Bugaboo Donkey
Vet inte hur man räknar ut växlingskursen med Visa-betalning, men det har dragits 11243 kronor från mitt kort.
Vet inte hur man räknar ut växlingskursen med Visa-betalning, men det har dragits 11243 kronor från mitt kort.

Nån som vet om man kan sy suffletter i teflonbehandlat tyg? Tänkte att det var smart om det tål lite väta.
Hej!
Är en lycklig ägare till en Bugaboo Cameleon men nu väntar vi barn nr 2 och syskonvagn är aktuell. Donkeyn finns evt som alternativ (priset tar emot, även om man får valuta för pengarna) men jag skulle vilja höra ärliga åsikter om vagnen, för och nackdelar.
Har mest varit inne på en Mountain Buggy Duo (Vi har en UJ och är nöjd även med den, men inget slår buggan) men det som gör att jag tvekar inför en sådan syskonvagn är att jag inte har lust att sätta bebis i en sittdel vänd från mig när den dagen kommer... så det är väl det största plusset med Donkeyn, att kunna ha barnen mot sig. Att ha den som enkelvagn är inget vi kommer att nyttja då vi kommer behålla båda våra singelvagnar.
Så, få höra nu, allt bra och dåligt med Bugaboo Donkey
!
Hej på er! Jag håller på och försöker göra ett mönster till en sufflett, men har lite svårt att förstå hur jag ska sy kanaler till bågarna. Om jag syr ett extra framtycke i innertyget så kan jag få till kanaler till de två främre bågarna. Men hur göra jag med kanal till bågen längst in?
Nån som har sytt sufflett som kan förklara??
Sen undrar jag om ni har sytt "hål" för handtaget på baksidan? Hur har ni gjort då i så fall?
Akeroe: jag har sytt en sufflett och det blev helt ok med tanke på att jag inte är särskilt duktig på att sy. Önskar att jag hade haft den här sybeskrivningen innan jag började, det är den första jag har hittat där man delar med sig av måtten:
pimpmybuggy.blogspot.com/2011/06/sew-your-own-bugaboo-canopy.html
Ska sy en till syskondelen också, så då ska jag justera lite med dessa mått!
Tusan, såg just att mönstret är för Camelon! Jaja, principen är den samma men måtten lite annorlunda!
NaBas: vilka fina suffletter! Kul att ha så många att byta med. Jag har likadana prickiga som du!
En fråga om Facebook-gruppen: Jag gick med när den var alldeles nystartad men gick snabbt ur den igen för man blev helt spammad. Så fort nån skrev ett inlägg så blev det en ny notifiering i Facebook. Går det att stänga av? För i så fall vill jag gärna vara med i gruppen igen!
Cattiwik: jag tycker att vagnen är kanonbra i snö och is! Har kört Emmaljunga med fyra fasta hjul och jag tycker Donkeyn är minst lika bra.
Ang köp i utlandet kommer du ner i pris flera tusenlappar. Själv köpte jag från Pramworld och betalade 1049 pund inkl frakt för duovagn.
Spigg: kanske skulle gå att lägga till några FAQ i trådstarten?