående ditt äldre barn så kan jag berätta lite hur jag tänker. Min son kommer vara 3 år och 3 månader när nya bebisen kommer. Vi vill ha en Donkey då vår son fullkomligt älskar att åka vagn, vi har hund så det blir många promenader.
    Han är ca 102 cm redan och väger 15 kg, men jag tänker inte att jag ska använda vagnen i dubbelläge allt för mycket, men det är så skönt att man KAN!
    Det var detta inlägg som gjorde att vi bestämde oss för en Donkey: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/bugaboo-donkey/
  • Marilis

Någon som bestämt vilket babyskydd ni ska ha? Vill ju naturligtvis ha en man kan sätta på donkeyn:) Så fort jag bestämt det skickar jag nog iväg min beställning till babyplus. Nu fick jag ett pris på ca 10800 kr för en donkey duo, en cupholder, en sun canopy och en tray, sen skulle jag villja ha jade top set också men det vet jag inte riktigt om de har?

• Marilis
    bellan1981 skrev 2012-08-27 09:51:40 följande:
    Vi har ett Maxi Cosi Cabriofix. Har ju dock inte börjar använda det än så jag kan tyvärr i te recensera om det är det bästa. Känns bra iaf
    Tack för svar, vad var det som gjorde att ni valde den?
  • Marilis
    bellan1981 skrev 2012-08-27 14:00:01 följande:
    Marilis: Tyckte att den var nätt och snygg och sedan hittade jag den nästan ny till bra pris på Blocket
    Tack igen, jag väljer mellan den och pebble som är den lite dyrare varianten men på maxi cosis hemsida så fick cabriofic 5/5 på säkerhet och pebble bara 4/5 så det blir nog en cabriofix här med...har ni familjefix fästet också då?

Jag håller på att arbeta ihop en beställning från Babyplus nu. Jag är uppe i ca 14000, då är den en duodonkey, en cabriofix+familjefix, en bröstpump, en babysitter, en bilspegel, en bugaboo organizer, en bugaboo tray, en bugaboo cupholder, en breezy zun canopy och en liten snuttefilt!!! Galet billigt! Tror säkert vi pratar om närmre 22000 kr om man skulle köpa från Sverige!!
  • Marilis

Fan, min sambo har börjat tveka inför dubbelvagn. Sonen har sedan två dagar sagt att han inte vill åka vagnen när vi går ut med hunden. Det går ju bra en kortare promenad och naturligtvis kommer han vilja gå ännu mer om ett halvår när syskonet dyker upp. Men jag tänker inte att jag ska använda Donkeyn som dubbelvagn hela tiden utan mest när det behövs, saken är ju att den behöver ju inte vara en dubbelvagn, men den KAN ju vara det. Det är ju det som är så bra..'

Söker råd av er, nu är ju euron så låg, jag är bara i v. 14 men med det jag vill beställa sparar man ca 8000 jämfört med om man köper allt i Sverige. Skulle ni ha is i magen och vänta eller skulle ni passa på att beställa? Kollar man på valutakurvan ser det ju onekligen ut som ett bra tillfälle att beställa.

Kan man avbeställa från Babyplus?

Skulle vi ha bara en singelvagn skulle det nog bli en Brio Go, men hur fasen gör jag när jag vill gå långpromenad med hunden och är ensam med båda barnen..ståbräda..nej tack.

Är det någon här som faktiskt har en Donkey hemma? Hur upplever ni det är att lasta in och ur bilen? Jag vet inte hur förtjust jag kommer vara i den som singelvagn, men jag tror ju ändå det är den enda rätta, finns i alla fall ingen annan syskonvagn jag ens kan tänka mig. Åh nu vet jag inte längre..

• Marilis

Ja vi har en v40, men det är ju när hunden ska få plats också (en Cane Corso på 50 kg, = ganska stor) Men när alla ska få plats i bilen har jag inga problem med att krångla lite och göra den till mono innan jag fäller ihop den.

Just att jag frågan och i- och urlastning från bilen är att till sonen hade jag först en Brio Go som var löjligt lätt att fälla ihop och slänga in i bagaget, sen fick jag något galet ryck, sålde den efter 6 månader och köpte en Teutonia Mistral S istället och FY FAN för att lasta i och ur den! Men nu fattar jag ju att det inte kommer vara lika lätt att lägga donkeyn i bilen som Go, men det är ju också en syskonvagn så något annat kan jag inte förvänta mig....vill bara inte att det ska vara FÖR jobbigt..

• Marilis
    Annajacobsson skrev 2012-08-30 15:12:28 följande:
    Vill beställa en Bugaboo donkey duo från Holland. Har varit inne på babyplus.nl men den finns inte i deras sortiment. Jag antar att det är för att dom inväntar den "nya" uppdaterade versionen, är det någon som vet mer om det? Är det någon som har något tips på någon annan sida som man beställa Bugaboo donkey ifrån Holland? Har även varit inne på moeders mooiste, någon som har någon erfarenhet från den sidan? Tacksam för svar snarast då bebis kommer om 1 månad
    Jag har för mig att man inte får sälja den via internet, därför har dom den inte uppe på sidan, men babyplus har typ allt man vill ha bara man mailar dom. Trevliga och snabba är de med svar också, jag lägger in en beställning imorgon efter att jag testat en donkey i vår bil. Då beställer jag också en bilbarnstol, familyfix, åkpåse, åkbräda, organizer, mugghållare, tray, babysitter, sun suflett, bröstpump...hmm och så var det något mer..men i alla fall allt det för ca 14000 kr! Får lite panik av att se index och se hur euron tickar upp, vill betala typ i måndags...men än så länge är det bara några hundralappar som skiljer..
  • Marilis
    Hejåhå skrev 2012-08-31 21:36:15 följande:
    Vad är det för nytt chassi till Donkeyn som ska komma i september? Ska sälja min nya Duo och undrar om det är bråttom nu att få ut den på Blocket...
    Det blir plattare när man fäller ihop det samt att det är allmänt förbättrat och förstärkt vad jag fattat som, sälj nu, det skulle jag göra i alla fall:)
Svar på tråden Bugaboo Donkey