Inlägg från: emkalo |Visa alla inlägg
  • emkalo

Bugaboo Donkey

Kom själv på en liknande fråga. Ni som har donkeyn, har ni köpt Bugaboos egna sittdynor? Känns lite dyrt, men dem rä ju ändå billigare i USA om jag ändå ska köpa vagnen därifrån. Försöker kolla på blocket efter begagnade.

• emkalo

Neeej, läste nu på Bugaboos hemsida att reseväskan (travelbag) för Cameleon inte passar för Donkeyn, vilket jag tidigare hört. Ni som tagit hem vagnen själva från annat land via flygplan, hur har ni paketerat den?

• emkalo

Det börjar dra ihop sig för beställning av Donkeyn för vår del Funderar på färger. Vad tror ni är mest gångbart för en försäljning sen? Svart bas är givet, men är det säkrast att köra på svart klädsel oxå? Lättast att sälja sen?

Om inte svart så funderar jag på blå eller röd. Kanske lite roligare med ngn färg.

• emkalo
    spigg skrev 2011-11-08 11:33:56 följande:
    Nej den är utomhus, eller det är på en veranda så det är ju tak över men öppet på sidorna. Just därför tycker jag regnskyddet är bästa förvaringen, även om det regnar kraftigt så det kommer in på verandan så håller sig sittdelen torr, och jag brukar luta den mot en vägg, framför en barnvagn som redan är parkerad. Låser iofs inte fast den men ingen låser sin vagn där, fönstren på verandan går in till sonens avdelning på förskolan så det är alltid folk där!
    emkalo skrev 2011-11-08 10:39:25 följande:
    Det börjar dra ihop sig för beställning av Donkeyn för vår del Funderar på färger. Vad tror ni är mest gångbart för en försäljning sen? Svart bas är givet, men är det säkrast att köra på svart klädsel oxå? Lättast att sälja sen?

Om inte svart så funderar jag på blå eller röd. Kanske lite roligare med ngn färg.
    Svart-svart tror jag är smartast, folk föredrar så olika färger.
    Tack!! Jag tror att det oxå blir svart-svart. Känns mest standard.
  • emkalo
    Elisabeth83 skrev 2011-11-10 21:06:23 följande:
    Vi flyttar till usa nu och har tänkt oss att köpa en bugaboo donkey. Är det någon som vet var man kan köpa den där? är det någon som vet om Emmaljungas allroundåkpåse passar på donkeyn. Inte för att vi kanske kommer behöva en åkpåse då det inte blir lika kallt där som här..

Vi ska beställa från pishposhbaby.com
    De har varit väldigt hjälpsamma i mailkonversationen men jnag har ingen uppfattning om hur de är att göra affärer med!

Nu n är vi äntligen ska beställa börjar jag tveka Mkt pengar! Kommer dottern vilja åka vagn ngn längre tid (2 år o 5 mån när lillebror kommer)? Men även att jag kommer inte våga göra ngt med vagnen eftersom den är så dyr Känner ni oxå så? Vi bor i friliggande hus med (lång) grusad uppfart och 4 (höga) trappsteg upp till ytterdörren, hur mycket stryk kommer den ta av detta? Får kanske bära ner vagnen och sen lägga/sätta i barnen?! Men dte känns ju nojigt oxå. Är ni andra nojiga?

• emkalo
    spigg skrev 2011-11-11 10:28:04 följande:
    Jo lite känner jag igen mig, första repan fick mig typ att börja gråta. Nu bryr jag mig inte så mkt längre, den är ju till för att användas och den är ju som bäst just när man behöver den! Däremot skulle jag inte hoppa ned den för 4 höga trappsteg med två barn i.
    NaBas skrev 2011-11-11 11:37:43 följande:
    Min son är 2,5 år och åker gärna vagn, vi åker mycket kommunalt så därför tycker jag också att det är praktiskt att ha honom sittandes.

Är kanske också lite nojig, men det är man bara i början eller om ngt känns fel.. trodde för en sekund att sufflettfästena gick av härom dagen, då fick ja lite ont i magen, men annars är det inget man tänker på hela tiden direkt.

Jag älskar verkligen den, min bebis sover i den även hemma på dagtid, och min 2,5 åring gör gärna också de..
    Tack för era svar! Känner ff lite osäker, men jagtror vi ändå köper den. Borde ju vara rätt bra andrahandsvärde på den om vi känner att den inte behövs eller inte funkar för oss Spännande! Dags att beställa den snart då!
  • emkalo

Lutar åt att vi beställer från England istället. Har ngn av er beställt från Winstanley's Pramworld? Det är lite billigare och mkt snabbare leverans jämf med W H Watts.

Butik W H Watts

Pris 1169 (vad jag tolkar inkl frakt) GBP (ca 13 125 kr)

Leveranstid ca 4 veckor

Butik Winstanley's Pramworld

Pris 1139 (inkl frakt) GBP (ca 12 788 kr)

Leveranstid ca 5-7 arbetsdagar

• emkalo
    NaBas skrev 2011-11-22 14:46:41 följande:
    Emkalo: jag köpte min cam av promworld för några är sedan och det gick jätte fort. Men donkeyn ville de inte sälja till mig i sommras så da blev det wh watts.
    Tack!
  • emkalo
    EEE skrev 2011-11-27 19:07:22 följande:
    Ja, det var ditt blogginlägg!

