• Plly

Bugaboo Donkey

Mamma till W skrev 2012-06-06 07:13:29 följande:
    Nu var det längesen jag skrev. Men. Går det att köpa ny bygel? Min 20 mån har tuggat sönder den nämligen.

Såg att nån skrev om adaptern. Vi har aldrig använt den men det beror på att när vi testade den här hemma fick vi inte av den förrän mycket slit och kämpande

Jag vet att Kidzshop har, annars så kan du säkert köpa/virka ett fint skydd att ha på
    http://kidzshop.jetshop.se/bugaboo-donkey-bumperbar-p-4647-c-1061.aspx
  • Plly
    Mamma till W skrev 2012-06-06 11:52:00 följande:
    Nej jag har ingen aning. :) tänkte mäta och höfta lite. :) men nu när jag får ett "köpt" kan jag utgå från dem. :)

Jag tänkte försöka mig på att virka ett överdrag jag med, bygeln är rätt så känslig, precis som handtaget - för bett och hack så...
    Får återkomma om ett år eller så, hinner ju knappt ens dammsuga hemma och då har inte lillebror kommit ut än..haha  
  • Plly

Tjohoo, man är ju som ett barn på julafton när man hämtar ut paket från bugaboo...Hämtade ut mitt extension set, topset och liggdel igår från babyshop. Tack babyshop att ni missade att man fick rabatt på bugaboo oxå (borttaget nu...)

Nu är det bara att invänta bebis...oktober...långt dit! 

• Plly
    Hejåhå skrev 2012-06-09 12:36:37 följande:
    Den känns ju som att kära omkring med en dubbelvagn, det kommer man inte ifrån. Iaf med jämförelse att köra omkring camen.
    Jag skulle nog inte råda till att köpa donkeyn om man bara har ett barn, även om tanken är att skaffa fler.

Angående pumpningen: ta loss däcken! Då vecklar slangen ut sig jämt inuti och det är lättare att komma åt. Annars kan däcken bli ojämna och det vobblar när man går.

Åh jag som tycker den är kanon som singelvagn, visst är den lite bredare än genomsnittet men den är är smalare över hjulbasen än många andra singelvagnar (min granne kan knappt köra sin baby travel singelvagn i vår trädgårdsgång medans donkeyn funkar bra)
  • Plly
    Alorna skrev 2012-06-10 08:22:31 följande:
    Både Cameleon och Donkey i mono är 60 cm breda Glad
    Kul att man har så dåliga ögonmått, synvillan är väl så att själva sitsen är mycket smalare på donkeyn än på cameleon eller hur?
  • Plly
    Pluppe E skrev 2012-06-15 14:30:33 följande:
    JohannaL: Vi funderar med lite på hur länge dem kan sitta i vagnen.. Vår dotter på 10,5 kg och ca 75 cm lång satt trångt i Donkeyn när vi testade.. Men man kanske är för bortskämd med hur mycket plats hon har i sin Emmaljunga scooter.. Därför är vi lite i valet och kvalet angående en Buggabo Donkey, kanske blir för tajt..
    Min dotter är 19 månader, 87 cm ca och 12,5 kilo...hon sitter jättebra, inte alls trångt. Hon var en knubbis som bebis och har nu smalnat av...så kan det vara för er oxå?
  • Plly

Halloj alla!
    NU har jag testat min Graco adapter (säljs i USA, ej Sverige) till Donkeyn med en Akta Graco logico S typ årsmodell 2009-2010 och det fungerar kanon! Så ni som åker till USA och funderar på att köpa en adapter där - gör det, finns säkert folk här hemma som skulle vilja ha en sådan om man köper på sig flera...
    Kanske ska skriva in det i FAQ?

Kram! 

• Plly
    jean1 skrev 2012-06-30 19:11:09 följande:
    Tanken på fårskinn har faktiskt slagit mig. Vi har ett till vår UJ (deras original) och det passar jättebra i Donkeyn, ett till sånt vore ju ett alternativ.
    Vart köper ni era fårskinn? Är det dom krulliga eller vita "långhåriga" ni har i vagnen? Ska till Gotland snart och tänkte om man kunde köpa ett fint skinn där till vagnen...
  • Plly
    Tordyvel skrev 2012-07-11 22:12:33 följande:

vi väntar kiddo nummer 2 och funderar på att investera i en donkey. har dock hört att selet är väldigt kort och att det är svårt att få plats med tex vinteråkpåse?
    hur upplever ni som har den detta?
    min kille är inte knubbig men dock rätt lång och stor för sin ålder. (2 i sept)  

Jag tycker inte selen är jättetrång, använder oftast oxå bara "midjebandet" på selen, min dotter är ca 90 cm och väger 12 kilo. Vet tyvärr inte än hur det är med åkpåse...
  • Plly
    Söte79 skrev 2012-07-15 00:10:02 följande:
    Jag håller inte riktigt med... Jag använder min donkey i singelvagn och älskar den!! Men cameleonten kommer du inte fram lika bra i terräng som med donkeyn. Men smaken är som baken! :0) Jag har inte haft problem att komma fram någonstans eller med hissar och dylikt.
    Jag håller med! Har haft en cam och i jämförelse med donkeyn så är den inte alls smidig. Jag gillar att donkeyn känns mer robust, har toppen förvarings/shoppingutrymme och att hjulen är stora och man kommer fram överallt. Har använt den som singelvagn i snart 6 månader och är jättenöjd! Syskonläge blir det om ca 2,5 månad, spännande
  • Plly
    johanna 77 skrev 2012-08-31 13:27:33 följande:

Tack för svar...

Jag tycker också att man inte borde ha en nyfödd i sittdelen. Men undrade då jag såg anonser med helt oanvända liggdelar....

Jo jag måste ju prova med min 2åring i vagnene innan jag köper en men vet inte var de säljer ngn i närheten. Jag är lite het på gröten bara. och orolig att den skall bli för liten...... känns som det är den här vagnen jag vill ha. !! : )      
    Jag tänker att man köper en Donkey duo med två sittdelar och det ingår en liggdel, men man ska använda den till två barn som inte längre behöver liggdel...så då använder man den inte  

• Plly
    JessiWill skrev 2012-09-08 11:31:52 följande:
    Jag antar att man sätter sittdelen så om man inte vill köra runt den i duo-läge med bara ett barn i. Bara en gissning, så hade jag gjort iaf.
    Sitten borde ju inte gå att fästa så att ett barn sitter åt sidan..

tänkte precis samma...
  • Plly
    tvillingmamma74 skrev 2012-10-01 20:30:36 följande:
    Jag förstår inte frågan, har bugaboo haft egna babyskydd? Vi hade en Maxi Cosi Cabriofix som gick att fästa på Camen med hjälp av adapter, och samma ska funka på Donkeyn (bara med annan adapter).
    Det finns bugaboo babyskydd men jag tror inte de såldes i sverige...
    Adapter finns som funkar med maxicosi och izi be enligt några, jag har en adapter till akta graco som min man köpte i usa som vi använder på donkeyn. Tror det har lite med olika länders säkerhetskrav att göra?

• Plly

Marre1980

Det säljs inte i Europa men i USA, därifrån är min gracoadapter som jag har till Donkeyn.

Svar på tråden Bugaboo Donkey