Inlägg från: Berry85 |Visa alla inlägg
  • Berry85

Bugaboo Donkey

Ni som har beställt donkey duo från pramworld, (eller någon annanstans) vad har ni betalat?

Skriv gärna också vad ni har betalat för tillbehören:)

• Berry85

Tack! Jag har hört runt så mycket om priser nu så jag blev helt snurrig:) nu har jag iallafall äntligen beställt! Det blev från WH Watts! Kan verkligen tipsa om dem om man inte har alltför bråttom att få hem sin beställning. Min beställning kommer ta ca 5 veckor innan den är levererad, men servicen var så otroligt bra, på bara några timmar nu under dagen har jag fått svar på alla mina frågor via mail, blev en hel del mail innan jag beställde:) och nu har dom ringt och fått betalningen så jag väntar bara på kvitto och orderbekräftelse. Tror att jag fick ett bra pris också:)

Nu får jag bara hoppas på att bebisen i magen håller sig kvar i 5 veckor till minst:)

• Berry85

Någon som vet om det finns mönster och mått att hitta för att sy egen sittdyna till donkeyn? Har för mig att jag har sett det nån gång, men som med allt annat så hittar jag det inte när det behövs. Tänkte att jag kunde roa mig med att sy dynor nu i väntan på vagnen:)

• Berry85

Jag har beställt från wh watts i uk. Jag har inte fått min beställning än, men jag frågade hur det fungerar vid reparationer och dom skrev att dom ofta har lyckats lösa det därifrån, jag antar att dom skickar de delar som gått sönder. Han skrev att vid ett tillfälle har dom fått vända sig till bugaboo och då löst problemet med dem. Så det verkar inte vara några problem. Visserligen tar det säkert längre tid än att reparera den här i Sverige eftersom delarna skickas från uk.

Tyvärr var det den enda av dina frågor jag kunde svara på eftersom jag inte har vagnen än :)

• Berry85

Kan tipsa om wh watts om man ska köpa donkey och en del tillbehör. Jag fick bra rabatt eftersom jag beställde fler saker därifrån. Ska man bara beställa donkeyn så kostar det 1059 pund inklusive frakt, men jag frågade om jag kunde få rabatt eftersom jag beställde en del och det var inga problem:) supersnabb respons har dom också och en toppenservice.

• Berry85
    ThereseX82 skrev 2012-02-15 09:24:53 följande:
    Igår tog vi fram vårt extension kit, heter det så? Och bäddade med täcke och kudde, storasyster (18 månader) provlåg liggdelen och hon rymdes. Nu blev det genast verkligare att det snart kommer en bebis! Bf 23/3. Längtar tills jag får rulla åsna som duo!

Vad spännande! Jag har bf 22/3 och har en son på 19 månader sen innan:) jag inväntar min donkey från wh watts, den ska komma om ca 2 veckor. Längtar:)
  • Berry85

[quote=63576005][quote-nick]Skumboll skrev 2012-02-17 15:42:23 följande:[/quote-nick]Tack hörrni! Hade en cameleon till förra barnet men vart förtjust i donkeyns framhjul, lite mer praktiskt när man bor på landet...  Om man ska importera från utlandet, vem har bäst priser? 

♥ Simon ♥
    [/ Jag beställde min donkey från wh watts. Tycker dom gav mig väldigt bra pris. Jag betalade ca 13 500 kr. Då beställde jag en donkey duo, en Easy base 2, en adapter till maxi cosi babyskydd, en ståbräda, en adapter till ståbräda, en mugghållare, en åkpåse. Bara vagnen med frakt skulle dom ha 1059 pund för har jag för mig. Wh watts var dom som gav mig bäst pris när jag beställde så mycket:)
  • Berry85

Åh, äntligen!! Nu har min beställning kommit in till wh watts. Dom ska skicka min donkey duo med alla tillbehör imorn och enligt dom bör frakten ta ca 3 dagar:) låter nästan för bra för att vara sant! 3 dagar? Har det gått så snabbt för er andra eller är dom lite för optimistiska?

• Berry85

Jag har en fråga.. Ser att många irriterar sig på selet i donkeyn. Jag har själv aldrig använt sele på min son i tidigare vagnar, brio go och en sulky. Det har aldrig behövts. Är det så att barnen sitter mer "riskabelt" till i donkeyn så att man måste ha sele, eller är jag knasig som inte har tyckt att sele har behövts i de andra vagnarna? Jag har inte fått min donkey än så jag har inte testat än.

