Inlägg från: Semlan10 |Visa alla inlägg
  • Semlan10

Bugaboo Donkey

Hej! Funderar på att köpa en Bugaboo Donkey men känner mig lite osäker så hoppas på lite feedback från alla experter här! För det första, hur gamla är era barn som använder Duo? Mina tjejer är drygt 2,5 (fyller 3 i februari) samt 4 månader. Hittills har vi använt en liten syskonsits som man sätter fast ovanpå vår Emmaljunga Nitro city, har funkat bra men kommer inte att funka när det är dags för lilltjejen att börja sitta upp. Hade först tänkt att bara ha ståbräda framöver, funkar nog kanon till och från dagis men på längre utflykter kan det ju vara smidigt att båda barnen kan sitta och t.ex sova i vagnen. Men behövs verkligen en syskonvagn när det äldre barnet är nästan 3?? Det är ju ganska dyrt... Fast det som lockar med Donkeyn är ju att man kan ha den som enkelvagn också, och då kan vi sälja Emmaljungan. Men ändå, är det värt det?

Nästa fråga, OM vi köper en Donkey funderar jag på att beställa från Holland, vilken sajt tycker ni är bäst? Och vad är värt att beställa när det gäller tillbehör? Är åkpåsen t.ex. värd pengarna, eller funkar det lika bra med en icke-Bugaboo? Sådana där sätesskydd, är de något att ha?

• Semlan10

SatuSv, tack för svar!

Det lutar åt att det blir en Donkey Har fått en väldigt bra prisoffert från sajten Moeders Mooiste - på Duo minus liggkorg. Har sett att det är flera här som handlat därifrån, har det gått bra?

Funderar fortfarande på tillbehör som åkpåse och sätesskydd - några åsikter? Jag har en åkpåse sen tidigare men minns inte vad det är för märke, får gå ner i källaren och rota.

• Semlan10

Min offert från MM (står väl för Moeders Mooiste om jag gissar rätt?!) var på ca 9300 för en Duo minus liggdel, ca 10 000 med ståbräda + adapter. Inklusive frakt.

Har bestämt mig för att avvakta med åkpåse och testa hur det funkar med den jag har hemma. Går ju att köpa på Blocket om jag ångrar mig. Sittdynor velar jag fortfarande däremot om. Ganska dyra tycker jag, är de verkligen värt det?

• Semlan10

Jag fick ett betydligt billigare pris än på sajten när jag mejlade MM. Jag ville t.ex inte ha liggdel, men ståbräda etc. Har inte kollat med Babyplus men det kanske jag borde göra, väntar på svar från MM men det verkar ta lite tid denna gång.

• Semlan10

Nu är min Donkey beställd från MM, 10 750 kr blev den total kostnaden för en Duo minus liggdel, ståbräda + adapter samt två sittdynor. Känner mig ganska nöjd, nu väntar jag bara på att få leveransdatum bekräftat!

Läste att Tullsa regnskydd funkar bra med Donkeyn och är smidigare än det som ingår, kan t.ex. dras över sidokorgen. Men nu ser jag att det finns flera olika sorters Tullsa regnskydd, någon som vet vilket som passar?

• Semlan10

Tack för svar angående regnskyddd! Kan det här passa? www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/regnskydd/tullsa-regnskydd/regnskydd-liten-sulky-tullsa.html
    Eller bättre med det för vanliga sittvagnar?

Läste i en diskussion i Barnvagnsgruppen på FB att Han på MM varit sjuk ett par dagar, är tydligen många som inte fått svar etc. Verkar också vara vanligt att en del saknas i leveransen, trist. Fick iaf mejl igår kväll att min vagn ska skickas på tisdag. Så det är väl bara att hoppas att allt kommer fram som det ska...

Äldsta dottern har fått vattkoppor, hade varit schysst att ha Donkeyn nu för att enklare komma ut på promenader (på behörigt avstånd från folk så klart!). Hon verkar ha fått det lindrigt  utan feber eller kliande, än så länge, så inget som hindrar att vi får lite frisk luft i oss. Men vagnen kommer väl lagom tills hon blir frisk igen...

• Semlan10
    Luella skrev 2012-11-09 06:14:06 följande:
    Jag har två, tyckte ett stort verkade mysigt men om ett barn vill sitta upp och det andra sover går det inte med ett stort. Köpte Tullsa för sittdel (finns en mindre för mindre sittvagn, ta inte den) och Elodie och båda är lika bra.
    Jag trodde det kanske var den för mindre sittvagn, men då vet jag. Perfekt!
  • Semlan10

Jag är också rätt less, mejlade för en vecka sedan och sen igen igår, men inget svar. Min donkey skulle ha skickats förra tisdagen sa de (för två veckor sen).

• Semlan10

Jag och min, jag hade samma problem tills jag insåg att jag hade satt fast dynan fel. Bandet undertill ska inte träs runt sitsen vilket jag hade gjort. Antar att det är för en annan bugga-modell. Nu sitter dynan bra!

• Semlan10

Vad är det som är så bra med solsuffletterna? Använder en dooky solgardin nu, funkar rätt ok så funderar på om det verkligen är värt att köpa solsuffletterna.

Svar på tråden Bugaboo Donkey