Inlägg från: Coffie |Visa alla inlägg
  • Coffie

Bugaboo Donkey

Jag och min man väntar nr 2 i maj. Kommer ha 17 månader mellan våra barn.

Jag letar nu syskonvagn och har fastnat för Donkeyn. Kan ni hjälpa mig med argument för att köpa den? Min man tycker att den är för dyr (även vid import) så måste övertala honom. Vad är bra och dåligt med Donkeyn? Saker en vagn måste uppfylla:

- stabil (även på sämre vägar och i lite terräng)

- lätt att köra (även med hund i koppel)

- lätt att lasta i och ur bil utan att ta upp hela bagageutrymmet.

Hur är andrahandsvärdet?

• Coffie
    Luella skrev 2013-12-29 21:31:46 följande:
    Otroligt stabil och bra i terräng.
    Om däcken är pumpade så är den lätt att köra
    Det går nog att lära sig att lasta smidigt. Den största fördelen är ju att det går att skjuta ihop den till en enkelvagn innan man fäller så jag har svårt att se vilken dubbelvagn som slår det.

Andrahandsvärdet är bra på alla Bugaboos vagnar. Bättre att köpa en riktigt bra vagn som går att sälja sen än en dålig som man får skänka bort.

Det är få syskonvagnar där sitsarna är vändbara så bara det är ett argument i sig plus fördelen med att göra den till enkelvagn. Jag skulle aldrig välja en annan syskonvagn faktiskt.
    Tack för era svar! Håller på att övertala mannen. Han inser fördelarna med vagnen men tycker fortfarande att den är för dyr. Han anser att vi ska köpa en syskonvagn för pengarna (och inte ett öre mer) för det vi får vår Emmaljunga city cross såld för.
  • Coffie

... Och plötsligt gick min man med på en Donkey.

Nr två kommer i maj. Vilka tillbehör är absolut nödvändigast att köpa till vagnen? Är det värt att köpa en all black, har den ett bättre andrahandsvärde?

Svar på tråden Bugaboo Donkey