Inlägg från: MalvaH |Visa alla inlägg
  • MalvaH

Bugaboo Donkey

Jag väljer mellan att beställa min donkey från BP eller MM. MM har varit supersnabba och tillmötesgående när jag mailat och prisskillnaden är marginell. Undrar dock om någon har erfarenhet av reklamation till MM. Har bara läst positiva kommentarer om reklamationer till BP, men inte så mycket om MM. Jag hoppas ju inte behöva reklamera, men man vet ju aldrig med hänsyn till vad många skriver om knarrande chassin...

• MalvaH
    teec skrev 2013-02-21 13:00:09 följande:
    Ja ! :)

Snackade med babyplus.

Får kompensation för förseningen och får låna en vagn av en kompis.
    Jag har fått samma problem, min vagn skulle ha varit här nu. BP säger att den är försenad till 11/3, men nämner inget om kompensation. Jag ska ta upp det med dem. Hur blir du kompenserad?
  • MalvaH

teec: De erbjöd en organizer och en cupholder, din kompensation låter onekligen bättre. Jag har beställt sittdynor, ska försöka förhandla mig till att få i vart fall ena på köpet.

• MalvaH

teec: Jag har mailat igen och de kompenserar mig med båda sittdynorna, ungefär i pris som en åkpåse tror jag. Jag är jättenöjd och tycker att det är generöst med hänsyn till att det är Bugaboo som ger BP nya bud om leveranstider.

• MalvaH

teec: Har din vagn kommit till BP än? Vi hade ju fått samma leveransdatum (11/3). Nu säger BP att leveransen till dem är försenad ytterligare, de hoppas på leverans i vart fall under innevarande vecka...

• MalvaH

teec: Till mig har de sagt att de håller tummarna för att vagnen levereras till dem denna vecka... Låter som att vi har vagnar i samma leverans, men det besked jag fick var lite svajigare.

Jag har inte betalat ännu, de skickar en länk när vagnen levererats till dem.

Det är väl bara att bita ihop. Lär ju inte kunna köpa vagnen någon annanstans snabbare, i vart fall inte till samma pris.

Suck. Rynkar på näsan

• MalvaH

teec: Söder om Göteborg. De flesta som handlat från BP har fått leverans på ett par dagar.

• MalvaH

Tingeling1981: Jag beställde 29 januari och fick besked om 3-5 veckors leveranstid, efter 5 veckor fick jag besked om leverans 11 mars och nu, i bästa fall, den här veckan. Det är tydligen Bugaboo som har problem, inte BP.

• MalvaH

teec: BP fick leverans i fredags och skickar i helgen! Eftersom vi verkar ha våra vagnar i samma leverans kommer de nog i mitten på veckan.

• MalvaH

teec: Har du hört något mer från BP? Jag har inte fått någon sändningsbekräftelse så de verkar inte ha skickat än. Får maila och höra efter, igen.

• MalvaH

teec: Nu har jag också mailat och efterfrågat transportdetaljer/trackinglänk. Undrar omde börjat tröttna på de tjatiga svenskorna...

• MalvaH

teec: Nu är donkeyn på väg! Har fått trackinginfo. Leverans hem beräknad till torsdag el fredag.

• MalvaH

Nu är den här! Lite senare än vad som var sagt, men allt var med och på det hela taget funkade allt smidigt och jag är jättenöjd med att ha handlat från BP.

• MalvaH

Tres: Allt du behöver ska ingå, du kan titta på Bugaboos hemsida så ser du precis vad du får när du köper twin. www.bugaboo.com/learn/bugaboo-donkey/twin Det ingår två ramar som både används till liggdel och sittdel, dvs. du spänner först fast liggdelstyg på ramarna och senare byter du ut liggdelstyget till sittdelstyg. Lycka till!

Svar på tråden Bugaboo Donkey