Inlägg från: Catox9 |Visa alla inlägg
  • Catox9

Bugaboo Donkey

Har dreglat som 17 över alla fina donkey's i bildtråden!!!
    Men vad svårt att välja färg! Den svarta vagnen med orange detaljer (finns det fortfarande cocoon's) var helt underbar och nu fick jag jättebeslutsångest, fast jag inte ens sett vagnen i verkligheten än, jag MÅSTE ha en egen åsna! Jag hade tänkt mig en svart med vita/offwhite detaljer men den orange var verkligen en pärla! Hur matchar rosa med orange ;) Min dotter har väääldigt mycket rosa kläder (fast jag försöker dryga ut det rosa med rött..)
    Det enda som jag oroar mig för är att dottern ska ha problem att få plats med overall på och att hjulen inte pallar vintrar med massor av snö :o
    Någon hade skrivit om att suffletten var satt på högsta läget, hur många lägen finns det och hur långa barn får plats, dottern är runt 80cm nu och lär väl inte växa jättemycket på ett halvår men när är den urvuxen så att säga?     

• Catox9
    BejbyBoo skrev 2011-08-25 18:15:56 följande:
    Det var jag som lade in en närbild på sufletten när den sitter högt upp. Det är inga fasta olika lägen, men man kan sätta fästena högre upp eller längre ner på chassit. Jag har på bilden dragit upp fästet så långt det går.
    Vår dotter är som sagt 1 m på pricken och hon får plats, så är er dotter inte längre än 80 så har ni nog gott om plats och tid att växa i den!  

Ah, tack för ditt svar! OK så man sätter fästena där man vill då.
    Är det mycket plats över för din dotter när hon sitter i vagnen? När hon ligger hur blir det då, sticker fötterna ut eller får hon bra med plats.
    Hur är platsen på bredden, förlåt för alla frågor men jag vill jättegärna veta :)
     Är så sjukt sugen på Åsnan så det är inte klokt!

• Catox9

Ååååh! HJÄLP!!!
    Jag och min man var på bröllop igår och träffade ett annat kompispar som ganska nyligen fick tillökning i familjen.. De köpte en Basson Duo för 5000kr..
    Min man frågade vad det var för fel på den och varför vi inte kan köpa en lika istället för att plöja ner ytterligare 15000 i barnvagnsåkern!!!
    Hjääälp! Ge mig alla bra argument om varför åsnan är tiotusen gånger bättre än Bassonvagnskrället!
    Snygg-argumentet räcker inteee :((

Nu är jag jätteledsen, vagnhelvetet han s¨åg igår kostar en tredjedel av underverket som jag vill ha :P

känner mig uppgiven :/ Suck!        

• Catox9
    Leonell skrev 2011-08-28 17:13:08 följande:
    Men basson duo går ju bara att ha som dubbelvagn, jätteosmidigt om man inte alltid har båda barnen med sig. O då måste man ju ändå ha en enkelvagn oxå! Men donkeyn kan man ha dubbelvagn på morgonen o sen när man lämnat stora barnet o sittdelen på förskolan så har man enkelvagn. Och om det är fullt på bussen kan man plocka ur stora barnet o klicka bort sittdelen o ta den i handen o gå på bussen med enkelvagn. Om man ska iväg en liten sväng bara kan man ta enkelvagn o stora på ståbräda.
    Massor av bra argument. :)

Bra argument :) Men min dotter kommer nog inte vara tillräckligt stor för att stå på ståbräda i vinter när nya bebben kommer :/
    Men det är nog det bästa argumentet, även om det i hans ögon inte väger upp det att Donkeyn i mitt fall kommer kosta 15000 och en Basson +ev enkelvagn inte behöver kosta de pengarna :(
    memo skrev 2011-08-28 17:24:16 följande:
    Dessutom kan man vända sittdelarna hur man vill (ifrån eller mot sig, båda eller en osv)
    Hrmm ja jag sa det oxå till min man när våra vänner hörde på och då var de jättesnabba att demonstrera att det går på deras vagn oxå, buuhuuu :P
    NaBas skrev 2011-08-28 17:36:34 följande:
    Ja, jag sa till min man bara att han då aldrig behövde köpa en vagn eftersom den är singel och dubbel, var dock tvungen att salja vår cam, men det hade jag inget emot eftersom donkey är så bra...

• Catox9
    memo skrev 2011-08-28 18:23:01 följande:
    Kikade nu på Basson duomlita till, några till argument: den har punkteringsfria hjul Donkeyn har luft hjul=bättre fjädring, framhjulen ser mindre ut än Donkeyns, bättre med större vintertid. Fullt sittläge i Donkeyn, i Basson halvligger tydligen barnet i den mest sittande positionen.. Sittdelarna i Basson tar max 15 kg/ säte..... hoppas dessa argument hjälper till på traven...

