• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Söte79

Min är också helt perfekt! Har aldrig varit något strul. Vet inte om 7 månader är länge. Men jag är riktigt nöjd!

• MalvaH

Jag väljer mellan att beställa min donkey från BP eller MM. MM har varit supersnabba och tillmötesgående när jag mailat och prisskillnaden är marginell. Undrar dock om någon har erfarenhet av reklamation till MM. Har bara läst positiva kommentarer om reklamationer till BP, men inte så mycket om MM. Jag hoppas ju inte behöva reklamera, men man vet ju aldrig med hänsyn till vad många skriver om knarrande chassin...

• Freja150

Vi går i donkey-tankar då vi väntar tvillingar i augusti och jag har läst några sidor i tråden och är lite nyfiken på hur ni upplever vagnen under vintern? Tänker på knöligt underlag, genomslag i snön och snöoväder? Suffletterna ser ganska vida ut och snöar det då rakt in på barnet i ligg/sittdelen?

• mmiaa

Freja: vi fick tvillingar nu i vinter och är jättenöjda med vår Donkey! Vi bor på landet och den tar sig fram i snö och på grusvägar utan problem. Att ha en adapter till vagnen som man klickar fast babyskydden i är helt suveränt, det går ju liksom inte att släpa på två... Vi har be safe izi sleep till våra och de är kanon, stabila och bra. Finns ju flera modeller som passar till adaptern.
    Vi har inte varit ute på någon promenad än när det snöat så jag kan tyvärr inte svara på om det snöar rakt in men jag upplever att barnen ligger väldigt skyddade i vagnen.

• Luella

Freja: Jag tycker vagnen fungerar utmärkt på alla möjliga och omöjliga underlag. Om det snöar eller regnar har jag alltid regnskyddet på.

• Margaux

Hej Donkey ägare och experter!!
    Jag väntar nr 2 i april/maj och storebror kommer vara precis 3 år. Har velat fram och tillbaks om vi ska ha syskonvagn eller inte men bestämt mig för att i en period behövs det nog.

2 frågor:
    -är den lätt att fälla ihop och upp?
    -om man vill köpa den på internet, vilket land är bäst och har ni några rekommendationer på onlinebutiker? 

Tacksam för lite hjälp!  

• Miniz1983
    Mamita3 skrev 2013-01-29 14:56:13 följande:
    Donkey och camelion återkallas?!

Vad vet ni tjejer?
    Det är bara bärhandtaget som återkallats då det tydligen kan lossna. Är jätte lätt att gå in på bugaboos sida och kolla upp om det gäller ens egen vagn. man knappar in serienummret och så. Gjorde jag i morse för min och kommer få hem ett nytt bärhandtag. 
  • jag och min

Hej alla experter!
    Jag har en fråga om sittdynorna till donkeyn;
    Jag upplever det som att  dynan liksom inte kommer ner till sitsen och att tjejen typ glider nedåt för att hon inte kommer ner med rumpan ordentligt i sitsen. Är detta något som ger med sig eller tror ni att jag monterat den fel på något sätt...?
    Jag har försökt se hur jag skulle kunna sätta dynan annorlunda men kommer inte fram till något vettigt .

• SatuSv

Har ni fått nya bärhandtag? Jag fixade det när jag fick mail men fick aldrig en bekräftelse mail. När får man handtagen?

Svar på tråden Bugaboo Donkey