Inlägg från: Mrs TH |Visa alla inlägg
  • Mrs TH

Bugaboo Donkey

Premiärtur utomhus idag supernöjd än så länge, fick 2 frågor( och en hel del "ooo det där är en sån där bugaboo tvillingvagn..." bakom ryggen) om den på de dryga 2h jag var ute, de är nog inte vanliga i vår stad, haha. Inte för att det spelar ngn roll E satt kanon i den, siv som en stock och den var smidig att köra

• Mrs TH

Jhk88: jajjamensan lillasyster har inte kommit än så vi har bara använt den i mono med attans så smidig och bra den är! Vi är kär i den alla tre

• Mrs TH

Frakten blev 60pund för både selecten och donkey. Jag var inne på enselect först men valde bugaboo istf. Av 3anledningar 1: selecten verkar mer praktisk än den verkligen är(för mig alltså). 2: jag vill ha båda barnen mot mig och då skymmer 1 barn det andra lite eftersom de sitter i "tåg", dottern har ett syndrom som gör attögonkontakt är extra viktigt eftersom vi anv stödtecken och jag vill så klart ha lika bra kontakt m lillasyster. 3: dottern satt ljusår bättre i bugaboo än i selecten.

Hur de skiljer sig åt i vardagslivet vet jag däremot inte. Vår dotter är 16 mån.

• Mrs TH

Sarahkka: det tog nog 1-2 dygn. Gällande garantin, jag har ärligt tslat ingen aning hur länge den gäller, den finns iaf ;)

• Mrs TH

De ringde inte mig heller men jag mailade pw, bad om det "svenska" trackingnr och så höll jag mig hemma dan efter den kommit till sverige

Annars får du avi ich får hämta ut på posten( iaf posten i mitt fall)

• Mrs TH

Ang flamskydd, så är det tillåtet i sverige, det finns flamskydd som inte är sk bromerande. Jag har inte kunnat läsa mig till att just bugaboos eng vagnar är behandlade med just bromerande flamskydd( som är farliga och förbjudna i Sverige).

Britax vagnar som säljs o Sverige är tydligen behandlade med flamskydd. Precis som soffor, madrasser, dynor , tvapparater etc kan vara det.

Jag köpte ifrån PW eftersom jag ärligt talat inte oroar mig mer för det än kemikalier i kläder, mat, leksaker, bilbarnstolar osv ( naturligvis oroar jag mig för kemikalier överlag) Men jah spendetar hellre de där 1300kr jag tjänade på att beställa ifrån Pw mot holland, på ekologisk och kravodöad mat samt ekologiska kläder till dotter. Men det är så klart ett val man gör i varje familj

• Mrs TH

Moeders moister eller hur det nu stavas
    De verkade jättebra men låg som sagt var högre än PW. Fast då ingick 100euro att köpa tillbehör för. Men jag ville bara ha vagneb så PW passade mig bättre.

• Mrs TH

Jhk88: jag hlrde inget mellan betalning och tills vagnen var skickad. Det tog ganska precis 4-5v precis som de sa att det skulle göra. Det finns olika anledningar till att du fått vänta ex din färg kanske inte fanns inne, eller om du beställt ngt tillbehör.
    Jag tycker inte att du ska vara orolig. Nu vet jag inte hur lång lev. tid de gav dig men det är ju "bara" den 17/5 idag, det verkar vara vanligast med runt 4-5 arbetsveckor.

• Mrs TH

Jag fick däremot en bekräftelse på beställningen samt kvitto på betalningen mailad till mig.

• Mrs TH

Vår dotter är 17mån, väger 11.5kg och är 83cm lång och hon får utan problem plats i selen( finns rätt mkt utrymme kvar) och vår är oxå köpt i Eng.

• Mrs TH

Jean1: det finns flamskyddsbehandlade vagnar i sverige med ( britax ex). Man gåt inte anv VISSA flamskydd( ex bromerande) så att det är förbjudet stämmer väl inte riktigt. Det finns tom ekologiska flamskydd. Däremot är det inte lag på att man måste flamskyddsbehandla vagnarna. Jag har en åsna från PW och känner mig väldigt trygg, jag betvivlar att ett företag som bemödat sig med att vara innovativa, ergonomiska och i spetsen för barnvagnsindustrins utveckling, smäller till med att flamskyddsbehandla vagnarna med flamskydd som är bromerande/ annat som är likvärdigt.

Spigg har mailar bugaboos svenska kontakt om detta.

Svar på tråden Bugaboo Donkey