Har ju beställt våra nuvarande vagn från Pramworld och deras leverans var  ju supersnabb! Min lilla är redan 3½månad så det är ju önskvärt att vagnen kommer så fort som möjligt!

Jag ska mejla både WH watts och Pramworld så får vi väl se vem jag väljer att beställa ifrån. Men först och främst blir det en tripp till storstan så jag får testa på vagnen.
    Jolle01 skrev 2011-11-26 18:48:51 följande:
    Jag har beställt donkeyn från Pramworld. Leveranstid var lite över en vecka. Priset var 1140 GBP. Bra service!
    Var det nyligen som du beställde den? Är priset inklusive frakt och i duoutförande? 

Jag mailade med dem för ca 2 v sen. Priset var då 1139 pund inkl frakt (till stockholm) och frakten skulle ta 5-7 arbetsdagar.
    Enligt W H Watts var priset 1169 pund och leveranstiden ca 4 veckor. Jag ska bums beställa en vagn från Pramworld!
  • emkalo

Så, idag har vi beställt vagnen från Pramworld! Kul men dyrt! Tråkigt att pundet gått upp så himla mycket nu sista månaden! Skulle varit 1500 kr billigare om vi beställt den i augusti

Men men, jag meddelar hur snabbt lev gick sen. De sa 5-7 arbetsdgr och den skulle lämna affären idag! De hade sagt fel ang priset, frakten kostade 60 pund, inte 40. Så totalt blev det 1159 pund. Beställde den i svart/svart och det hade dem i lager (vet inte vad levtid är om man beställer färger de inte har i lager).

Ni som fått hemlevererat, behövde ni ta emot vagnen hemma eller hur gick det till? Jag jobbar ju och kan inte vara hemma på dagarna....så jag hoppas det går att lösa. Vad jag förstod skulle de höra av sig ngn dag innan de kom, så det kanske går att ordna på ngt sätt... Spännande

• emkalo

Hallå på er, Ville bara berätta att jag beställde vagnen i måndags (ca 14-tiden) från pramworld o de försökte leverera igår!!! Vi var ju inte hemma så jag får hämta ut den i vårt centrum! Tyvärr hann jag i te idag o de har stängt lördag o ssöndag så det blir till på måndag att fixa då!! Men galet snabb leverans! Spännande men jag hade velat leka m den i helgen

• emkalo

Imorse var jag och hämtade ut vagnen på Postens företagscenter (eftersom vi inte var hemma vid leverans). Sen monterade jag ihop den och nu står den i hallen och skiner! Så kul! Får se vad dottern tycker om den när hon kommer hem från dagis... Hon älskar ju vagnar men skrek som en stucken gris när vi skulle testa den i butik (mest för en butiksanställd stod bredvid och jag tror lilltjejen trodde hon skulle iväg med henne eller nåt

Men vi har iaf ett par månader på oss att vänja henne vid den nya vagnen.

Ångrar liiite att vi tog svart/svart....hade ju varit kul med röd eller blå sufflett. Men men, supernöjd ändå!

• emkalo

En fråga till er som har vagnen, vart ska man sätta de här lapparna för garantin? Två på vagnen o o sen på själva pappret som kom till? O pappret ska skickas in? Det finns ju en lapp för base o en för extension. Vart ska resp lapp sitta?

• emkalo

Idag har vi premiärkört vagnen i stan, bussar, tunnelbana o spårvagn en fråga som uppstod var dock om sittdelen ska vara så pass vickbar? Har tidigare inte hft bugaboo sp jag vet inte hur dem tidigare är.... Men oavsett läge så går det att vicka sitsen ett pr cm åt garderas håll. Är era oxå så eller har jag gjort ngt fel? O sen tyckte jag det vr rätt läskigt att det var sp lätt att missa sista hacket (för liggläge). Råkar man släppa då så tippar ju sittdelen bakåt så barnet ligger rejält m huvudet neråt!!

• emkalo
    spigg skrev 2011-12-11 19:04:37 följande:
    - Jo sitt/liggdelsramen ska vara lite vickbar, det är en del av fjädringen.

- Ett tips är att om du ska gå från fullt sittläge till ligglägget så lättar du på flärpen och när du vet att sitsen är mer vinklad än i mittläget/viloläget så släpper du ned flärpen, och sen fortsätter du fälla sitsen för då klickar ramen fast så fort den nått liggläge. Förstår du hur jag menar? Dvs, ha inte flärpen uppfälld hela tiden, för då kan man missa liggläget.
    Tack då vet jag att jag inte borde ha gjort ngt superduperfel iaf! Ska även ta till mig av ditt tips ang när jag fäller till helt liggläge!

Som tur är gillar vår dotter vagnen (hon har väldigt stark vilja och kunde lätt ha gjort det här köpet till årets mest misslyckade) och somnade i den igår under premiärturen - men hon protesterar rätt rejält mot att hennes ben är vinklade...hon vill liksom ha benen uppåt så hon sitter i 90 graders vinkel, som hon gör i Brion Försökte förklara att den här vagnen är annorlunda men det tog nog henne en halvtimme att acceptera det - únder tiden satt hon och spretade benen rakt ut och försökte förmå mig att fälla upp hennes benstöd! Roligt att dem kan vara så bestäma kring saker och ting
  • emkalo

Vad kör ni för skötväskor tilll donkeyn? Finns det ngn som sitter ok trots duoläge?

Svar på tråden Bugaboo Donkey