Inlägg från: Lindsey |Visa alla inlägg
  • Lindsey

Bugaboo Donkey

lindus82 skrev 2011-11-16 11:40:05 följande:
    Hej ni som har beställt donkeyn från england hur många dagar tog det?? de skickdade den igår tror ni den hinner komma innan fredag??
    Vår skickades på tisdag eftermiddag och kom på fredagen samma vecka. Men då bor vi i skåne så vi har ju närmst danmark som den flygs till först.
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • Lindsey
    lindus82 skrev 2011-11-16 12:40:42 följande:
    Åh vad bra ja jag bog i helsingborg så det borde ju bli samma :) tack för svaret :)
    Hoppas ni får den denna veckan då :) Problemet var bara att den kunde komma allt mellan 9-17 så det gäller att vara hemma :P Ringde dem på morgonen samma dag men de kunde ändå inte säga tid. Men jag hade tur, de ringde på dörren precis när jag klätt på dottern och mig själv för att ta oss till dagis och jobb, annars hade jag fått vänta tills veckan efter :P
  • Lindsey
    lindus82 skrev 2011-11-16 12:58:38 följande:
    ÅHH jag är ju på inskolning med sonen mellan halv tio och elva :( hoppas hoppas att dem inte kommer då
    vill ju inte vänta en vecka till ;) dem lämnar inte den vid dörren då ;) ?? 
    Nä min blev iaf skickad med dhl och de lämnar ett brev om man inte är hemma och så får man själv ringa upp dem och boka tid, dock går det inte på helgen ;(
  • Lindsey

Finns det något sätt att liksom "låsa" vagnen när den är ihopfälld? Tycker den är så bökig att lyfta när den är ihopfälld, vet inte riktigt var jag ska bära den för bör man bara längst upp fäller den ju ut sig direkt igen. Samma när jag tar ut den ur bilen så vecklar den ju ut sig samtidigt som man lyfter ut den om man inte lyfter från undersidan samtidigt. Hoppas ni förstår vad jag menar. Vet inte om jag är trög men det är väldigt störigt :P

• Lindsey
    EEE skrev 2011-12-08 14:05:02 följande:

Igår fick jag reda på att Donkeyn fanns att beskåda i stadens barnbutiker så idag fick jag brått att klä ungarna och komma i väg. Tydligen har den funnits i butiken i två veckor nu,{#emotions_dlg.djavulsk} om jag bara hade vetat det! Jag testa den på olika sätt och vis, med barn i, ihopfälld mm. Jag är KÄR!!!!Hjärta Vagnen var ju t.o.m snyggare i verkligeheten! Det enda jag inte kunde testa var om vagnen går in i vårt bagage eftersom mannen kör dagligen. Jag vill ha den NU men mannen vill vänta tills efter flytt och färdigställd renovering för att då se hur vår budget ser ut. Alltså inget fullständigt nej och jag tror han också kommer falla för den när han väl fått testa den! Håll tummarna nu och så hoppas jag de kommande två veckorna går fort!

Vet att några skrev om att vagnen var svår att fåi och ur bagaget pga att den gärna ville fälla ut sig igen. Sker detta när ni har ligg-/sittdelar på? Jag tänkte ju även på det i butiken och biträdet som hjälpte mig tryckte till lite på framhjulen så att de liksom kilades fast med bakhjulen och när jag testa att lyfta chassit så förblev det ihopfällt. Hjulen ska såklart vara svängbara för att detta ska gå. Vi provade bara att fälla ihop vagnen utan några sitt-/liggdelar på så jag vet inte om det gör någon skillnad.

Jag gör det med sittdel på och då klickar den inte fast. Måste testa om den gör det om jag klickar av sittdelen först!
  • Lindsey

Alltså hur bär ni andra vagnen när den är ihopfälld och tex ska in och ut ur bilen? Den låser sig ju inte i ihopfällt läge och jag får inget bra grepp alls utan bara är på väg att fälla upp sig så fort jag försöker lyfta. Får lyfta ända underifrån för att den inte ska fälla upp sig ju och det är inte så lätt just nu när man går med jättetjock mage! 

Verkligen ett jättestort minus. Hoppas att någon kommit på en lätt lösning på det här problemet. 

• Lindsey
    spigg skrev 2011-12-11 23:15:52 följande:
    Men trycker du ihop den ordentligt då? Du ska trycka in framhjulen mot mittaxeln, se till att de är vinklade rätt för annars går det inte hela vägen in.
    Ja jag trycker ihop dem. Ska vagnen låsa sig ihopfälld då eller? Min gör verkligen inte det :( Har testat både med och utan sittdelen på men den låser sig inte och är lika bökig att bära in och ur bilen ändå.
  • Lindsey
    spigg skrev 2011-12-12 20:26:15 följande:
    Den låser sig inte på så sätt att man måste trycka in något för att låsa upp den, men om jag har fällt ihop min och lyfter upp den i mittstången så flyger ju inte hjulen ut igen utan jag kan ställa den så att den står på hjulen och handtaget.
    Ah men jag ställer den aldrig upp ihopfälld utan vill ha den liggandes och då finns inget bra sätt att bära den på för hjulen bara fälls ut igen :/
  • Lindsey
    memo skrev 2011-12-29 21:01:08 följande:
    hej! fick höra att bugaboo ger 3 års garanti på Donkeyn om man registrerar den på hemsidan, men kan inte finna den infon där. Någon som vet?
    www.bugaboo.com/250 Här kan du registrera för ett extra års garanti :)
  • Lindsey