ÅÅÅÅH VAD BRA!!! Just fjädringen har vi dividerat som 17 om, vi har ett "slagskepp" Emmaljunga och den har ju ett helt underbart gung under tassarna, maken provkörde Basson-skräpet igår och tyckte att den hade ett förhållandevis bra gung den med men då kan jag hävda att Åsnan har bättre! Tack!!!
    Ja visst är Basson'ens framhjul små, det tyckte jag oxå, är det någon som vet dimensionen på Åsnans??
    Och viktklassen, perfekt! Bra bra :D
    Xina skrev 2011-08-28 18:53:05 följande:
    Köper du en donkey i England eller Holland så blir det några tusen billigare också om det gör lite skillnad.. Tycker lufthjul är mycket bättre! Har haft båda sorter.
    Ja jag vet, men hur gör man med garantier och så då? Jag har aldrig bytt något på någon av de vagnarna jag har.. Men hur funkar Bugaboo?! Jag gillar oxå lufthjul :D

Tack alla som svarat! Hoppas att jag kan få min man på andra tankar :)

• Catox9

Panik! Min pappa säger att han kan ta hem en vagn åt mig och vi verkar äntligen ha bestämt oss för en Åsna!
    Men jag hittar inte en enda återförsäljare i närheten av New Jersey som har vagnen till salu ens!!!!!
    Hjälp, var ska jag leta!
    Ni som har beställt från USA, var har ni beställt ifrån?
    Någon som vet om vagnen finns att köpa direkt eller hur lång lev tid det är?

Åhhh, jag vill ha!      

//Cato

• Catox9

Wee Wee Wee!!! Min pappa är GULD! Han har ringt och pratat m en affär i New Jersey och beställt min vagn :D
    De hade den hemma i lager :D 
    Är så glad! Så om ett par veckor så borde oxå jag vara lycklig åsneägare :)
    Men är det någon som vet artikelnummer på donkey-åkpåsarna?!?!
    Jag vill ha en orange och en orange cocoon, finns det till donkey'n??

Vad kostar en åkpåse/cocoon här i Sverige, någon som vet?

//Cato   

• Catox9
    spigg skrev 2011-09-05 21:14:48 följande:
    Kolla på kidzshops hemsida. Där finns både priserna och färgerna på de nya åkpåsarna!

OK ska kolla där :) Tack!
    CherryD skrev 2011-09-05 23:34:50 följande:
    Härligt! Vad blir det för färg?
    Tror inte att cocoonen finns i orange? Den som hör till Bee passar fint i liggdelen, se bild i bildtråden Glad
    Finns mig veterligen bara en åkpåse som är anpassad till Donkeyn och det är den nya universalpåsen som kommer till Sverige i höst. Åkpåsarna ligger på 1250 kr och cocoon kostar 1050 kr.
    Jag härmar dig helt ohämmat ;)
    Min man blev helsåld på vagnen när jag visade dina bilder från bildtråden så Svart/Svart och Orange detaljer tänker vi oss. Före jag visade bilderna så var han måttligt (läs skitlite) intresserad av att köpa en ny vagn så han får gärna bestämma färger! Man kan ju alltid köpa nya suffletter senare i Sverige :)
    Om åkpåsen finns i orange och cocoonen till Bee'n är någorlunda lika färgmässigt :D Så blir det så :)
    Fujji skrev 2011-09-06 02:25:49 följande:
    Kolla vilket flyg ni åker med, vi fick betala 1400:- i vikt för vagnen då den vägde mer än det tillåtna när vi åkte hem från San Francisco i lördags. Vi hade dock en väska till den också...Assurt! men SAS tar iaf  inget extra vad jag vet.
    Ja jag såg ditt inlägg, tråkigt! Men vad säger flygbolaget då?
    Det är min pappa som åker själv, jag har bett honom att köpa en väska på flygplatsen alt i affären där han köper vagnen. Jag vill inte att han ska checka in en låda och behöva betala tull osv :)

Jag har aldrig hört att man ska behöva betala för vagn men han kommer å andra sidan inte ha med ett barn, vi får se hur det går..

//Cato     

• Catox9

Buhuuu, åkpåsarna verkar inte finnas i orange :(
     Vad ska jag nu välja för färg?!?!?!

• Catox9
    Fujji skrev 2011-09-06 19:06:27 följande:
    Vagnen väger med alla tillbehör över 23 kg och det är det över det som man får betala. Blir rätt tungt med väska, regnskydd, instruktionsböcker osv. :( Men som sagt, det var med Continetal Airlines som vi fick betala extra för kg över 23 kg. Dom räknade alltså inte bort vikten för transportväskan. Men om din pappa inte har så mycket packning kan han ju lägga extradetaljer i den vanliga resväskan.

Lycka till!

Aha, OK det visste jag inte heller :)
    Ja han åker ju i jobbet så det är inte direkt så att han packar tungt :D Tur för mig, hihi!
    Jag ska be honom att packa åkpåse och sånt i vanliga resväskan, smart, tack!  
Svar på tråden Bugaboo Donkey