• Däg

Bugaboo Donkey

Hej, jag skulle behöva lite råd. Är det "försent" att köpa en donkey nu närstorebror är 2år 8 månader? Behöver en syskonvagn till långpromenader i stan, lillasyster är 4 månader och börjar snart använda sittdel så jag vill kunna ha henne mot mig och storebror antagligen framåt. Har fastnat för donkeyn men undrar om den kommer bli för liten? Nån som har erfarenhet?

• Däg

Hannali: tack för ditt svar :) hur lång är din dotter? Min son är 96cm också lång.

• Däg

Roxylady: Vi har en 3åring i donkeyn, han är dessutom lång men får plats. Inte jätte långt kvar tills han börjar ta i suffletten men funkar ett tag till iallafall.

30maj: vår son var 2år 4 månader när lillasyster kom, vi körde ståbräda och vanlig vagn först. Men jag saknade att kunna vara iväg hela dagar och gå långa promenader så vi köpte en donkey. Helt perfekt, dagar när han är hemma från dagis och pigg så kör jag mono och han springcykel annars är de duo och det är verkligen kanon. Svårt att veta innan hur det blir och sen är de ju beroende på vad man gillar att göra osv men så var det för oss iallafall. :)

• Däg

Ja precis, det finns ingen vagn som slår den med det. Perfekt att kunna välja mono/duo och go att köra och sitta i. dom kostar en hel del! Vi köpte våran begagnad, tjejen vi köpte av hade köpt den i Tyskland för 11.000 som mono. Men såg tidigare i något inlägg att de va runt samma pris för en duo i Holland tror jag. Kolla upp det :) annars ligger de ute några på blocket ibland också om du kan tänka dig begagnat. Man kan ha tur och hitta en som är välvårdad som våran och ser helt ny ut fast till bättre pris :)

• Däg

The75: Det problemet har vi med! Läskigt för nu vågar jag inte springa med vagnen längre.

Vårat chassi knarrar också i duo läge!

• Däg

Vad har ni för åkpåse i eran donkey i vinter? Har ni något tips på varm åkpåse att sova i ute, utan att behöva ha overall på sig som dessutom passar bra i donkeyn?

• Däg

Någon här som haft en cameleon innan donkeyn?

Vi har en donkey nu men använder aldrig syskonsitsen så funderar på att sälja den och köpa en CAM istället. Är bara rädd jag inte ska bli nöjd med den, älskar verkligen donkeyn.

Någon som har haft båda modellerna och kan berätta vilka skillnaderna är förutom bredd osv.

Svar på tråden Bugaboo Donkey