Inlägg från: denimbee |Visa alla inlägg
  • denimbee

Bugaboo Donkey

Tordyvel: ja gör det , glöm inte att uppdatera oss när du får svar.

• denimbee

Baby care är i alla fall ett verksamt bolag som sköter sin redovisning, de har dock bara funnits sedan 2010, kollade på bolagsverket i england . men något skumt är det ju om de säljer bugaboo så billigt. Finns det donkey kopior? Kanske kan man kolla med bugaboo om Baby care är auktoriserade återförsäljare.

• denimbee
    Lotus09 skrev 2012-07-21 07:59:07 följande:
    Hej! Jag ska ha tvillingar i vinter och har redan en flicka på 17 månader hemma. Jag är välidgt sugen på en bugaboo donkey men den är ju välidgt dyr. Såg att någon här bestält från pramworld för totalt 12100. Var det länge sedan eller är det priset man kan räkna med nu? Jag har mailat dem då dem inte lämnar några prisuppgifter online så jag får se vad dem svarar. Ni som beställt från företaget, är ni nöjda med vagnen och servicen? Hoppas det är ok att jag bara hoppar in här med mina många frågor!! Ha en trevlig helg!!!           

Jag mailade dem förra veckan och beställde. Väntar också tvillingar. Dr svarade mig samma dag, men det var en vardag. Vet jättemånga som beställt från pramworld och som är jättenöjda! Ca3v kvar tills den kommer. Hur har di tänkt göra med ditt "stora"barn? Jag har en son på 19 mån jag me, ocham vill kunna gå ut med alla 3. Känns som bärsele är bästa sättet, eller att twinsen ligger i samma korg.
  • denimbee

Tordyvel: såg att det gick att betals med paypal, det är ju tom säkrare än faktura. Men jag förstår att du är tveksam.

• denimbee
    Lotus09 skrev 2012-07-22 08:31:21 följande:
    Tack för era svar! Tycker också att servicen på pramworld verkar toppen, fick svar på mitt mail inom ett par timmar och priset skulle bli 12227:- med aktuell valutakurs. Däremot blev jag lite orolig för det här med flamskyddsmedel och när vi googlade lite snabbt visar det sig att alla vagnar har någon form av flamskyddsmedel men det finns förbjudna och godkända så frågan är vilken sort och vilken mängd de är behandlade med? Hur har ni andra tänkt ang, detta? Sen tänkte jag också fråga vilken färg ni tycker är finast, jag har nämligen inte sett dem i verkligheten och när de nya färgerna släpps? Denimbee: Ja vi har ju en vagn till vår tjej så ska man på längre turer får man ju ta en vagn var men ibland vill/behöver man ju kunna köra alla tre och då tänker jag som du att tvillingarna kanske kan ligga i samma korg till en början i alla fall.  

Har inte funderat så mkt på det där med flammskydd om jag ska vara ärlig. Min son var ju liten när han föddes så om tvillingarna och föds tidigt så går de nog ett tag i samma korg. Jag går ju oftast ensam då sambon inte gillar att vara ute och promenera så det får lösa sig när det väl kommer. Ståbräda tror jag också blir svårt eftersom min son ju också kommer att vara kring 21-22 mån när tvillingarna kommer.
  • denimbee

Ni som beställt från holland och ska betala , stämmer det att det görs till ett bankkonto? Eller går det via visakort också?

• denimbee
    bily skrev 2012-07-23 20:47:42 följande:
    Tror det är till ett bankkonto. Väntar bara på svar och ett kontonummer för min beställning. Vill ha vagnen nuuu!!

Men det är ju rätt så lång leveranstid bara, men den som väntar på något gott.... Men pm det är ett bankkonto, kan man föra över pengar vis internet eller har ni gått till ett bankkontor?
  • denimbee
    bily skrev 2012-07-23 21:15:24 följande:
    Min kompis fick sin efter 3 erb dagar! Så det var ju fort! ;)

Ok, ja det var ju verkligen snabbt. Jag mailade med någon som heter Hahn eller något och ni levereras de i slutet av aug/ början av sept. :(
  • denimbee
    bily skrev 2012-07-23 21:55:31 följande:
    Han har jag också mailat med. Märkligt att det kan vara sån skillnad. Ville du ha nån spec färg eller? Dock så fick jag otroligt bra respons från han och han svarade jätte fort...förutom idag då han sa att han skulle höra av sig! :/

Jag frågade om den helsvarta, så det känns som att den borde finnas, men verkar som att bugaboo har leveransproblem och därav sen leverans. Skulle verkligen behöva min senast slutet av aug eftersom mina tvillingar är beräknade i början av okt och jag har en prematur förlossning sedan tidigare i v33+4, så min läkare tvivlar på att jag kommer gå full tid denna gång heller.
  • denimbee

Tänker beställa från Holland i stället, blev lite tveksam till att det är flammskyddsmedel i de engelska. Funderar på att beställa seatliners, men kan inte bestämma vilken färg, funderar på blå eller beige, vilken blir eg. snyggast till en helt svart vagn?! Beige är ju mindre praktiskt med tanke på smuts och blå blir ju en liten färgklick....åhhh svårt.., har ni seatliners??

• denimbee
    bily skrev 2012-07-24 23:30:17 följande:
    Vet någon nån annan sida från Holland som säljer åsnan utan flamskydd? Nu svarar inte Han på mina mail trots att han lovat att göra det igår! :(

www.moedersmooiste.eu säljer utan flammskyddsmedel, är det de som Inte svarar?
  • denimbee
    HollyGolightly skrev 2012-09-05 16:51:49 följande:
    Någon som har Donkey twin och vet ett prisvärt regnskydd som funkar att dra över två liggdelar?

Jag har också tvillingar och jag har 2st enkla regnskydd från brio. Har en som på 21 mån också så ibland när han ska ha sittdelen så är det bra att kunna ha separata regnskydd ifall sittdelen är framåtvänd.
  • denimbee
    HollyGolightly skrev 2012-09-06 13:39:56 följande:
    Ah, bra att veta! Vet du vilken sort det är? Något av dessa? www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/brio- regnskydd/index.html Och är de mjuka och smidiga när de inte används? (Försöker lista ut hur allt kan ta så lite plats som möjligt ... =)

Ja de jag har är bara att knöla ihop, har en liten påse till som jag stoppar ner de i när de inte används.
Svar på tråden Bugaboo Donkey