Inlägg från: kela81 |Visa alla inlägg
  • kela81

Bugaboo Donkey

hej! Tänkte höra lite mer er som är "experter" på bugaboo Väntar mitt andra barn i maj och dottern blir tre år i samma veva. Hon älskar dock att åka vagn och jag är beroende av att kunna ta mig fram långa sträckor utan bil (vilket inte känns som nån bra idee med en tre åring som ska gå eller stå på ståbrädan hur länge som helst) och så klart har jag fastat för Donkeyn Den varkar ju vara så bra och smidig. Nån här som har en tre åring som åker den? MIn tjej är ganska så lång, men smal, så jag tror inte bredden eller vikten blir nått problem, däremot längen kanske?

Och så undrar jag om nån här köpt sin vagn fårn canada? Min man ska dit på tjänsteresa i januari och vi funderar på om han skulle kunna köpa den där, och spara lite pengar. Har dock inte hittat någon bra hemsida ännu med priser och så, vet ju skillnaden på vad saker och ting brukar kosta i sverige/usa, men tyvärr så ska ha inte dit nått innan bebben kommer, men det borde ju vara liknade priser i canada tycker jag.

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • kela81

Tack för era svar har en vän sin nyss köpt en donkey så jag ska nog be att få "provsitta" den vid tillfälle hur lång är din dotter luella? Tror inte min tjej skulle störas av att huvudet sticker upp en bit, idag har vi en teutonia mistral s och den är alldeles för liten för henne på längden men hon älskar att åka den ändå.

Jag har sett såna där ståbrädor med sits, smart idé, men undrat hur bekvämt det är att köra vagnen med den på lite längre sträckor?

Hittade en sida i canada och där låg priset på en duo ca 11000, ska kolla runt lite mer in det är så mer allt, för det priset känns det inte så meningsfullt för maken att släppa den över atlanten för, har sett flera fina begagnade här hemma för 11500

• kela81
    Marilis skrev 2012-11-27 15:11:01 följande:
    Min son är tre, väntar lillebror i mars, han är för lång egentligen men det löser man ju lätt genom att ta bort sufletten:) Nemas problemas

Ja,.får nog bli så om hon är för lång. Känns inte som om det finns så många andra vagnar heller som passar långa barn så...dessutom inga med donkeyns fördelar
  • kela81

hej! Nu har vi kommit fram till att det blir för dyrt att maken släpar hem vagnen från canada (skillde bara några få tusenlappar på priset där och här vad vi kan hitta) så nu är tanken att vi ska köpa en begagnad alt beställa en från holland. Det finns ju inte så många på beg. marknaden ännu och de få som kommer ut här i sthlm är både rätt dyra och går åt snabbt.

Nu ni som köpt fårn Holland, vilka företag har ni använt er av? har de fixat frakten? Och vad har det gått på inkl. frakten för en duo vagn? Har det varit några problem eller så som man bör känna till?

• kela81

Har läst mailen jag fick från bp och mm lite mer ordentligt nu, mm (som var några hundra dyrare) skriver att det är den nya uppdaterade modellen de har inne. Nån som vet vad det är för skillnad?

• kela81

hej tjejer! Jag vet att jag har frågat tidigare, men får skylla på gravidhjärnan som inte minns något. nu ska jag iallafall ta och beställa vagnen, är i vecka 27 nu så det börjar bli dax om vi ska få den i tid. Vilken butik är bäst BP eller MM? vad exakt är det som ingår i en duovagn förutom en liggdel/två sittdelar? (tänkte på den där bågen som sitter på, sulfletter, regnskydd, sidokorg osv)  Nått annat jag måste täka på när jag beställer?

Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
Svar på tråden Bugaboo Donkey