Inlägg från: uppsalatjej84 |Visa alla inlägg
  • uppsalatjej84

Bugaboo Donkey

JLD1979 skrev 2012-08-07 16:56:25 följande:
    Har precis betalat min order till MM i Holland. Köpte detta:

1 Bugaboo Donkey Stroller Mono - All black
    1 Bugaboo Footmuff – Black
    1 Bugaboo Universal Seat Liner – Black
    1 Bugaboo Donkey Breezy Canopy - Silver
    1 Bugaboo Donkey Car Seat Adaptor - Single
    1 Bugaboo Organizer
    1 Maxi Cosi Cabriofix - Total black 2012
    1 Maxi Cosi familyfix
    1 Maxi Cosi Cabriofix Raincover
    1 Bugaboo cupholder

Det kostade totalt ca 13 400sek
    Fördelaktigt att köpa fr Holland nu då Euron står så lågt
    Låter ju fantastiskt! Vad heter hemsidan?
  • uppsalatjej84
    Luella skrev 2012-08-13 22:14:31 följande:
    Min dotter har haft en Brio Go och den passar mycket bättre än den där formade sitsen. Hon har vant sig men båda mina barn gillar att ligga lite på sidan och de blir jätteirriterade i Donkeyn när de försöker få till en skön sovställning. Min dotter (3 år) använder mest mellanläget medan min son (9 mån) helst sitter rakt upp när han inte sover. Men han kan inte sitta och pyssla med något som min dotter kunde i Brion eftersom det ramlar rakt ned när han tappar greppet. Efter vintern så ska jag sälja Donkeyn så min son kan få sitta bättre än han gör nu och stora tjejen får ståbräda.
    Nu blev jag som varit helt inställd på donkeyn osäker... Jag är också lite skeptisk till liggläget på bugaboo då min kompis har en (inte donkeyn). Har du något tips på en annan syskonvagn som du i efterhand tror att dina barn tyckt mer om?
  • uppsalatjej84

Får jag fråga om det finns någon skillnad med att beställa vagnen från England eller Holland jämfört med att köpa den i Sverige? Jag läste något om flamskydd..?

• uppsalatjej84
    elin92 skrev 2012-08-19 22:01:37 följande:
    Wanja6: jag beställde ifrån en tjej som syr egna, hon har eget företag. Titta hennes blogg 32gå.blogspot.com! 400kr :) och så får du välja själv vilket tyg du vill ha. Hoppas på att få min nästa vecka :D
    Det lät ju jättebra! Men jag kommer inte in på sidan.. Det står att bloggen inte finns kvar...
  • uppsalatjej84
    LenaSve skrev 2012-09-14 11:11:37 följande:
    Hallå!

Trevlig tråd.

Väntar barn i januari och storebror är då 18 månader ungefär, så vi känner att vi behöver en Donkey. Ja en Donkey, inte en syskonvagn vilken som helst :D

Försökte komma mig in på Babyplus i Holland men jag hittar inte Donkeyn hos dem. Ngn som har lust att lägga in en länk till rätt sida så jag vet att jag letar på rätt ställe? Tack!

Och är det ngn som vet ngn annan sida, svensk eller för import som är bra så dela gärna med er av en länk även till dem. Tack! 
    Jag hittade den inte heller, men skicka iväg ett mail istället! Skriv vad det är du vill beställa så skickar de ett erbjudande. Jag fick svar inom ett par timmar :)
  • uppsalatjej84

Hej alla donkeyexperter!
    Jag har en fråga.. När min minsting ligger i liggdelen skiner solen rakt på honom. Jag skaffade ett bugaboo parasoll som jag tycker är krångligt att justera så fort jag byter färdriktning.. Det jag skulle vilja ha är alltså ett solskydd i form av en sufflett eller liknande.. Bugaboos egna solsuffletter är så vansinnigt dyra så jag undrar om någon har något tips på en annan lösning? Någon annan sufflett som ni vet passar på donkeyn?
    Tack på förhand! 

• uppsalatjej84
    katja1 skrev 2013-06-11 18:26:42 följande:
    Jag har sytt egna solskydd till donkeyn som förlängning av suffletten. Bild finns på www.tvillinglycka.wordpress.com.

Annars har jag hört att Brios liknande ska passa.
    Tack för svaret! Dina suffletter ser ju superfina och smarta ut! Tyvärr är jag extremt opysslig själv och kan ingenting om att sy.. Syr du och säljer? :)
  • uppsalatjej84
    katja1 skrev 2013-06-11 18:42:15 följande:
    Tack! :) Jag har sålt en del jag gjort tidigare, kanske syr och säljer suffletter senare men antar att du vill ha så fort som möjligt..? Jag har nämligen händerna lite fulla närmaste tiden med nyfödda tvillingar :)
    Oj! Stort grattis! Ja men då förstår jag, då får jag spana vidare.
    Lycka till nu! 
Svar på tråden Bugaboo Donkey