Bugaboo Donkey
Hej!
Vet någon om bugaboos footmuff kan vändas uppknäppt som sittdyna? Alltså att man knäpper upp och tar bort ovansidan och låter barnet sitta på underdelen?
Hej!
Vet någon om bugaboos footmuff kan vändas uppknäppt som sittdyna? Alltså att man knäpper upp och tar bort ovansidan och låter barnet sitta på underdelen?
Hej!
Vi har fått hem och börjat använda vår Donkey och är överlag mkt nöjda med den. Jag efterlyste dock nackdelar/brister/minus med vagnen innan vi köpte den och tänkte skriva lite vad vi tycker, för att någon annan som letar vagn ska kunna läsa. Jag jämför mycket med vår Brio Go och vad jag saknar från den.
-Sufletten har inget UV-skydd, så man "måste" köpa en sun capony. Jag saknar möjlighet till ventilation i sufletten också, en dragkedja eller liknande.
-Vagnen är inte gjord för att använda skötväska, utan man "måste" köpa en organizer, alt barnvagnskrokar och då trotsa tillverkarens råd om att inte hänga på skötväska.
-Chassit blir lätt repigt, så jag känner att jag vill köpa till chassiskydd...
-Vi gillar inte handtaget men jämför då med vår Brio Go som har det fantastiska hornhandtaget. Handtag och bumper är av nåt slags skumgummi som jag känner att jag vill köpa skydd till. Skumgummit är ju inte avtagbart så det kan inte tvättas separat.
-Det sitter inte en enda reflex på vagnen!
-Sittdelarna är trånga. Vilket förstås är nödvändigt för att vagnen ska vara så smal. Men det är bra att känna till.
-Selen är bökig att lossa när man tex ska sätta på och ta av sittdyna/åkpåse. Grenbandets fäste sitter väldigt nära ryggstödet så barnet hamnar alltid på det när man sätter i det och man får gräva fram det under barnet när man ska knäppa fast. Men selen sitter riktigt bra när den är knäppt.
-Jag saknar möjligheten att kunna vinkla nedre delan av sittdelen. Sittdelen är inte justerbar i sig utan kan bara vinklas i 3 lägen i sin helhet. Dvs barnets kropp är alltid i samma vinkel.
-Vagnen är ranglig och svajig
MEN fördelarna uppvägen nackdelarna för vår del. De individuellt vändbara sittdelarna, möjligheten att växla mellan mono/duo, den är lättkörd, körkänslan är superhärlig, den är snygg, textilerna är tvättbara, sufletten kan fällas en sida i taget om man vill att barnet ska se ut men samtidigt skyddas mot solen, barnet ser ut ur vagnen bra och behöver inte luta sig fram för att se....
Det är vad jag kan komma på nu! :) Hoppas nån har nytta av det!