Bugaboo Donkey
Ni som har köpt från pramworld, hur gick det till med betalningen? Får man betala i förskott? Betalar man in på deras konto eller har de PayPal?
Ni som har köpt från pramworld, hur gick det till med betalningen? Får man betala i förskott? Betalar man in på deras konto eller har de PayPal?
Har just beställt en Donkey hos Baby Plus i Holland. Tänk att det blev runt 5000 kr billigare än i Sverige och då går ändå frakten på typ 80 Euro. Leveranstiden är 4-6 veckor, men jag hoppas att den kommer snart!
Vi beställde precis en Donkey från Baby Plus i Holland. 1199 ? kostar den, inklusive frakt till Sverige. Men då är det det vanliga chassit. Jag tror att priserna står på deras hemsida men om man mailar får man ett bättre erbjudande. Vi beställde en del tillbehör också och fick ett bra paketpris. Det är väl ingen skillnad på det svarta och det vanliga chassit förutom färgen?
Ni som har beställt från Baby Plus i Holland. Vilket företag skickas vagnen med? Posten eller något annat? Levereras vagnen till dörren eller måste man hämta ut den?
Vår Donkey är redo att skickas från Holland! Woohoo! =) Har precis betalat och hoppas att det nu går snabbt med frakten till Sverige!
Vår Donkey är redo att skickas från Holland! Woohoo! =) Har precis betalat och hoppas att det nu går snabbt med frakten till Sverige!
Och nu är den redan skickat! Frakten ska ta 2-3 dagar, så jag hoppas att vi har vår Donkey i veckan. Betalade igår sent på kvällen och betalningen var registrerad hos dem redan idag. Är verkligen nöjd med Baby Plus service så här långt. Snabba, trevliga och väldigt tydliga och noggranna med all information i mailkontakten.
Nej nej, vi beställde för ca. 4 veckor sedan. Igår hörde de av sig att de hade gått in våran vagn och att den var klar att skickas. Fick en länk där jag enkelt kunde betala med kort. Idag har de få skickat iväg vagnen och själva frakten hit ska ta 2-4 dagar. Har även fått en länk där man kan kolla hur långt paketet har kommit. Så samma för oss Buzan!
Idag kom vagnen! Tjohoo! Den skickades från Holland i fredags så det gick ju verkligen snabbt!
Provkörde Donkeyn i morse, med båda barnen i. En sak jag stör mig lite på är att man inte kan ändra fotstödens läge. Inga problem för treåringen, han sitter jättebra. Men 1 1/2 åringen hänger lite som en korv i sin sits. Hur upplever ni andra detta?
Annars känns vagnen fantastiskt. Så lätt den rullar! Vi har annars en Babyjogger City Select och den är så tung att köra och så svårstyrt nu när barnen väger nästan lika mycket.
Ni som har Donkey: när växte era barn ur sittdelen? Kan inte bestämma mig om det blir en donkey eller en buffalo, väntar första barnet. Fördelen med Donkeyn är att vi inte behöver köpa en syskonvagn när det blir aktuellt med syskon. Är bara så osäker på om en 3-åring sitter skönt i Donkeyn=)?
Måste bara fråga, ni som använder vagnen med två sittdelar: hur fäller ni ihop vagnen? Vi har hittills fällt ihop vagnen med båda sittdelar på och varje gång så skrapar handtaget i marken när man ska lyfta i vagnen så att den fälls ihop. Om ni förstår vad jag menar? Hur gör ni andra? Finns det ett smidigare sätt att fälla ihop vagnen så att ingen del skrapar i golvet?
I morse gick ena hjulet till båten Donkey sönder, ett av de stora. Vi skulle pumpa däcken för första gången och då halkade ventilen på ena däcket en bit ner in i slangen när vi skulle öppna den. När vi sedan försökte pilla ut ventilen igen bröts den av från slangen. Vilken antiklimax! Någon som har råkat ut för liknande?
Sedan undrar jag om någon har lyckats att pumpa däcken med den medföljande pumpen? Den är ju helt kass!
Ni som använder ståbrädan till Donkeyn, går det att fälla in och ut chassit när adaptern sitter på? Eller måste man montera bort adaptern varje gång man ska ändra från dubbel- till enkelvagn? Och går adaptern/ståbrädan över huvudtaget att ha i båda lägen? Till enkel- och dubbelvagn?