Inlägg från: mamalolo |Visa alla inlägg
  • mamalolo

Bugaboo Donkey

Hej! Väntar barn #2 om en månad. Barn #1 är 1,5 år. Funderar på att köpa en Bugaboo Donkey eller en BabyJogger City Select. Någon av er som testat båda och kan jämföra? Kan inte bestämma mig för vad som är minst dåligt - extra lång vagn eller extra bred vagn...

Funderar också på att beställa vagnen från Pramworld. Någon som vet vad frakten från UK ligger på?

• mamalolo
    EEE skrev 2012-05-02 14:54:45 följande:
    Jag funderarde också på City selecten innan Donkeyn dök upp. Hann aldrig testa den själv men fick veta av andra som har den att den är väldigt tungstyrd i snön och även tung att lyfta upp för trottoarer. Fördelen är väl att den är mindre på bredden. Jag kan idag säga att jag är så nöjd med att jag valde Donkeyn. Jag själv och andra kunder eller personal i butiker blir alltid lika förvånde över att jag kommer in genom dörrar och kan röra mig hyffsat fritt i butikerna. Tycker absolut att du ska besöka en butik där du kan testa båda vagnarna!
    OK, tack för väldigt bra svar! :)
  • mamalolo
    Mrs TH skrev 2012-05-02 13:09:10 följande:
    Frakten blev 60pund för både selecten och donkey. Jag var inne på enselect först men valde bugaboo istf. Av 3anledningar 1: selecten verkar mer praktisk än den verkligen är(för mig alltså). 2: jag vill ha båda barnen mot mig och då skymmer 1 barn det andra lite eftersom de sitter i "tåg", dottern har ett syndrom som gör attögonkontakt är extra viktigt eftersom vi anv stödtecken och jag vill så klart ha lika bra kontakt m lillasyster. 3: dottern satt ljusår bättre i bugaboo än i selecten.

Hur de skiljer sig åt i vardagslivet vet jag däremot inte. Vår dotter är 16 mån.
    Glömd fråga: Vad ingår egentligen i duon? Något jag bör köpa till?

• mamalolo
    jhk88 skrev 2012-05-02 16:57:50 följande:
    Det som ingår är, chassi, två sittdelar, en liggdel, regnskydd, toppset och suflett, det enda som du behöver tänka ut är vilken färg sufletterna ska vara=)
    Toppen! Lutar åt rosa. Det enda som får mig att tveka är andrahandsvärdet. Lär inte vara lika många som vill köpa en knallrosa som en svart. :)
  • mamalolo

Nu har jag äntligen beställt en Donkey från Pramworld. Med fem veckors väntetid blir det tajt. BF 8 juni. :)

• mamalolo

Down under: Wow! Vilket härligt paket! Vi beställde samma färg (rosa) på vår. Blir glad av lite färg. :)

Sarahkka, EEE: Åh, hoppas! :)

• mamalolo

Fick precis email från Pramworld om att vagnen är redo att skickas. Bara 8 dagar efter att jag lagt in beställningen. Det skulle ta 5 veckor sa de först. Hurra!

• mamalolo

Hejåhå: Jag beställde den 8/5 men en svart/rosa. Kanske finns fler sådana inne?

Jhk88: Låter konstigt! Har du inte fått någon bekräftelse? Eller betalat hälften i deposition? Maila dem och kolla!

Svar på tråden Bugaboo Donkey