loel skrev 2014-04-05 11:05:40 följande:
Hej! Jag har en Bugaboo Donkey som jag beställde från Babyplus i Holland, jag har använt den i ca 4 månader nu till en tvååring och en 10 månaders. Den funkade super i början men nu har den börjat knarra när man går och den gnisslar när man "gungar" den. Hur har ni som beställt från Babyplus och har haft liknade problem med vagnen? Reklamerade ni chassit och fick ett nytt hemskickat? Måste man skicka tillbaka det gamla chassit och tar det lång tid att få ett nytt?
Undrar också, när man har sittdelarna framåtvända så upplever jag att det blir väldigt trång när man lägger båda delarna ner, nästan som man får trycka ner dem liksom för att de ska passa i chassit. Plus att jag tycker att suffletterna fastnar i varandra när man drar upp dem. Är det såhär på alla Donkey? Tycker också att den har blivit svårare och svårare att göra den till Twin från Mono, alltså den har blivit segare och man får liksom använda lite våld för att få till det. Känner mig lite besviken på vagnen då vi ändå lagt ut så mycket pengar på den...
Ni som har fått repor på era chassit har ni några tips på hur man kan få bort dem? :)
Hoppas på att något har svar på mina frågor!

Hej!
Hur Baby Plus sköter reklamtioner har varierat lite på just den punkten, maila dem en film på problemet och fråga hur de gör vid en eventuell reklamation.
Du kan inte ha sittdelarna i liggläge när de är framåtvända! Liggläge för sittdel finns endast bakåt, framåt är det sitt- eller viloläge som gäller. Trycker du ned dem i liggläge ändå så pressas chassit isär mer än det ska vilket det kan ta skada av (t.ex. kan missljud uppstå av det...)
Smårepor kan putsas bort försiktigt med Autosol kromglans!