Inlägg från: Lillebror12 |Visa alla inlägg
  • Lillebror12
    Strossel skrev 2011-12-12 12:58:51 följande:
    Har någon beställt från pramworld? Hur funkar det om något går sönder osv? Vad kostar en duo därifrån?
    Ja. Vi har inte kontaktat dem men Bugaboos garanti är ju generös. Vi fick ganska nyligen ett sådant där fixpaket till vår vobblande Bee som vi köpte från Pramworld. En duo kostar 1049 pund inklusive frakt till Sverige.
  • Lillebror12
    VeronicaNyberg skrev 2011-12-12 17:50:05 följande:
    Hur tusan ringer man pramworld? Får bara till svar att det inte finns något sådant nummer?
    Maila istället så ringer de upp dig . sales@pramworld.co.uk
  • Lillebror12
    Strossel skrev 2011-12-12 18:51:48 följande:
    Då måste man vara grym på engelska eller? Eller funkar vanlig skol engelska? Har aldrig beställt något utomlands!
    Oj, nej, det tror jag inte men jag har å andra sidan jobbat mycket på engelska så jag kommer inte ihåg hur engelskan var innan dess . De är nog vana vid att få tolka lite och alla nya kunder har ju samma ärende- alltså att de vill köpa något .
  • Lillebror12
    Eillen09 skrev 2011-12-14 22:37:32 följande:
    Nu får ni hjälpa mig ;')

Är det helkorkat att köpa en donkey till dottern på 3år & 4månader och en nyfödd?

Kommer bli många skogspromenader och gupp på grusvägar... därav tanke på donkey. Men hur länge har man vagn till stora dottern?

Är hon för stor? Hon är redan lång och vad jag fattat det som så är donkeyn liten ?
    tacksam för svar ! Kanske någon som köpt donkeyn med liknande ålderskillnad ?
    Nja, jag skulle nog köpt någon UJ-modell istället om inte din dotter verkligen bara vill sitta framåtvänd. Billigare och mer utrymme, väl? (Kan inget om UJ egentligen ).
  • Lillebror12

Vi köpte vår Cam från kidzshop, det har funkat fint men jag tycker att de är rätt oproffsiga med dåligt språk i mail och en massa färger hit och dit. De lyckades skicka iväg en reservdel till fel adress en gång också- de frågade inte innan om vi bodde kvar på den adressen vi bodde på när vi köpte Camen... Så nja, jag föredrar Pramworld framför dem vilken dag som helst.

• Lillebror12

Idag kom vår Donkey- tjoho! Monteras i detta nu . Puffar för Tant Muttis frågor- jag vill också gärna sy suffletter om jag får lite tid över!

• Lillebror12
    Mamma Tes skrev 2012-01-04 19:26:24 följande:
    jean1: Jag har kört vagnen nu några månader och har då fortfarande i te stört mig på att sufflorna inte är i samma färg. Jag tycker det är skitsnyggt! Däremot skulle jag vilja ha en till rosa OCKSÅ nu då det blev en till tjej som tittade ut så skulle jag vilja kunna köra den med 2 rosa sufflor om jag känner för det.
    Jag skulle kunna tänka mig ett rosa set till min flick-/pojkduo- jag och min man gillar ju rosa så varför inte? Nu valde vi vit ändå, är så nöjda med vår OFW ltd ed Cam .
  • Lillebror12
    Merde skrev 2012-01-09 13:00:31 följande:
    Är du säker på leveranstiden? Har varit i kontakt med Pramworld typ förrförra veckan och då sade dom att de inte hade Donkeyn i lager förrän i mitten av januari och att den då alltså inte skulle kunna levereras förrän 5-7 dagar efter det.

Funderade själv på att köpa därifrån men det känns jobbigt att dom inte har den i lager. Så svårt att veta om det kommer att bli ytterligare förseningar också för det känns ju som att dom med all säkerhet friserar sanningen lite för att dom gärna vill sälja (har själv lite bråttom vilket jag också skrev).
    Vi fick veta att det skulle ta tre veckor och det gjorde det. Jag skulle litat på Pramworld. Om du säger att du har BF snart så kommer du säkerligen prioriteras också (vi sa att vi hade BF i maj så då kickade de nog ner oss på prio för andra fick vagnen inom en vecka ungefär samtidigt som vi beställde).
  • Lillebror12

Vi ska ha barn i april/maj och jag tänker bara köra med lakan och bomullsfilt ovanpå madrassen. Den är väl likadan som Cams och gjord i ngt bra material? Hade aldrig några problem med Camen iaf även om vi gick på åkpåse när dottern var typ tre mån.

• Lillebror12
    spigg skrev 2012-02-09 17:35:03 följande:
    Phil&Teds minsta mjuklift funkar i Cameleons liggdel så jag är ganska säker på att den funkar även i Donkeyns. Testa! 
    Det gör den, lägger upp bild i bildtråden nu!
  • Lillebror12
    Aleksandra 954 skrev 2012-02-21 15:12:55 följande:
    Hej!
    Jag har en Bugaboo Donkey, twin configuration. Vet någon om den passar med liggdelarna till stokke prampack?  
    Du, det ska jag ta och testa asap- vi funderar nämligen själva på att flyga med vår i sommar och har en Prampack här hemma. Bugaboo Cam i liggvagnsläge fungerade fint åtminstone. När behöver du senast veta, räcker det om vi kollar i helgen? (Har förvisso en duo men det bör inte vara så stor skillnad).
  • Lillebror12
    EEE skrev 2012-03-08 10:47:56 följande:
    Det är ju egentligen löjligt att säkerhetsbiten på selen är så pass lång. Kunde helt klart gjorts  något kortare. Risken att förstöra selen genom att sprätta och sy om dem är ganska liten men som ni skrivit så vill man ju inte gå miste om garantin för den sakens skull.
    Man kan fortfarande göra konsumentköprättsligt ansvar gällande på övriga delar av vagnen. Selen är knappast bärare av hela vagnens funktion .
Svar på tråden Bugaboo Donkey