Inlägg från: Stinsen |Visa alla inlägg
  • Stinsen

Bugaboo Donkey

Halloj :)

Måste kolla lite med er alla "experter" ;)

Vi är jätte sugna på att köpa en Donkey och frågorna är många och tänkte dra några här.

Är det någon av er som har något negativt att säga om den?
    Vad är riskerna med att köpa en begagnad?
    Ang knarrigt chassie,hur pass mycket knarrar dom,är det hela tiden eller ibland?
    Ni som beställt från något annat land,vilket är att föredra osv? Och ang reklamationer har det funkat bra?

Som sagt står i valet och kvalet,finns massor på blocket men vet inte om man vågar köpa en begagnad med tanke på reklamationer osv.....

• Stinsen
    NenneLo skrev 2013-12-21 23:43:29 följande:

Sitsen i sittdelen är ganska liten (iaf för en tvååring), den är rätt stor ihopfälld (men man kan ta bort hjulen). Barnet ligger inte rakt i liggläge i sittdelen eftersom det är en ergonomisk sits. Om du ska köpa begagnat, kolla så att inte huvudändan är lägre än fötterna i liggläget, har hört att det är ett vanligt problem! Men annars älskar jag vagnen ??
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
    Okej :)

Barnet är bara 7 månader

Har varit i kontakt med baby plus och det handlar ju om tusenlappar billigare :D
  • Stinsen
    Lady Soul skrev 2013-12-22 05:38:05 följande:

Att köpa begagnat är inte nödvändigtvis billigare än att köpa nytt från Holland. Och trassligare att reklamera en begagnad om det ens går. Bra andrahandsvärde så jag rekommenderar köp av ny vagn. Baby Plus som jag köpte av brukar även ge rabatt på tillbehör.

Fick prisförslag därifrån :) väldigt bra pris....mindre än vissa naggande till och med....det går inte att reklamera en begagnad. En garanti kan inte överlåtas till nästa köpare....
  • Stinsen

Jag har en fråga till er med svart chassi....hur pass repiga bli dem?

Såg ett silverchassi på stan som var jätte repigt !

• Stinsen
    Jis skrev 2014-01-06 21:08:33 följande:

Har haft mitt i 3 månader i ab, inte alls repigt!

Skönt att höra :D har precis beställt en A.B
  • Stinsen
    Tres skrev 2014-01-22 13:32:46 följande:
    Jag ska reklamers chassit som jag köpt hos babyplus. De tar en deposition på 400€ för att skicka det innan jag skickat tillbaka mitt gamla. Men är det någon som vet hur länge det tar innan man får tillbaka sina pengar? Är ju rätt mkt att ligga ute med när man är mammaledig.

400 euro :-O Hm de var mycket de!

De måste jag kolla med dom,för jag vill då inte betala några 400 euro "om" det skulle bli nåt knas!

• Stinsen
    The75 skrev 2014-01-24 11:37:47 följande:
    Lady soul hur kan det vara försäkringsbedrägeri?
    Bugaboo vet ju om problemet och vill inte ha tillbaka chassit dom har ingen nytta av alla knarrande chassin och om någon sen vill sälja sitt knarrande chassi istället för att kasta det vad är problemet?
    Jag har valt att behålla mitt knarrande chassi för jag tycker det är bra att ha ett extra om/när man ska ut och flyga osv men när den dagen kommer att jag ska sälja min vagn kommer jag naturligtvis även sälja det knarrande chassit.
    Naturligtvis kommer jag då och upplysa köparen att det knakar och brakar i det men att det för övrigt inte är något fel på det.

Tres jag har köpt mitt här i Sverige och jag gick bara med vagnen tillbaka till butiken dom lyssnade på hur det lät och sa att det var ett vanligt problem,sen mailade dom bugoboo och sa som det var och bugaboo skickade ett nytt chassi och när jag frågade om dom ville ha det gamla sa dom nej,det var inget dom el bugaboo hade någon nytta av så det är lite konstigt att Babyplus vill ha det gamla chassit tillbaka vad ska dom göra med dom?

Nu menade hon nog inte att ALLA gjorde f-bedrägeri men det är nog en del som utnyttjat detta.
    Ett smart sätt att få ett nytt chassi att man "påstår" att det knarrar,när man vet att man inte behöver lämna tillbaka det gamla ;) För hur ska dom i holland veta om det knarrar eller inte.

Men som sagt ALLA har definitivt inte gjort så,men det finns nog en del små luringar ;)

• Stinsen

Är det nån mer än jag som retar sig på att sittdelen "glappar" lite :P Alltså den är ju inte stum precis

• Stinsen
    verkar skrev 2014-02-28 19:56:20 följande:
    Jag har ett chassi och undrar villka delar jag behöver köpa till för att få den komplett. Vagnen ska passa tvillingar på 12 veckor. Ett "Bugaboo Donkey extensionset" är det nått jag behöver?
    Du kan ju hålla utkik på blocket om någon säljer lösa delar :) Du behöver ju sittdelsramarna och liggdelspaketet eller hur jag nu ska beskriva det :)
    Finns ju dom som har duovagn till salu som säljer en sittdel med liggdelskittet på sidan om :)

• Stinsen

Ställde frågan tidigare men tror ingen svarade :P

När sittdelen är i sittläge,alltså när dottern sitter rakt upp så vickar sittdelen,ska det vara så??
    Irriterande är bara förnamnet!

Svar på tråden Bugaboo Donkey