• Berry85
    Mariamed2 skrev 2012-02-23 13:36:26 följande:
    Hei alle sammen! Da har jeg bestillt min Donkey Duo fra Bugaboo.com, mannen skal til USA med laget og får vognen levert på hotellet, med seg har han pram pack som han pakker den i og tar den med hjem til sverige!! Er så utrolig glad!! Har bestillt med Svart base, og en rosa og en svart sufflett. Om bare to uker har jeg vognen i hus!!! Er det noen av dere her inne på forumet som bor i stockholm og som venter barn i mars, april eller mai?? Min nummer to er beregnet til 25 april, og det hadde vært så fint å møte flere mammaer med barn i stockholm! 

Härligt! Då har du din vagn snart:) vår vagn är på gång också, den borde komma på måndag. Min man tror på imorn, men den har inte lämnat England än så jag tror på måndag:) jag bor i Stockholm (eller, strax utanför) och väntar mitt andra barn som beräknas komma den 22a mars:)
  • Berry85

Är lite nyfiken på hur länge det kan dröja innan min donkey är här nu:) Ni andra som beställt från England. Har era fraktats via Danmark? Min är nu i århus, Danmark och har haft status: lämnat dhl,s station i Danmark sen tidigt imorse. Jag bor i sthlms området så jag antar att det nu fraktas till Arlanda. Nån som har haft en order som gått samma resväg? Vart tar det vägen efter Århus? Vet att jag troligtvis har min donkey på måndag, hade lite hopp om att det skulle kunna komma idag för det gick undan i början, men nu verkar måndag mer troligt:) Man blir ju beroende av att gå in och kolla ordern. Jag går säkert in varje timma och kollar om nåt har skett:)

• Berry85
    EEE skrev 2012-02-24 14:19:50 följande:
    Vartifrån har du beställt din vagn? Min skickas med TNT och jag kan inte se orten vagnen befinner sig på. Min första syskonvagn beställde jag från PW och den skickades med DHL och skickades också via Århus.

Jag har beställt från wh watts. Nu verkar den vara i Malmö, men konstigt nog bara ett av tre kolli? Nån som vet vad som kan ha hänt med de övriga två?
  • Berry85

Åh. Tidigt imorse anlände min beställning till Arlanda. Då bör den väl kunna levereras till mig idag? Ni andra som har fått leverans från dhl, är det dhl som levererar till dörren, eller är det posten som tar över? Om posten tar över, kommer man få trackingnummer hos posten då så man kan fortsätta spåra? Brukar dom ringa innan dom levererar, eller kommer dom utan förvarning? Vill ju helst vara hemma när leveransen kommer så man slipper åka och hämta ut sen:)

• Berry85

Åh. Nu har den äntligen kommit och jag lyckades montera ihop den själv:) är så nöjd. Har inte provkört den än, men den är superfin! Jag är så nöjd över att jag tidigare köpt en maxi cosi pebble i färgen off White. Det var riktigt snyggt med babyskyddet på vagnen tillsammans med topsetet i off White:) Det enda jag är lite skeptisk till är åkpåsen. Jag köpte en för att ha i liggdelen. Jag visste ju att den är anpassad till sittdelen, men att det ska funka bra även i liggdelen. Jag tyckte det blev väldigt buckligt och trångt. Vet inte om det är jag som lagt i den konstigt kanske? Annars är allt toppen! Lite ovant med så mycket olika delar, men ska man ha två barn så blir det så:)

• Berry85

Ett tips jag själv fått från andra är att rulla ihop den översta delen på åkpåsen så att den blir som en kant runt bebisens huvud, och sen placera huvudet där rumpan annars är. Då får den plats i liggdelen!

Tack för tipset. Det blev bättre iallafall. Tror att det mest är jag som är lite kinkig. När min man kom hem och tittade så tyckte han att den verkade passa bra:) Nu återstår bara att pumpa däcken och sen ut och provköra:)
  • Berry85

Tog mig en titt på selet och reagerade på att den där "säkerhetssömmen" som gör att selet inte går att dra ut längre är väldigt lång. Funderar på om man skulle kunna sprätta upp sömmen och på så sätt förlänga selet. Sen syr man bara en ny söm så att det blir precis som innan, med skillnaden att man har fått ett längre sele. Någon som har funderat på det? Vad tror ni om det?

• Berry85

Aha, jag anade att det fanns nån anledning till att ingen annan tänk på den lösningen. Då ska jag nog inte fiffla med selet, vill ju inte bryta garantin.

• Berry85
    Länisen skrev 2012-03-07 21:33:21 följande:
    Ni som beställt från wh watts, hur lång tid tog det att få vagnen från det att de skickat den? Min vagn skickas imorgon, så jag tänkte försöka räkna ut när den kan tänkas komma...

Jag beställde från wh watts och Min vagn skickades en onsdag och jag hade den på måndan veckan efter, så fyra arbetsdagar.
Svar på tråden Bugaboo Donkey