Inlägg från: babyJoline |Visa alla inlägg
  • babyJoline

Bugaboo Donkey

Hej! jag är inne på att importera en donkey duo och väger mellan babyplus och pramworld. Är det någon som kan rekomendera någon av dem? VIlken sida är bäst? Har fått pris från pramworld och väntar på svar på pris av Babyplus för att se om det är någon stor skillnad i pris. Men som sagt, min fråga om någon hört positiva/negativa saker om företagen? :) Tack på förhand!

• babyJoline
    elingr skrev 2012-12-27 19:14:53 följande:
    BabyJoline: det undrar jag också :) när du mailade babyplus, skrev du på engelska?:)

Vet att duon klarar 17 kg på varje säte men vilken ålder har ni på era barn? Tänker om man kommer kunna ha den tills dom inte behöver åka vagn längre? :)
    Ja, jag gick in på google översätt så  man slipper tänka så mycket haha :D

• babyJoline
    marre1980 skrev 2012-12-27 07:12:14 följande:
    Det här följer med i duo från pramworld

Included with the donkey duo is:

Chassis with wheels
    x2 carry handles/bumper bars
    x1 Carrycot base fabric
    x2 Sun canopies
    x2 Frames (each frame is used for the carrycot or the seat unit)
    side luggage basket
    x2 base seat fabrics
    x1 carrycot apron
    x2 sun canopy wires
    x1 under seat basket
    x2 raincovers.
    Bara för att jag är förvirrad av mig så behöver jag hjälp här.. Så suflett och toppcanvas igår i priset ?
  • babyJoline
    Pellefanten skrev 2012-12-27 20:11:40 följande:
    Billigast från bp. 1199 euro för duo och 990 för mono. Inkl frakt.
    Från pramworld fick jag ett mail där dom skrev:
    Bugaboo Donkey Duo v1.1 (toddler and a Newborn) - £989.10 så då är väll pramworld billigare? för det var gratis frakt över £50
  • babyJoline

Hej hallå! Har bestämt oss nu att beställa vagnen från Babyplus. Dom har 2 års garanti och om man skriver in sig på bugaboos hemsida blir det 3 år sammanlagt. Och det känns ju ganska säkert ändå. Antar att man måste skicka tillbaka varan till Holland då(eller vart de nu var) om det är något fel på vagnen. Är det nån som vet om det brukar vara några kända problem med Bugaboo Donkeyn generellt? 

• babyJoline
    guggelie skrev 2012-12-29 12:26:25 följande:
    Hej. Sitter som bäst och mailar runt till olika företag om prisflrfrågan på donkey duo. Har förutom pramworld och babyplus mailat moedermooiste.eu och whwatts.co.uk. Några andra förslag vart man kan vända sig, och har ni några siter ni rekommenderar?
    Har du fått något svar från dom? Med tanke på att alla erbjuder olika saker i priset blir man så förvirrad av vilken man ska ta.. haha
  • babyJoline

Hej igen! Känns som man har miljoner frågor angående att beställa hem från holland/england.. Dom som beställt hem från Babyplus och de andra, hur är leveranstiden? Jag vet att jag maila och fråga men känns som jag får snabbare svar här ;)

• babyJoline
    Pellefanten skrev 2013-01-08 19:25:08 följande:
    BabyJoline: jag beställde 14e mars och min vagn beräknas skickas senast på måndag.
    Du måste skrivit fel :O
  • babyJoline

Hej ni som handlat på Babypluss! Hur sker betalningen till? direktbetalning vid beställning eller är det faktura eller hur gör dom? Är alltid nojjig när det gäller att betala direktbetalning till nått nytt företag som man inte känner till. Antar att dom är säkra med tanke på hur många som verkar handla där xD

• babyJoline
    JessiWill skrev 2013-01-13 00:18:39 följande:
    Jag betalade 9800 kr inkl, men då var euron väldigt fördelaktig :)
    Ojj när köpte du? Har fått priset från BP nu och det är ju ca 10800 nu idagsläget. Sjukt bra pris oavsett ;)
  • babyJoline

Hej! En fråga bara..
    I vilken gravidvecka beställde ni vagnen? Gjorde ni det lite tidigare än tänkt med tanke på eventuellt knarrande chassi? Eller sket ni i det och beställde då ni tänkt? :)

• babyJoline
    shine skrev 2013-01-18 13:08:43 följande:
    Hur går det att åka med Stockholms lokaltrafik? Pendel, tunnelbana och buss? Är riktigt sugen på en donkey :)

Är dock lite orolig för att den ska bli för liten. Vår son är 22 månader. Drar 98 i storlek och väger nästan 15 kg redan. Stor pappa :)
    Den är 74 cm i bredd. Stockholmsmåttet är på 75 - 76 så den ska fungera alldeles fint :)
  • babyJoline
    natlup skrev 2013-01-21 14:53:32 följande:
    Vi ska äntligen beställa en donky från babyplus. Vad ingår i priset? Ingår det tex sittdynor? Har de en transportväska för donkyn?
    Det här är inkluderat i priset från Babyplus :)

Included is: the main frame, two frames for the seat/carrycot, one carry cot fabric, two seat fabric, two sun canopies, one horizontal layer for the carry cot, two rain covers, one tire pump, one side luggage basket, one luggage basket underneath, two carrying handles new type, two hood bow sets, and transport to Sweden. I hope I have everything named which is included in the Bugaboo Donkey duo.
    J
Svar på tråden Bugaboo Donkey