Hej,
Tre saker:
1) Vad var din bil inne för? Slog du slag i saken o lämnade in för det där kamremsbytet och vattenpumpen som du pratar om ovan, eller var det det man alltså gjorde i detta verkstadsbesök?
2) Sa man vad det var för fel på kylaren då? (om man vet det är det lättare att avgöra om det är ett rimligt förslitningsfel som kan uppstå, eller om det är en skada som är så märklig att den bara rimligen KAN vara orsakad av deras egen klantighet)
3) Vad var det för verkstad, är det en auktoriserad Renault-verkstad eller är det nån Kalle på Hörnet? (det kan ju också vara en väsentlig skillnad i fråga om garantier när det kommer till märkesverkstad eller bara vem som helst)
Att de i samband med ett specifikt jobb inte ringer dig angående en potentiellt annat fel, det behöver inte vara konstigt.
Om man t.ex. lämnar in en bil för bromsbyte, då kommer inte mecken att ringa och säga att man ev. har lite dålig fart på klimatanläggningen. Det hör liksom inte till. Men en kylare är ganska uppenbart, för om bilen står o sölar kylarvatten (om det nu är det?), då är det liksom ganska uppenbart att man bör ringa kunden på direkten, så det kan jag i så fall hålla med dig om att det är märkligt, men du får som sagt utveckla lite grann.