Inlägg från: johanna 77 |Visa alla inlägg
  • johanna 77

Bugaboo Donkey

Hej

Har två frågor.

1. jag har en dotter som är 2 år och ca 95cm   väntar påök i januari. Ni som har stora/långa barn i era donkeys. Hur långa är dem.  dvs hur lång kan man vara om man ska åka bekvämt i donkeyn? 

2. Kan man ha en nyfödd i sittdelen?  Har sett flera anonser på blocket där de säljer oanvända liggdelar till sina duo.  Är det smidigt ? någon som provat?

tack på förhand!  jättebra tråd..!    

• johanna 77
    JessiWill skrev 2012-08-29 13:07:36 följande:
    En nyfödd skall man inte ha i sittdelen iom att den är skålad.
    Bästa du kan göra är att testa en donkey med din dotter i, är olika från barn till barn hur de sitter.

Tack för svar...

Jag tycker också att man inte borde ha en nyfödd i sittdelen. Men undrade då jag såg anonser med helt oanvända liggdelar....

Jo jag måste ju prova med min 2åring i vagnene innan jag köper en men vet inte var de säljer ngn i närheten. Jag är lite het på gröten bara. och orolig att den skall bli för liten...... känns som det är den här vagnen jag vill ha. !! : )      
  • johanna 77
    LL2011 skrev 2012-10-21 23:05:33 följande:
    Johanna: den kommer från Holland. De flesta verkar beställa därifrån, antingen via moeders mooiste eller babyplus.nl
    hmmm kollade på http://www.babyplanetonline.co.uk/ engels sida . Där betalar man ca9500 för en duo.... medan man betalar ca11500 på en av dessa sidor i Holland som tydligen de flesta här beställer från...

kan kanske vara värt att kolla upp för den som har tänkt att beställa på nätet...    själv har jag inte bestämmt mig om det blir en donkey eller en urban Jungel....  
  • johanna 77

Hej

är det ngn som kan svara på hur donkeyn är för en 2,5åring att klättra upp i själv.  den känns så hög...  Jag står i valet och kvalet mellan en donkey och en urban... (har varit nöjd med vår singel-urban, men duon känns så stor när man fäller ihop den)  donkeyn känns hög och som att den lätt blir skitig där barnen har fötterna... någon med erfarenhet som kan svara på detta??  

(jag kommer förmodligen att bli snittat... så jag vill att vår största ska kunna klättra upp själv...)

• johanna 77
    Merde skrev 2012-10-25 13:06:22 följande:
    Det har funkat bra för vår son att klättra upp själv i Donkeyn. Han ålar iofs in under bumperbaren mer än klättrar.
    Tycker dock att vagnen är lite ostadig och skulle inte låta honom klättra på den utan att jag håller i den.
    Den blir rätt lätt skitig men är väldigt enkel att rengöra så det gör inte så mycket.
    Tycker personligen att Donkeyn är en supervagn, har ingen direkt erfarenhet av UJ men det jag sett har inte varit särskilt imponerande. Prismässigt är ju UJ inte så mycket billigare heller.

tack.. det lutar mot en donkey... bara dottern får plats...hon är så lång. ska provsitta hos någon återförsäljare i nästa vecka....
  • johanna 77

Är det ngn som har nya hassit och att de knarrar???

Sen undrar jag om det är någon som vet om det finns ngn återförsäljare i uppsala eller Gävle. Har för sökt googla, men hittar inte ngn....    Måste provköra.. : )

• johanna 77
    JessiWill skrev 2012-10-28 14:13:13 följande:
    Japp jag har det nya och det knarrar som fan samt knäcker på ena sidan, högt!

Detta gör ju att man undrar om man skall sattsa på en donkey eller ej... !!   Hur hade du gjort om du fick göra om ditt vagninköp... hade det blivit en donkey i alla fall eller vad hade du köpt istället??
  • johanna 77

Hej

Ni som mailat med MM har ni fått ner priset mer än de som de går ut med på hemsidan?? Det ser så ut när man ser vad ni fått betala... Euron har ju inte legat under 8 kr... ???  Har ni fått paketpris när ni beställt fler tillbehör osv??   

• johanna 77
    amanda h skrev 2012-11-02 12:02:23 följande:
    Jag är väldigt missnöjd med vår Donkey, köpte den för 2 månader sen och den känns liksom gungande när man går, som om man kör på en brygga. Sen svänger den också väldigt dåligt. Kan man få ett nytt chassi när det är såhär? Är detta ett vanligt problem? Är även missnöjd med Been, framhjulen snurrar runt och vibrerar och har sig. Trist med så många problem, Bugaboo har ju verkligen dom snyggaste vagnarna!
    Tråkigt... hör av dig till de ställe du köpt vagnarna på och berätta vad du känner...

lycka till...   
  • johanna 77

Fick svar från Babyplus på  bara några timmar efter jag skckade mailet...

Fick ett pris på totalpris på 1292 euro för en duo och en åkpåse...leveranstiden var 8 v för en svart bas/sand 

Känns väl som ett helt ok erbjudande... sugen att beställ på en gång men får väl vänta och se om MM svarar inom ett par dagar....  