Har också funderat över det där med lås. Vår emmaljunga har alltid stått olåst utanför öppna förskolan och dagis och i vår tidigare trappuppgång, vi bor i en väldigt liten by. Men donkeyn vill jag inte ställa olåst ute någonstans, hade tänkt leta upp ett sånt där lås som tjuter om man klipper upp det och det där från jula verkar ju perfekt så tack för länken :)

• Lindsey
    linaloo skrev 2012-01-08 20:29:48 följande:
    Jose skrev 2012-01-08 20:04:56 följande:
    Vi bor med i en liten stad och jag har aldrig sett/känner någon med lås till vagnen. Jag har ställt min vagn utomhus utan uppsikt (INTE med min dotter i) utan att vara särskilt orolig.
     Däremot, om vi väljer att köpa en Donkey kommer jag definitivt köpa lås till den. För det finns folk till allt, överallt! Tyvärr... Och det är en extremt dyr vagn.
    Det låset med larmet var ju kanon! Ett sånt kommer vi investera i.
    Så lite så. Har heller aldrig sett någon med lås tidigare, men dumt att utmana ödet.
    Om ni köper det får ni gärna meddela om det går att använda utan att använda alla 4,5m. Kändes lite bökigt med såå lång vajer, hade kanske räckt med typ 2m? Tror nämligen inte vi har Jula i stan, så kommer inte kunna köpa den riktigt ännu. Ska kolla om det finns nåt liknande på claes ohlsson, för det vet jag finns här.
    Lovar att meddela om ingen annan hinner före, kommer nog inte köpa den förrän tidigast februari iaf. Lillebror är beräknad till början på mars och tills dess använder jag får emmaljunga till öppna förskolan :)
  • Lindsey
    Jose skrev 2012-01-08 20:44:55 följande:
    Och vi ska inte ha förens till sommaren, så vill du får du gärna påminna mig. Både att köpa låset och att ge det ett omdöme;)

Är det någon som har något tips om var man kan köpa vagnen utomlands, och kanske få ner priset lite?
    Vi köpte från england från wh watts och fick vagn i duo inklusive frakt för 12666 kr.
  • Lindsey

Blä punka på bakhjulet... Någon som har lagat punka på sin vagn? Har ingen aning som hänt. Får väl lämna in det imorrn annars...
    Så surt, detta var det enda jag var skeptisk till när jag köpte donkeyn, hade hellre haft punkteringsfria hjul, någon som vet om det finns att köpa ist? Jag använder den liksom inte ens speciellt mycket just nu och ändå lyckas jag få punka, tycker det känns så jobbigt att den risken alltid finns särskilt om man ska åka iväg någonstans. 

• Lindsey
    Fujji skrev 2012-01-21 19:16:40 följande:
    Men fy så trist! Värsta oturen, jag har aldrig fått punka på mina luftdäck, haft tre olika vagnar! Så du kanske har gjort bort din gång nu...
    Man får ju hoppas det! Har haft två andra vagnar med punkteringsfria däck tidigare så jag har ingen erfarenhet alls av luftdäck innan. 
  • Lindsey

Fick ju punks häromdagen och köpte idag en ny innerslang på barnens hus. Men när jag lossade på däcket hade inte all luft gått ur den gamla slangen och det visade sig att hatten/locket man skruvar på ventilen hade gått sönder längst upp så jag gissar att det har varit problemet hela tiden. Vet ngn var man kan köpa en ny hatt till ventilen?

• Lindsey
    Mrs TH skrev 2012-01-30 21:28:36 följande:
    Hej!
    Jag tänkte höra om det är några som beställt åsnan via UK, jag har lite funderingar på hur det fungerar med reparation etc om något skulle gå sönder, passar delar i Sverige till en UK vagn?
    Hur upplever ni att den är fungerar ex vid bussåkning?
    Jag såg inte  frågorna i inledningen och jag önskar att jag hade tid att läsa igenom 238 sidor men tyvärr

Jag har länge tänkt att vi ska ha en city select men det är jätteviktigt för mig att vår dotter, som kommer att vara 20 månader okorr eller 17 mån korr när lillasyster kommer, kan sitta vänd mot oss. Det kan hon ju iofs i en city select men då måste lillasyster vara längst ifrån mig och det vill vi inte heller.

Jag förstår ju att ni alla är kära i era åsnor men jag tänkte ändå höra om någon har erfarenhet av city select vs donkey?
    Jag var också inne på city selecten först men när jag provade den i butiken tyckte jag att den var trög att svänga och jag tyckte inte att jag kunde se dottern ordentligt när jag satte henne i den understa sitsen. Föredrar också att kunna ha barnen bredvid varandra så jag valde bort den och det blev en donkey ist ;)
  • Lindsey

Nu har jag fått punka för tredje gången på samma hjul. Alltså tre förstörda slangar. Vad kan det bero på att jag hela tiden får punka där? Går det att köpa punkteringsfria hjul till donkey?

Ellie 101016 ♥ Edvin 120309 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey