• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Luella
    Mamma till A E och W skrev 2013-03-03 15:21:06 följande:
    Hej! Funderar på en donkey till våra tvillingar. Hur bäddar man när de ska sova i sittdelarna då? Det följer ju inte med fotsack/vindskydd. Vilka åkpåsar passar och hur bäddar man på sommaren?
    Vi har Bugaboos sittunderlag. Sen har vi haft tunn filt på och en kudde. På sommaren har vi solsuflett (se bildtråden) som täcker hela sittdelen och det blir mysigt där inne men ändå svalt och luftigt. Jag tror det blir för varmt med fotsack på sommaren och regnar det eller blåser funkar regnskyddet bra.
  • Tingeling1981
    johanna 77 skrev 2013-03-04 11:04:02 följande:

BP elle MM ... Jag valde BP för jag fick för mig att de var smidigare att ha och göra med när det gäller reklamationer .. i alla fall de exempel jag läste om... och jag fick dessuton mycke snabbare svar på min prisförfrågan från dem.... och de hade ganska lika priser... men kolla priserna för jag har sett att en del har fått ganska stor prisskillnad från de olika leverantörerna.....  Tror inte det skulle vara ngt problem med reklamationer hos MM heller.... Det var ngn som hade blivit ombädd att skicka tillbaka sitt knarrande chassi som jag tyckte verkade krångligt....  

Nu har jag använt min vagn i ca 1 månad och det nya chassit har börjat knarra :(.... så jag skicka ett mail till  BP just och får väl se hur de går.... : ) 

ANG vad som ingår... du får en luftpunp och underkorg också....vet inte om du behöver vara extra tydlig och skriva de 

Det du skulle kunna göra är ju att köpa duo och förhandla bort liggdelen... och köpa den på blocket... de går ju att köpa på blocket och tvätta....

lycka till      
    johanna 77 skrev 2013-03-04 11:04:02 följande:

BP elle MM ... Jag valde BP för jag fick för mig att de var smidigare att ha och göra med när det gäller reklamationer .. i alla fall de exempel jag läste om... och jag fick dessuton mycke snabbare svar på min prisförfrågan från dem.... och de hade ganska lika priser... men kolla priserna för jag har sett att en del har fått ganska stor prisskillnad från de olika leverantörerna.....  Tror inte det skulle vara ngt problem med reklamationer hos MM heller.... Det var ngn som hade blivit ombädd att skicka tillbaka sitt knarrande chassi som jag tyckte verkade krångligt....  

Nu har jag använt min vagn i ca 1 månad och det nya chassit har börjat knarra :(.... så jag skicka ett mail till  BP just och får väl se hur de går.... : ) 

ANG vad som ingår... du får en luftpunp och underkorg också....vet inte om du behöver vara extra tydlig och skriva de 

Det du skulle kunna göra är ju att köpa duo och förhandla bort liggdelen... och köpa den på blocket... de går ju att köpa på blocket och tvätta....

lycka till      
    Har haft mailkontakt med både BP och MM i dagarna och prisuppgifterna jag fick på en duo med tillbehör skiljde sig totalt endast ett par hudralappar. De olika tillbehören kostade lika mycket hos båda butikerna medans vagnpriset skiljde sig lite. Gratis frakt hos ena butiken medan den andra hade fraktpris men större totalrabatt... 

Sitter och funderar lite. Hade från början tänkt mig en "vanlig" duo med färgen svart/svart men i april släpps en donkey "all black" som alltså har svart ram. Kostar ca 1800kr mer för att få den ramen. Har just nu en cameleon med svart ram och denimtyg,  vilken jag gillar väldigt mycket. Funderar på om en all black ram och svart tyg är lika snyggt som på bilden... Har ju bara sett den på bild och inte på riktigt, eller blir det för mörkt ni som kanske sett den på riktigt?  

• Mammatillfilur

Jag reklamerade ett knarrande chassi hos MM för några veckor sedan. Det har inte varit några problem, fick dock vänta på nytt chassi från Bugaboo i några veckor. Men Bugaboo tittade på den skickade filmen och bedömde att man även ska byta ut hjulen. Har nu i dagarna både fått ett nytt chassi och nya hjul. Jag behöver inte skicka tillbaka det gamla chassit.

• längtanstider

Ni som har sufflet i offwhite hur håller den sig från smuts och att blekas? Är jätte sugen på offwhite men rädd att den blir förstörd fort!

• shine

Har haft offwhite på min cam och det har blivit fläckar. Då är det bara att plocka av den och slänga in den i tvättmaskinen. Då blir den som ny igen! Min är jättefin :)

• babykorv
    längtanstider skrev 2013-03-06 08:25:13 följande:
    Ni som har sufflet i offwhite hur håller den sig från smuts och att blekas? Är jätte sugen på offwhite men rädd att den blir förstörd fort!
    Har samma erfarenhet som shine. Lätt att tvätta och ser ut som ny när den kommer ur tvättmaskinen. Satte tillbaka den i vått tillstånd, så fick den torka direkt på vagnen.

Däremot  tyckte jag att åtminstone Cam-suffletten blev för genomskinlig i off white, särskilt på sommaren. Det blir klart mörkare inne i vagnen med en blå eller svart sufflett. Om det är bra eller dåligt avgör man ju iofs själv
  • längtanstider

Tack snälla för svaren, har lite att fundera på då! Är svag för vit men det blir ju oftast lätt skitigt tyvärr!

• Justi

ni som har beige bas, vilken färg på sufletterna har ni?
    ja har svarta nu men de känns lite dystert så ja funderar på att byta ut dom till vita.

Svar på tråden Bugaboo Donkey