• johanna 77
    lololis skrev 2012-11-03 19:16:56 följande:
    Johanna 77 priset 1295euro för en duo och åkpåse, är det den nya åkpåsen Bugaboo high performance eller är det den "vanliga" åkpåsen?

det är dem åkpåsen som är formad vid baken. och brukat kosta 1250 om man tittar på svenska sajter... Finns det olika varianter på den???
  • johanna 77
    johanna 77 skrev 2012-11-05 10:13:59 följande:

det är dem åkpåsen som är formad vid baken. och brukat kosta 1250 om man tittar på svenska sajter... Finns det olika varianter på den???
    Nä.. det är den vanliga.... Jag tänkte jag skall ha den till min stora tjej och för att det inte skall bli så knöligt i sittsen, så ville jag ha en ny som är formad....
  • johanna 77
    lololis skrev 2012-11-05 13:53:53 följande:
    Johanna 77

Det finns numera förutom den vanlig åkpåsen ytterligare en till high performance som även den är formsydd:

"Åkpåsen har utbytbar front och det finns två olika lock för att man ska kunna anpassa efter de olika årstiderna. Vinterlocket har dunfyllning och höst/vår locket har polyesterfyllning. Det går även bra att använda baksidan av åkpåsen som sittdyna. På insidan av åkpåsen finns bambufleece som reglerar temperatur och fukt. Åkpåsen har vindtät och vatten- och smutsavvisande utsida tack vare en teflonbeläggning. Den har dragkedjor som är vattentäta. Insidan är smutsavvisande för att skydda mot smutsiga skor" enl bugaboo hemsida

jaha...det har inte jag fattat... Men hur ser man skillnad på dessa då? ... måste kolla vad det är som jag har pratat om med MM och BP....

Tack för info.... 
  • johanna 77
    lololis skrev 2012-11-06 10:37:59 följande:
    Johanna 77
    Varsågod :)
    Hur man ser skillnad, jag tycker att high performance åkpåsen ser fluffigare ut på bilderna och sen genom namnet på åkpåsen
    Tänkte själv beställa en donkey med performance åkpåsen från BP.
    Ja.. jag kolla på bugaboos hemsida.. så klart man ser skillnad på dem.. : )  Jag skicka en förfrågan på pris om man skulle beställa performance åkpåsen...  Få se vad prisskillnaden blir..  har ju tänkt att ha det till min 2,5 åring och hon har ju overall också när det är riktigt kallt....

och det skall tydligen bli en mild vinter.( i alla fall här i dalarna) om man skall tro min svärmor och hennes svåger....= )  de brukar spå i väder...  de tittar på hur tranorna flyger, hur vindarna blåser vissa datum, hur abborsränderna ser ut när det varma ytvattnet sjunker osv.... de är rätt roliga när man hör deras konversationer....
    - men de brukar stämma...  = )   ( så det kanske räcker med den lite enklare åkpåsen.-  ha ha)  vi får väl se vad de kommer tillbaka med för prisskillnad... Har du fått priser från BP och MM  på performencpåsen och duo:n? vilka priser fick du i så fall???
  • johanna 77

lolilis...
    Fick svar från BP nu... skulle få performencåkpåsen för 150euro.... duo och påse för 1349euro... 

Jag sattsar nog på den vanliga åkpåsen.... vi har en fårskinsåkpåse som hon får ta sig ner i om det blir superkalt...

• johanna 77
    Mamma till A E och W skrev 2013-03-03 15:21:06 följande:
    Hej! Funderar på en donkey till våra tvillingar. Hur bäddar man när de ska sova i sittdelarna då? Det följer ju inte med fotsack/vindskydd. Vilka åkpåsar passar och hur bäddar man på sommaren?

Du får plats med vilken åkpåse som hällst... Jag har en fårskinsåkpåse från buzz tror jag den heterl.... till min 2,5 åring och det får plats bra... hon är ifs smal...

Har tänkt byta till fårfäll nu när det blir varmare... Vi brukar ha det på sommaren också... fårskin är ju varmt på vintern och svalt på sommaren...

lycka till     
  • johanna 77
    kela81 skrev 2013-02-28 17:00:08 följande:
    hej tjejer! Jag vet att jag har frågat tidigare, men får skylla på gravidhjärnan som inte minns något. nu ska jag iallafall ta och beställa vagnen, är i vecka 27 nu så det börjar bli dax om vi ska få den i tid. Vilken butik är bäst BP eller MM? vad exakt är det som ingår i en duovagn förutom en liggdel/två sittdelar? (tänkte på den där bågen som sitter på, sulfletter, regnskydd, sidokorg osv)  Nått annat jag måste täka på när jag beställer?

BP elle MM ... Jag valde BP för jag fick för mig att de var smidigare att ha och göra med när det gäller reklamationer .. i alla fall de exempel jag läste om... och jag fick dessuton mycke snabbare svar på min prisförfrågan från dem.... och de hade ganska lika priser... men kolla priserna för jag har sett att en del har fått ganska stor prisskillnad från de olika leverantörerna.....  Tror inte det skulle vara ngt problem med reklamationer hos MM heller.... Det var ngn som hade blivit ombädd att skicka tillbaka sitt knarrande chassi som jag tyckte verkade krångligt....  

Nu har jag använt min vagn i ca 1 månad och det nya chassit har börjat knarra :(.... så jag skicka ett mail till  BP just och får väl se hur de går.... : ) 

ANG vad som ingår... du får en luftpunp och underkorg också....vet inte om du behöver vara extra tydlig och skriva de 

Det du skulle kunna göra är ju att köpa duo och förhandla bort liggdelen... och köpa den på blocket... de går ju att köpa på blocket och tvätta....

lycka till      
Svar på tråden Bugaboo Donkey