Inlägg från: Freddy73 |Visa alla inlägg
  • Freddy73

Bugaboo Donkey

Vi ska köpa en Donkey till våra tvillingar som kommer i augusti och var och kikade på färger och tillbehör idag. Säljaren rekommenderade att köpa två Babynest att lägga i när bebisarna är små. Behövs det? Fungerar Babynest på samma sätt som en mjuklift?

• Freddy73

Luella skrev 2012-03-29 22:50:32 följande:
    Grattis till tvillingar!
    Babynest är något jag har haft hemma till bebisen men aldrig i vagnen. Jag skulle inte klämma ned ett babynest i liggdelen, den är så smal ändå. Men hemma har vi använt det jättemycket, våran bebis somnar i det och kan sedan flyttas runt utan att han vaknar. Jag tycker att det är jättepraktiskt och önskar att jag köpt ett sånt till första barnet.

Det är ett sådant här babynest som jag undrar om det behövs till en Donkey när bebisarna är nyfödda (kommer i augusti). Glömde kolla om det fanns handtag och det därför även fungerar som babylift. Någon som vet?

• Freddy73

Hej jag beställde en Donkey Twin i veckan till mina bebisar som kommer i augusti och funderar nu på om jag inte ska köpa en Breezy solskydd också. Vad har ni andra för erfarenhet av solsuffletten? Är det värt pengarna?

• Freddy73

Vill bara tipsa om att det går att förhandla även i Sverige om priset. Jag fick 15% på hela köpet inkl. min Donkey Twin när jag handlade allt till mina tvillingar på samma butik. Känns tryggt att handla från en fysisk butik med egen verkstad och lånevagn om någonting händer tycker jag.

• Freddy73

Vad har ni andra lagt i botten på liggdelarna nu när det börjar bli kallt ute? När jag köpte min vagn så sa de i butiken att man helst inte ska täcka över madrassen för då tar man bort andas funktionen (vilket jag ju gör med åkpåsen ändå...) Funderar i alla fall på att antingen lägga fårskinn eller dubbelvikt yllefilt under madrassen för att skydda för kylan underifrån.

• Freddy73

Jag testade Gekås egna regnskydd idag på min Donkey (Twin liggdelar) och tyckte inte att det passade särskilt bra så de åker i retur. Ska köpa Tulsa istället men funderar också på om man ska ha ett dubbelt eller två singel....

• Freddy73

Någon som vet varifrån det är billigast inkl frakt att köpa två suffletter i basfärgerna?

Vad tycker ni förresten om vårens limited edition? Jag är lite sugen på de gula.

• Freddy73

Jag har det från Tullsa som är för tvillingvagn/syskonvagn - passar perfekt på Donkey med två liggdelar. Vi har inte bytt till sittdelarna än så jag vet inte om det passar lika bra då.

• Freddy73

Jag är också sugen på att köpa all black. Funderar på om jag kan övertala min man att det vore praktiskt att ha en vagn stående i stugan permanent....

• Freddy73

Jag tyckte inte att Ullareds passade (jag har Twin vagn) de var för stora, Tullsas sitter däremot jättebra.

• Freddy73

Pinglan jag vet tyvärr inte hur det funkar om man har en liggdel och en sittdel. Jag har Tulsas för syskon/tvillingvagn. Har faktiskt inte använt det sedan jag bytte till sittdelarna, har ju inte regnat sista månaden (förutom idag då men vi stannade inne och bakade istället

• Freddy73

Är det någon som har problem med att den nya chassi typen knarrar? Jag fick mitt utbytt till ett nytt tillverkat i jan 2013 och jag tycket att det knarrar nästan lika mycket som det gamla

• Freddy73

Jag har rosa och jade grön till mina tvillingar som är en pojke och flicka. Passar jättebra ihop.

• Freddy73

Hej har ni några tips på hur man kan förlänga selen i sittdelen? Just nu har jag bara spänt fast mina 16 mån över höfterna men även det är tight med vinteroverallerna på. Funderar allvarligt på att parkera Donkeyn över vintern då jag tycker sittdelarna är för trånga.

Svar på tråden Bugaboo Donkey