• nuggi

Bugaboo Donkey

Hej,

jag har inte läst hela tråden (den är lång...) men har några frågor som jag skulle vilja ha svar på ang donkeyn. 

Jag har en dotter som kommer att vara 26 mån när syskonet föds och funderar på att skaffa donkeyn just för att den verkar så flexibel, då behöver vi nog inte flera vagnar att skifta mellan. Dock är hon redan idag 13 kg tung och ca 90 cm lång, hur stora barn har ni andra haft i vagnen? Sittdelarna verkar ju ganska smala, är rädd att det blir trångt för henne, vad tror ni andra? 

En annan fråga är om man kan ta loss liggdelen och bära upp i lägenheten? Vår hiss är nämligen bara 70 cm bred så vagnen går bara in i monoläget. Då kunde man bära upp bebisen i så fall och sedan ta  enkelvagnen i hissen. Har haft svårt att hitta någon annan syskonvagn som vi kan få upp med hissen nämligen och då blir det svårt med parkeringen. 

Hoppas någon av er kan ge råd!

• nuggi

Tack för era svar. Jag har varit i butik idag och provat donkeyn och den kändes så trång till dottern. Hon hade lite kvar på längden och verkade gilla sättet sätet tiltas bakåt men hade nästan ingen plats kvar vid höfterna. Med vinteroverall eller åkpåse hade det nog inte gått. Så vi får nog leta vidare efter andra lösningar, just nu lutar det nog åt singelvagn med mjuklift, ståbräda och bärsjal som jag egentligen tänkt från början innan donkeyn satte griller i huvudet på mig. 

Svar på tråden Bugaboo Donkey