• shine

Bugaboo Donkey

Hej alla Donkey proffs!
    Ska få ett syskon till våren och ska läsa på lite om de syskonvagnar som finns. Sist så köpte vi vår Bugabo Cameleon på babytrader.eu och vi har varit RIKTIGT nöjda med den. Dom säljer inte Bugaboo längre och jag är på jakt efter någon som säljer Donkey billigare. Ser att ni refererar till div. butiker med förkortningar och vet inte vad det är för butiker. 

Finns det att köpa Donkeyn billigare någonstans?
    Hur fungerar Donkeyn i Stockholms lokaltrafik? (Buss, pendel och tunnelbana)

Tacksam för svar! 

• shine
    elingr skrev 2012-12-26 18:53:06 följande:
    Hej allihopa! Jag har (som ni kanske förstår) inte hunnit läsa igenom hela tråden än.. Vi har idag en teutonia spirit s3 till vår dotter som är 10 månader men i början på juli kommer det ett syskon och då är vi grymt sugna på en donkey. Vi är inne på att köpa från Pramworld. Har även kollat på babyplus men hittar den inte där(?). Finns det någon här som vet vad det är för skillnad mellan 1.0 och 1.1? :) när man köper en duo följer väl allt med? Som sufletter osv... Tack på förhand :)
    Jag har också varit in och snurrat där men inte hittat några Donkeys.... Länk någon?
  • shine

Hur går det att åka med Stockholms lokaltrafik? Pendel, tunnelbana och buss? Är riktigt sugen på en donkey :)

Är dock lite orolig för att den ska bli för liten. Vår son är 22 månader. Drar 98 i storlek och väger nästan 15 kg redan. Stor pappa :)

• shine
    Tingeling1981 skrev 2013-02-09 22:18:38 följande:
    En liten fundering bara, tänkte inte på att fråga när jag var i affären och kollade donkeyn... När man har den i mono-läge med korg bredvid, vad händer då om det regnar mycket? Finns det något regnskydd att ha över den stora, öppna korgen eller rinner det rakt igenom eller är den tät så det samlas vatten i den??
    Blev själv nyfiken så jag googlade lite. Hittade dessa:

http://www.lills.se

http://lilla08a.blogg.se/2012/december/bugaboo-donkey-regnskydd-till-sidokorgen.html

http://www.ebay.co.uk/itm/Raincover-For-Bugaboo-Donkey-Side-Basket-Bn/150993231005?ssPageName=WDVW&rd=1&ih=005&category=66700&cmd=ViewItem

• shine
    Gsson skrev 2013-02-19 15:30:14 följande:
    Shine, vad fick du betala för donkey och frakt?

Dom ville ha  € 1199 för en Donkey Duo.

Vi ville även ha en Bee+ och en del tillbehör. Så vi lyckades pruta en hel del :)

Vi fick allt det här:
    1 Bugaboo Donkey Duo
    1 Bugaboo Bee
    1 Bugaboo Organizer 
    1 Bugaboo Parasol
    2 Bugaboo Seat Liner
    1 Bugaboo Snack
    1 Bugaboo Adapter Maxi Cosi Donkey Mono 
    för € 1836,-

• shine

Har haft offwhite på min cam och det har blivit fläckar. Då är det bara att plocka av den och slänga in den i tvättmaskinen. Då blir den som ny igen! Min är jättefin :)

• shine

Åh jag längtar tills jag får min beställning! Dom har lovat att den ska komma i början på aprill. Längtar! :D 

Svar på tråden Bugaboo Donkey