Inlägg från: Linnea H |Visa alla inlägg
  • Linnea H

Bugaboo Donkey

Hej, vilken bra tråd det här är. Jag lusläste den innan vi köpte syskonvagn, det blev förstås en Donkey och vi är jättenöjda. Men jag har ett par frågor om regnskydd, hoppas någon kan svara:

1. De regnskydden som kommer med har jag lärt mig sätta på både sitt och liggdel. Men på sittdelen - måste man ha suffletten helt utfälld för att det ska passa? Det blir så konstigt när barnet är vaket och sitter upp - han ser ju ingenting då eftersom suffletten går så långt ner. 

2. Jag har köpt extra regnskydd från Tullsa på Babyland, de sa att jag skulle ha modellen för sulky, för det passar både sitt och liggdel (fast han som jobbade var lite osäker). Är det verkligen rätt? Det heter "Regnskydd till sulky med suflett och jogger". Jag har öppet köp men vågar inte riktigt öppna och testa, det är så perfekt förpackat.

Så tacksam om någon vet/kan hjälpa. 

• Linnea H

Tack för hjälpen! Jag kollade igen på förpackningen, det står sittvagn på själva prislappen. Åkte tillbaka till Babyland, de hade ingen annan sittdelsmodell. De var osäkra om det passade så jag frågade om det var ok att öppna och testa om det passade, och det gjorde vi. Den modellen fungerar bra till liggdel + sidokorg iaf, den var tillräckligt stor. Hade bara lillebror med så jag har inte testat på sittdel än men det måste ju gå bra.

• Linnea H

Freddy73, tack du också. Jag måste dock ha två separata iom att jag ibland bara har med lillebror. Luella, jag ska testa lite med suffletten och originalregnskyddet. Känns som det inte är riktigt genomtänkt men man kan ju inte få allt.

• Linnea H
    Annsisen skrev 2014-09-12 20:21:58 följande:

Älskar min bugaboo donkey! synd bara att min lilla tjej mest vill åka babyBjörn än å ligga i vagn alls=) Funderar dock på om det behövs åkpåse till min kille som är drygt två år, har lagt hans åkpåse i flickans liggdel och funderar nu på om det verkligen är nödvändigt å köpa en ny till honom? va tycker ni?

annasvarld.vimedbarn.se

Min minsta blir två år i november och jag har två olika åkpåsar från tidigare år men har inte tänkt använda dem i vinter utan ska försöka sälja båda nu i höst. Tänker att de har ju overalll/varma kläder ändå och blir det för kallt/blåsigt får man ta en tjock filt också. Jag hade absolut inte köpt en ny åkpåse.
  • Linnea H

Håller med, alltså den är smidig att fälla ihop men inte så man gör det i onödan. Jag drar tex nästan aldrig ihop min i bilen (kombi så det finns plats) utan föredrar att stuva resten av eventuell packning lite trångt.

Sen, om du drar ihop den, så har du ju en sits och ett barn du behöver ha "löst också". Ser att det är ett större barn så det kanske kan stå och hålla i sig men sitsen är ju lös i alla fall.

Svar på tråden Bugaboo Donkey