• EEE

Bugaboo Donkey

Stefanie skrev 2012-02-07 09:15:13 följande:
    Måste bara få skriva av mig.

Jag beställde vagnen (Duo) från pramworld den 25 januari och fick då veta att det skulle ta ungefär 1,5 vecka innan jag fick den. Inga problem tyckte jag. Hade inte varit några problem om de skickat den efter 1,5 vecka heller ifall att jag hade missförstått något de sa bestämde jag mig för.

I går fick jag efter att ha bett om ett mer exakt besked om när jag kan vänta mig att den kommer veta att de får in den i lager den 20 februari och då tidigast ska den skickas till mig. Det betyder att jag får vänta ungefär 5 veckor istället. I kväll försvinner min vagn så nu ska jag i väg och låna en resevagn som jag kan ha tills dess men det känns ju så där halvkul när det är  en massa snö ute och jag har foglossning...  Jag kan inte vänta med att sälja vagnen för jag behöver pengarna.

Lite smått besviken är jag måste jag säga... 

Så trist! Jag sitter typ i samma båt men blev dock inte "lurad". Sålde vår vagn och hade inte kollat ordertiden på pramworld. Direkt efter jag sålt vagnen gick jag in för att göra en beställning och insåg då att det skulle ta 24 dagar + 5-7 leveransdagar. Suck! Får den någon gång i mars och får hålla mig hemma för det mesta med min snart 2-åring och 6-månaders. Det är klart mitt eget fel att jag inte kolla upp det men jag hade helt ärligt inte en tanke på det då.  Var även tvungen att sälja vår vagn för att få köpa Åsnan.
  • EEE
    spigg skrev 2012-02-08 14:01:37 följande:
    Du skulle beställt från W H Watts eller Moeders Mooiste istället, bägge verkar ha den i lager! Hoppas de får in den snabbare än beräknat då, tycker synd om dig som är utan vagn. Du kan inte köpa en superbillig syskonvagn att ha så länge då?

Skulle kanske ha gjort det men är annars så nöjd med PW(köpte vår första syskonvagn från PW) och har bara hört gott om dem hittills så jag valde väl dem för att det kändes som ett tryggt val. Nu är vagnen iaf beställd så jag får snällt vänta. Har kollat runt en del på blocket och även mejlat på en annons, dock en singelvagn. Om det blir något köp är en annan femma för jag har svårt för begagnat när jag inte vet vem det kommer ifrån. 
  • EEE

Åh, vad jag längtar efter vår Åsna! Speciellt nu när ni som nyligen fått era skriver att ni älskar den! Max tre verckor kvar tills vår kommer, hoppas jag!

• EEE
    Tuna87 skrev 2012-02-18 14:49:28 följande:
    Vill oxå ha min åsna nu =) 

Det är max tre veckor tills vi får våran oxå. Nu håller vi på å ska sälja vår gamla syskonvagn oxå å jag vill hellst inte vara utan vagn så länge...

Jag har varit utan vagn sen början på februari och det känns jäkligt fängslande. Min stora blir 2 i  mars och den lilla är ett halvår så det är ju omöjligt att ta sig ut själv med dem utan vagn.

Jag hoppas såklart att ni får vagnen såld men inte för fort då!Flört 
  • EEE

Tjohoo! Fick mejl från PW, nu har tydligen min Åsna anlänt dit så snart är den på väg till mig! Tidigare än beräknat så en stor tumme upp! Har blivit smått galen på att vara utan vagn.

• EEE
    Berry85 skrev 2012-02-24 13:29:58 följande:
    Är lite nyfiken på hur länge det kan dröja innan min donkey är här nu:) Ni andra som beställt från England. Har era fraktats via Danmark? Min är nu i århus, Danmark och har haft status: lämnat dhl,s station i Danmark sen tidigt imorse. Jag bor i sthlms området så jag antar att det nu fraktas till Arlanda. Nån som har haft en order som gått samma resväg? Vart tar det vägen efter Århus? Vet att jag troligtvis har min donkey på måndag, hade lite hopp om att det skulle kunna komma idag för det gick undan i början, men nu verkar måndag mer troligt:) Man blir ju beroende av att gå in och kolla ordern. Jag går säkert in varje timma och kollar om nåt har skett:)

Vartifrån har du beställt din vagn? Min skickas med TNT och jag kan inte se orten vagnen befinner sig på. Min första syskonvagn beställde jag från PW och den skickades med DHL och skickades också via Århus.
  • EEE

En fråga till er som fått er vagn skickad med TNT från England. Vilka är det som leverera ut den här i Sverige? Någon som fått sin hemkörd under en helg? Såg nyss att min anlänt till Sverige men inte vart. DHL hade sin terminal i Malmö och jag önskar ju att det är där vagnen är nu eftersom jag själv bor i skåne och hoppas på att vagnen ska komma så snart som möjligt!Flört Önsketänkande, men helst innan måndag!

• EEE

Någon som fått en leverans under helgen då? Usch, dryg väntan det här. Är ju som ett barn på julafton!

• EEE

Ajdå, får helt enkelt hålla mig till tåls fram till måndag då.

• EEE
    Berry85 skrev 2012-02-27 07:27:31 följande:
    Åh. Tidigt imorse anlände min beställning till Arlanda. Då bör den väl kunna levereras till mig idag? Ni andra som har fått leverans från dhl, är det dhl som levererar till dörren, eller är det posten som tar över? Om posten tar över, kommer man få trackingnummer hos posten då så man kan fortsätta spåra? Brukar dom ringa innan dom levererar, eller kommer dom utan förvarning? Vill ju helst vara hemma när leveransen kommer så man slipper åka och hämta ut sen:)
    DHL är ju mycket bättre på att informera om leverans. Min vagn kommer med TNT och det första jag gjorde idag när vi stigit upp var att kolla TNTs treckingsida men inget nytt sen i fredags, de skriver inte ens ut klockslag.
    Har DHL fraktat hittills så kommer de att fortsätta fram till dörren. När jag fick förra vagnen skickad med DHL så ringde de inte innan de kom. Jag skulle tippa på att du får din vagn idag!:D
Svar på tråden Bugaboo Donkey