Inlägg från: Marilis |Visa alla inlägg
  • Marilis

Bugaboo Donkey

Snälla rara någon svara mig så snart ni bara kan! Jga har fullkomlig panik! Jag kan inte fälla upp min Donkey, låsen har fastnat! De har kärvat från dag 1 och jag har bara heövt fälla ihop den max fem gånger men nu går det bara inte fälla upp den! Någon som varit med om något liknande och MM svarar inte på mina mail! Skickade första för två veckor sedan! Jag måste ha ett fungerande chassi! Jag tar hellre knarr än ett ihopfällt chassi! PANIK!

• Marilis
    Fialottis skrev 2012-12-13 12:43:34 följande:
    Marilis, ring MM istället för att maila. De svarar direkt!
    Åh suck, har ingen energi till det..men svarar de inte innan imorgon så får jag nog göra det:(
  • Marilis
    Jose skrev 2012-12-13 13:23:23 följande:
    Vi har med problem. Fast har märkt att det är så när inte chassit är ordentligt ihopfällt, så kan man liksom inte "låsa upp"... Man kan inte lyfta lite och sedan försöka låsa upp. Men det kan vara svårt ändå!
    Jag har testat att ha det i lite olita positioner, men det går bara inte. Sambon får testa när han kommer hem, jag blir så arg att jag bara vill kasta in skiten i väggen:(
  • Marilis

Alltså jag blir inte klok på det här med reklamation..min vagn går inte att fälla upp längre efter att jag fällt ihop den, MM har inte svarat på tre veckor, förra veckan fick jag tipset om att ringa dem, men seriöst, orka och jag har bara mobil så det kommr ju bli tokdyrt att ringa!

Jag mailade direkt till Bugaboo istället men de svarar att jag måste gå via MM, nu står jag här och undrar om jag precis blivit blåst på 15000!? Något vi faktiskt inte skulle klara av..hjälp..jag ska testa att maila MM via en annan mailadress imorgon och se om man får något svar då..det här är så jäkla tråkigt och inget jag vill eller orkar lägga energi på just nu;(..

• Marilis
    JessiWill skrev 2012-12-18 20:42:19 följande:
    Mariis: fyfan va segt! Har hört många som får vänta veckor på svar från mm :/

Skicka iväg en massa mail, spamma sönder mailen.. I värsta fall kanske det är bättre att ringa? Fine, mycket pengar. Men det är ju 15.000 också.
    Ja, jag tycker ändå jag kollade upp omdömmena ordentligt innan, men nu skulle jag aldrig beställt från MM, önskar jag hade beställt från babyplus..
  • Marilis

haha jag dör! Jag skickade ett mail från en annan mailadress och jag fick svar inom en timme! Jag har väntat på svar i 3 veckor!!!!!!!!!!!!! Har han spärrat min vanliga mailadress på något sätt....äh skit samma, använder den andra och låtsas som inget, men skulle jga rekomendera MM...NÄ!

• Marilis
    smoolan skrev 2012-12-20 10:08:07 följande:
    För alla som undrar - jag ringde kemikalieinspektionen och enligt dem är det inte farligt att ha sitt barn i en vagn impregnerad med flamskyddsmedel. Det finns massor av tillåtna sorter och de som är förbjudna är det i hela EU där ju UK ingår. Så under förutsättning att de följer lagen så är det ofarligt. Däremot kan det ju vara onödigt att impregnera, för hur ofta tar en vagn med ett barn i eld. Det kan kanske hända om man röker när man är ute med vagnen. Vilket man väl bör undvika ändå av andra skäl. Man kan ju också fråga innan man köper vagnen vilket medel det är behandlat med och kolla m kemikalieinspektionen innan så att det är ok.
    Du har redan fått vagnen va? Alltså jag är inte så nojig av mig, hur många barn hör man om som far illa i uk pga flamskyddsmedel liksom, det är säkert ingen fara...har du den hemma så är det ju som det är, jag skulle inte välja att köpa den, men jag skulle inte oroa mig om jag redan hade den hemma. Och nu har du ju fått svart på vitt att det inte ska vara någon fara:)
  • Marilis
    Ben10 skrev 2012-12-21 23:26:01 följande:
    Var köper man ifrån om man vill köpa billigare än i Sverige?
    rekomnederar inte MM..jag har fått vagenn och så, men nu när jag ska reklamera verkar de strula lite, däremot har jag inte hört ett endaste negativt ord om Babyplus
  • Marilis
    smoolan skrev 2012-12-29 22:13:45 följande:
    Slaria - det beror väl lite på hur stor er son är. Vi har haft vår donkey drygt ett år och vår stora kille som nu är 2 år och 8 månader börjar bli alldeles för stor, speciellt nu med vinteroverall. Han är 96 cm lång och väger 14 kg. Huvudet putar ut under suffletten och han sitter inte jättebekvämt tyvärr. Så efter sommaren lär vi få hitta en annan vagn. Jag kommer nog inte behålla donkeyn för bara ett barn. Då finns det smidigare och smalare vagnar. Men den har varit grym så här långt!
    Då kan man ju bara ta bort sufletten:) Vår son är tre, lillebror kommer snart. Sonen är dryga metern men det funkar kanon utan sufletten, Älskar Donkeyn och tvekar inte en sekund att det var rätt att köpa den trots att sonen är relativt gammal:)
  • Marilis
    teec skrev 2013-01-17 19:41:58 följande:
    Behöver hjälp.

Kommer ha en treåring (13 kg och 92 cm) samt nyfödd i mars.

Funkar donkeyn till den stora? När växte era stora ur den????
    Min treåring på ca 16 kg och dryga metern lång sitter jättebra i den, men vi kan dock inte ha sufletten på, men det spelar oss verkligen ingen roll. Selen har vi inte ens testat att fästa, antar att den är för liten, men den behöver man ju inte till en treåring ändå
  • Marilis
    smoolan skrev 2013-01-31 09:49:24 följande:
    Reklamera direkt till bugaboo så slipper ni sega mellanhänder. Plus att ni slipper returnera chassit.
    Nya regler, går inte att reklamera direkt till Bugaboo fick jag höra för nåågon månad sedan när jag försökte..bugaboo skrev alltså det till mig.
  • Marilis
    Margaux skrev 2013-02-04 21:14:00 följande:
    Ni som har en Donkey, hur stort barn får plats i sittdeln? Började fundera på om min son som snart fyller 3 är för stor? Han är rätt lat och gillar att åka vagn så därför tänkte jag att vi behövde en för en liten period men tänk om han inte får plats? Lite osäker på hur lång han är men skulle gissa på 1 m.
    Min son på tre år är dryga metern, han är lång och smal men sitter bra, dock utan sufletten, lillebror har inte kommit än men jag ångrar inte inköpet en sekund!:) Bäst helt enkelt, nu kör jag ju den endast som singelvagn så klart och den är perfekt somd et med:)
Svar på tråden Bugaboo Donkey