Inlägg från: Marilis |Visa alla inlägg
  • Marilis

Bugaboo Donkey

HollyGolightly skrev 2012-11-07 13:11:11 följande:
    Jag är också lite less. Min car seat adapter och mina två sun canopies saknades i leveransen, och först fick jag bara mail att de skulle kolla upp vad som hänt, när jag påminde ett par dagar senare svarade de att de fortfarande inte listat ut vad som gått snett samt att sun canopies inte fanns i lager längre så det skulle dröja till slutet av den här veckan innan de kunde skicka. Nu är det onsdag och fortfarande inget leveransbesked, så nu har jag mailat igen. Dåligt!
    Inget svar idag heller. Får jag inget svar innan fredag ska jag maila dom igen och sääga att jag är aktiv i en av de största diskussionssajter om donkey i Sverige och att jag komer avråda ALLA att handla från dem! Fan sådant här gör mig galen! Men vad har man att komma med egentligen...får jag inte mina grejer ska jag nog kontakta Bugaboo och bara meddela att en av deras återförsäljare lurar kunder!
  • Marilis
    Semlan10 skrev 2012-11-08 10:32:12 följande:
    Tack för svar angående regnskyddd! Kan det här passa? www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-bar...
    Eller bättre med det för vanliga sittvagnar?

Läste i en diskussion i Barnvagnsgruppen på FB att Han på MM varit sjuk ett par dagar, är tydligen många som inte fått svar etc. Verkar också vara vanligt att en del saknas i leveransen, trist. Fick iaf mejl igår kväll att min vagn ska skickas på tisdag. Så det är väl bara att hoppas att allt kommer fram som det ska...

Äldsta dottern har fått vattkoppor, hade varit schysst att ha Donkeyn nu för att enklare komma ut på promenader (på behörigt avstånd från folk så klart!). Hon verkar ha fått det lindrigt  utan feber eller kliande, än så länge, så inget som hindrar att vi får lite frisk luft i oss. Men vagnen kommer väl lagom tills hon blir frisk igen...
    Åh hoppas verkligen det är så att han är sjuk (eller ja, ni fattar vad jag menar, att det finns en bra förklaring liksom). Vore konstigt om det började strula nu när allt gått relativt smidigt..känner mig lite lugnare:)
  • Marilis
    SatuSv skrev 2012-11-08 20:57:28 följande:
    Jag vill ha en mugghållare på min vagn(är alltid törstig som en kamel:p) men det finns ju bara en och nån sa att det är olika fästen till olika buggar,måste jag först beställa mugghållaren och sen leta fästen?
    Man får med typ 5 olika fästen:) Så det ska passa alla bugaboos vagnar:)
  • Marilis
    HollyGolightly skrev 2012-11-20 18:07:51 följande:
    Alltså, nu börjar jag bli irriterad på Moeders mooiste. Hörde senast från dem 7 november och då skulle de återkomma med besked om mina saknade sun canopies och car seat adaptern. Har mailat flera gånger sen dess utan att få svar. Inte okej när allt är betalt!Skrikandes
    Jag hade ju också det problemet och jag kände mig bra jobbig som mailade och mailade, men till sist kom de, men de gav faktiskt ingen ursäkt för att de inte svarat. Nu hoppas jga faktiskt att jag slipper ta kontakt med dem någonsin igen..
  • Marilis

Har ni några tips om några bra reflexer till vagnen? Har inte satt på några än, känns som att det är hög tid nu (haft vagnen i drygt en månad..)

• Marilis
    bellan1981 skrev 2012-11-24 22:19:49 följande:
    Jag har sådana här långa reflexer som man "slår" runt olika chassidelar så de rullar inhop sig (hoppas du hajar vilka jag menar). Har inte börjat använda vagnen än men tror att de blir bra och dessutom lätta att flytta och ta bort
  • Marilis
    kela81 skrev 2012-11-26 15:58:49 följande:
    hej! Tänkte höra lite mer er som är "experter" på bugaboo Väntar mitt andra barn i maj och dottern blir tre år i samma veva. Hon älskar dock att åka vagn och jag är beroende av att kunna ta mig fram långa sträckor utan bil (vilket inte känns som nån bra idee med en tre åring som ska gå eller stå på ståbrädan hur länge som helst) och så klart har jag fastat för Donkeyn Den varkar ju vara så bra och smidig. Nån här som har en tre åring som åker den? MIn tjej är ganska så lång, men smal, så jag tror inte bredden eller vikten blir nått problem, däremot längen kanske?

Och så undrar jag om nån här köpt sin vagn fårn canada? Min man ska dit på tjänsteresa i januari och vi funderar på om han skulle kunna köpa den där, och spara lite pengar. Har dock inte hittat någon bra hemsida ännu med priser och så, vet ju skillnaden på vad saker och ting brukar kosta i sverige/usa, men tyvärr så ska ha inte dit nått innan bebben kommer, men det borde ju vara liknade priser i canada tycker jag.
    Min son är tre, väntar lillebror i mars, han är för lång egentligen men det löser man ju lätt genom att ta bort sufletten:) Nemas problemas
  • Marilis
    kela81 skrev 2012-11-27 16:18:54 följande:

Ja,.får nog bli så om hon är för lång. Känns inte som om det finns så många andra vagnar heller som passar långa barn så...dessutom inga med donkeyns fördelar
  • Marilis

Någon som har problem med ihoppfällningen och speciellt uppfällningen av vagnen. Det är i princip omöjligt nstan att skjuta upp spärrarna som låser vagnen i öppet/ihopfällt läge! Tog mig fem min sist!

• Marilis

Någon som reklamerat direkt till Bugaboo? Hur gjorde ni, kollade på hemsidan nu men hittar inte hur man gör med en donkey? MM svarar inte och jag känner inte att jag kan vänta! Lite panik!

Svar på tråden Bugaboo Donkey