• Niju

Bugaboo Donkey

kikidil skrev 2013-06-05 10:12:27 följande:

Visst är det galet att det skiljer så mycket i pris! Vi beställde vagnen plus en massa tillbehör och det hela kostade 5000 kr mindre än i Sverige.
    Var köper ni den om man får fråga? Via internet? 
  • Niju
    Syskonförsök skrev 2013-06-13 17:48:27 följande:

Jag svarar här eftersom vi tjänade 6000kr mot Sverige.
    Från babyplus i Holland  
    wow tänkte köpa vagnen nu i helgen men låter lockande att spara ett "par" tusenlappar.  Tack för infon Skrattande
  • Niju
    Syskonförsök skrev 2013-06-13 23:36:19 följande:

Ja, det är absolut värt väntetiden om man inte har bråttom. Har hört mkt bättre om dem istället för MM som är lite billigare. Men Babyplus har jättebra kontakt vilket var viktigt för mig om vi behöver skicka tillbaka nåt eller så.
    "Bara" i vecka 30 så ska ha ett par veckor på mig iaf Flört kollade in hemsidan, hur kommer det sig att priserna inte står, att man måste maila?
  • Niju

En fråga...vad menas med chassi skydd? Är det bara något man klistrar/tejpar på den silvriga för att skydda eller? Oskyldig

• Niju
    charlie och novas mamma skrev 2013-07-17 09:23:24 följande:
    Hej! Måste höra om någon har varit med om samma sak ang beställning från babyplus.nl. Jag beställde en bugaboo donkey duo en komplett syskon vagn. Betalade 1199 euro för den. Fick hem vagnen i går och det är endast basen? En sitt del alltså och inga sufletter eller mått. Jag kan inte ens anvöbda vagnen. Har mailat dem i går eftermiddag men ej fått svar:( känner mej grymt besviken! Nån som vart med om liknande, hur löste det sej i så fall?
    Endast sittdel? Alltså ingen liggdel heller eller? Rynkar på näsan hoppas det bara blivit fel där det där borde ingå...de skickar ju en lista på vad som ska ingå...vad står det på den?
  • Niju
    "Let me explain the stroller further: the basis is including one seat, one carrycot, the chassis with four wheels, the basket underneath, the sidebasket and one raincover. The extension set is to make the duo with an extra seat and the extra rain cover. The tailored fabric is including the carrycot deck and the sun canopy. And the last piece is the extra sun canopy. Together it will make a Bugaboo Donkey Duo!"

Ok kollade mailet de skickde om vad som ingick i en duo och antar att sun canopy är sufletten, i så fall ska det ingå två...hoppas dom svarar och skickar det som fattas snabbt. Berätta gärna hur det går hur dom hanterar det etc. för hade tänkt beställa samma vagn om en månad... 
  • Niju

Wollol för det priser som du säger ingår två sitt delar och en liggdel...finns för samma pris på olika ställen som babyshop.se jollyroom.se och bigbaby.se kanske står bättre i någon av dessa sidor vad som ingår.

Beställer du från holländsk sida som många verkar göra nu (jag med :p) så får du samma vagn och delar för 1199€ (ink frakt) babyplus.nl

Sen mått står på första inlägget, och bilder på vagnen är det bara att googla finns MASSOR med videos och bilder ;)

• Niju

1199€ kostar det från Holland (babyplus) och där ingår frakt också ;)

• Niju

Hannali: hur lång tid tar att få vagnen från babyhuys, på babyplus är det ju 4 veckor man måste vänta, vet du ifall de skickar snabbare?

• Niju
    30maj skrev 2013-09-02 12:16:47 följande:
    Tack för alla svar!! 1219:- vill babyplus ha av mig för en duo med mugghållare och 939:- för en mono med mugghållare... Fan va svårt val- ska beställa i veckan helst:)
    Beställde från babyhuys förra veckan 1179 euron för duo med mugghållare ;)
  • Niju
    30maj skrev 2013-09-02 16:21:05 följande:
    Hade du rabattkod föresten eller? För annars är väl en duo på 1339 hos dom?
    Ah använde en rabattkod någon skrev om på den här tråden "blogdiscount" som ger 15% rabatt, annars är det bara att maila dom så får man rabatten. 

Ja frakten är inräknad där, beställde den 23 aug och idag skickades den, ska få den senast onsdag sa dom, får se Glad 
  • Niju

Fick hem min duo idag som jag beställde från babyhuys! Jätte nöjd...använde den direkt för att hämta stora dottern på dagis och älskar den! Jätte lätt att köra...

• Niju

Haha ja man börjar bli lite orolig. Efter hur lång tid började era vagnar knarra?

• Niju

Funkar det inte att vika ta in genom dörren och sen vika ut...för den ska väl gå att vika med korgarna på?

• Niju

Japp 15% billigare om man mailar ;) min duo + mugghållare gick på10400kr

• Niju

Ja nu med vinterkläder kan jag tycka att liggdelen känns lite trång för vår snart tvååriga flicka och då är hon ändå "bara" 82 cm lång :s

• Niju

Har för mig att andra ramar är bredare och passar därför inte donkey

Svar på tråden Bugaboo Donkey